Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20210312122740041403 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw w warunkach konkurencji międzynarodowej / Joanna Bednarz, Sylwia Pangsy-Kania, Hanna Treder ; [dr hab. Alina Grynia].
Okładka pozycji Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw w warunkach konkurencji międzynarodowej

Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw w warunkach konkurencji międzynarodowej




Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw.. - opis wydawcyWiele podmiotów gospodarczych w poszukiwaniu ścieżek własnego rozwoju rozważa możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych. Takie decyzje stanowią duże wyzwanie dla przedsiębiorstw, ponieważ prowadzenie działalności handlowej na obcych rynkach w otoczeniu nasilającej się konkurencji międzynarodowej wymaga dogłębnego

zbadania wielu aspektów oraz dostosowania własnych założeń strategicznych do mechanizmów rynkowych właściwych dla współczesnej gospodarki światowej. Zjawisko umiędzynarodowienia podmiotów gospodarczych jest charakterystyczną cechą działalności przedsiębiorstw w każdym kraju, niezależnie od ich usytuowania geografcznego, co pozwala spojrzeć na problematykę badawczą jako na uniwersalną, ważną i aktualną. []Zdaniem Autorek sprostanie wyzwaniom otwartej konkurencji przez przedsiębiorstwa krajowe na rynku europejskim oraz rynkach międzynarodowych bezpośrednio zależy od zbudowania i utrzymania przewagi konkurencyjnej nad innymi uczestnikami rynku międzynarodowego. Tymczasem jednym z głównych warunków jej osią-gnięcia jest dobre rozpoznanie międzynarodowego otoczenia oraz identyfiacja jego najważniejszych cech. Analizie poddano wybrane aspekty działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, takie jak: przesłanki ekspansji zagranicznej, instrumenty stosowane w ramach strategii przedsiębiorstwa, sposoby ograniczenia ryzyka transakcyjnego, dobór właściwych metod i technik marketingowych oraz aktywność przedsiębiorstw w obszarze przedsięwzięć innowacyjnych. []Dzięki temu książka kreuje pewne novum poznawcze, mające również istotną wartość aplikacyjną chociażby dla przedsiębior-ów rozpatrujących możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych.Z recenzji dr hab. Aliny Gryni

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Joanna Bednarz, Sylwia Pangsy-Kania, Hanna Treder ; [dr hab. Alina Grynia].
Hasła:Gospodarka
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Konkurencyjność
Marketing międzynarodowy
Monografia
Adres wydawniczy:Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2020.
Opis fizyczny:200, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 185-200.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Zarządzanie i marketing
Zakres czasowy:2001-2020 r.
Powstanie dzieła:2020 r.
Twórcy:Bednarz, Joanna. Autor

Grynia, Alina. (1959- ). Recenzja

Pangsy-Kania, Sylwia. Autor

Treder, Hanna. Autor

Powiązane zestawienia:Gospodarka
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Konkurencyjność
Marketing międzynarodowy
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 59.094
Numer inw.: 59094
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy