Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw w warunkach konkurencji międzynarodowej
Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw.. - opis wydawcyWiele podmiotów gospodarczych w poszukiwaniu ścieżek własnego rozwoju rozważa możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych. Takie decyzje stanowią duże wyzwanie dla przedsiębiorstw, ponieważ prowadzenie działalności handlowej na obcych rynkach w otoczeniu nasilającej się konkurencji międzynarodowej wymaga dogłębnego
zbadania wielu aspektów oraz dostosowania własnych założeń strategicznych do mechanizmów rynkowych właściwych dla współczesnej gospodarki światowej. Zjawisko umiędzynarodowienia podmiotów gospodarczych jest charakterystyczną cechą działalności przedsiębiorstw w każdym kraju, niezależnie od ich usytuowania geografcznego, co pozwala spojrzeć na problematykę badawczą jako na uniwersalną, ważną i aktualną. []Zdaniem Autorek sprostanie wyzwaniom otwartej konkurencji przez przedsiębiorstwa krajowe na rynku europejskim oraz rynkach międzynarodowych bezpośrednio zależy od zbudowania i utrzymania przewagi konkurencyjnej nad innymi uczestnikami rynku międzynarodowego. Tymczasem jednym z głównych warunków jej osią-gnięcia jest dobre rozpoznanie międzynarodowego otoczenia oraz identyfiacja jego najważniejszych cech. Analizie poddano wybrane aspekty działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, takie jak: przesłanki ekspansji zagranicznej, instrumenty stosowane w ramach strategii przedsiębiorstwa, sposoby ograniczenia ryzyka transakcyjnego, dobór właściwych metod i technik marketingowych oraz aktywność przedsiębiorstw w obszarze przedsięwzięć innowacyjnych. []Dzięki temu książka kreuje pewne novum poznawcze, mające również istotną wartość aplikacyjną chociażby dla przedsiębior-ów rozpatrujących możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych.Z recenzji dr hab. Aliny Gryni
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Joanna Bednarz, Sylwia Pangsy-Kania, Hanna Treder ; [dr hab. Alina Grynia]. | ||||||||||||||||
Hasła: | Gospodarka Internacjonalizacja przedsiębiorstw Konkurencyjność Marketing międzynarodowy Monografia | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2020. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 200, [2] strony : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, netografia na stronach 185-200. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse | Zarządzanie i marketing Zakres czasowy: | 2001-2020 r. | Powstanie dzieła: | 2020 r. | Twórcy: | Bednarz, Joanna. Autor | Grynia, Alina. (1959- ). Recenzja Pangsy-Kania, Sylwia. Autor Treder, Hanna. Autor Powiązane zestawienia: | Gospodarka | Internacjonalizacja przedsiębiorstw Konkurencyjność Marketing międzynarodowy Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 59.094
Numer inw.: 59094
Dostępność: tylko na miejscu