Marketing w planowaniu przestrzennym i urbanistyce
Autor: Polska, Anna.
Narzędzia marketingowe jako narzędzie wzmacniania atrakcyjności miejsc na rynku coraz wyraźniej konkurujących ze sobą miast są coraz powszechniej stosowane przez podmioty zarządzające miastami w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej. Jednak w Polsce sytuacja jest inna. Narzędzia marketingowe są jeszcze słabo obecne w sferze zarządzania jednostkami terytorialnymi, zwłaszcza we wschodnich województwach Polski.
Jednocześnie istotnym czynnikiem zagrażającym jakości ładu przestrzennego, szerzej zaś - jakości przestrzeni miast dla ich użytkowników - jest ofensywa firm, które w ramach własnych kampanii marketingowych poszukują nowych terenów dla swojej aktywności.Świadomość zagrożeń w zagospodarowaniu przestrzeni, jakie niesie żywiołowa jej komercjalizacja, w tym niekontrolowana sprzedaż i spontaniczne przeznaczanie gruntów pod rozmaite funkcje, nasuwa wniosek, że stosowanie podejść i technik marketingu urbanistycznego w zarządzaniu miastami musi być kontrolowane, przede wszystkim z punktu widzenia dalekosiężnych, strategicznych racji otwarcia na rozwój zrównoważony. Mimo potencjalnych zagrożeń związanych z jego stosowaniem, marketing nie może być całkowicie ignorowany, gdyż w sytuacji rosnącego znaczenia konkurencyjności miast i gmin stanowi ważne narzędzie budowania ich atrakcyjności dla użytkowników. Anna Polska https://wydawnictwo.umcs.eu/produkt/5348/marketing-w-planowaniu-przestrzennym-i-urbanistyce
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Anna Polska ; [recenzent dr inż. arch. prof. nadzw. Politechniki Lubelskeij Jan Wrona]. | ||||||||||||||
Hasła: | Marketing Planowanie przestrzenne Przestrzeń publiczna (urbanistyka) Urbanistyka Opracowanie | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu marii Curie-Skłodowskiej, 2021. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 270 stron : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 255-266. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Architektura i budownictwo Powstanie dzieła: | 2021 r. | Twórcy: | Wrana, Jan. (1946- ). Recenzja | Powiązane zestawienia: | Marketing | Planowanie przestrzenne Przestrzeń publiczna (urban.) Urbanistyka Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 59.136
Numer inw.: 59136
Dostępność: tylko na miejscu