Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20210421141738086262 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Marketing w planowaniu przestrzennym i urbanistyce / Anna Polska ; [recenzent dr inż. arch. prof. nadzw. Politechniki Lubelskeij Jan Wrona].
Okładka pozycji Marketing w planowaniu przestrzennym i urbanistyce

Marketing w planowaniu przestrzennym i urbanistyce

Autor: Polska, Anna.




Narzędzia marketingowe jako narzędzie wzmacniania atrakcyjności miejsc na rynku coraz wyraźniej konkurujących ze sobą miast są coraz powszechniej stosowane przez podmioty zarządzające miastami w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej. Jednak w Polsce sytuacja jest inna. Narzędzia marketingowe są jeszcze słabo obecne w sferze zarządzania jednostkami terytorialnymi, zwłaszcza we wschodnich województwach Polski.

Jednocześnie istotnym czynnikiem zagrażającym jakości ładu przestrzennego, szerzej zaś - jakości przestrzeni miast dla ich użytkowników - jest ofensywa firm, które w ramach własnych kampanii marketingowych poszukują nowych terenów dla swojej aktywności.Świadomość zagrożeń w zagospodarowaniu przestrzeni, jakie niesie żywiołowa jej komercjalizacja, w tym niekontrolowana sprzedaż i spontaniczne przeznaczanie gruntów pod rozmaite funkcje, nasuwa wniosek, że stosowanie podejść i technik marketingu urbanistycznego w zarządzaniu miastami musi być kontrolowane, przede wszystkim z punktu widzenia dalekosiężnych, strategicznych racji otwarcia na rozwój zrównoważony. Mimo potencjalnych zagrożeń związanych z jego stosowaniem, marketing nie może być całkowicie ignorowany, gdyż w sytuacji rosnącego znaczenia konkurencyjności miast i gmin stanowi ważne narzędzie budowania ich atrakcyjności dla użytkowników. Anna Polska https://wydawnictwo.umcs.eu/produkt/5348/marketing-w-planowaniu-przestrzennym-i-urbanistyce

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Anna Polska ; [recenzent dr inż. arch. prof. nadzw. Politechniki Lubelskeij Jan Wrona].
Hasła:Marketing
Planowanie przestrzenne
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
Urbanistyka
Opracowanie
Adres wydawniczy:Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu marii Curie-Skłodowskiej, 2021.
Opis fizyczny:270 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 255-266.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Zarządzanie i marketing
Architektura i budownictwo
Powstanie dzieła:2021 r.
Twórcy:Wrana, Jan. (1946- ). Recenzja

Powiązane zestawienia:Marketing
Planowanie przestrzenne
Przestrzeń publiczna (urban.)
Urbanistyka
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 59.136
Numer inw.: 59136
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy