Usługi teleinformatyczne administracji publicznej
Autor: Kowalewski, Marian
Usługi teleinformatyczne administracji publicznej - opis wydawcyMonografia skierowana jest do środowisk, osób i użytkowników korzystających z nowoczesnych usług teleinformatycznych (e-usług), w tym głównie administracji publicznej (e-administracji) oraz studentów zajmujących się tą problematyką.W rozdziale 1 przedstawiono definicje usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych, dokumentów normalizacyjnych i standaryzacyjnych oraz
prawnych obowiązujących w kraju i Unii Europejskiej. W rozdziale 2 omówiono uwarunkowania wynikające z ustaleń i dokumentów prawnych Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej oraz przyjętych do realizacji strategii, programów i projektów, mających istotny wpływ na projektowanie, budowę i usługi teleinformatyczne. W rozdziale 3 przedstawiono określenia usług telekomunikacyjnych, teleinformatycznych, elektronicznych, jakie są świadczone na rzecz społeczeństwa informacyjnego. Z uwagi na rosnące znaczenie usług chmur obliczeniowych, szczególnie w obszarze administracji publicznej i zwykłych użytkowników, dokonano prezentacji tego rodzaju usług ze wskazaniem ich zalet i wad oraz zasad ich wykorzystywania. W rozdziale 4 zaprezentowano modele i rodzaje e-usług stosowane w Polsce i Unii Europejskiej, e-deklaracje stosowane w sektorze finansowym państwa i e-usługi w sektorze służby zdrowia. Przedstawiono także Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP, w tym jej katalog usług, podsystem bezpieczeństwa, profil zaufany, portal interoperacyjności i funkcjonowanie. Opisano także poziom świadczenia e-usług e-administracji na tle organizacji międzynarodowych. W rozdziale 5 podano określenia dotyczące jakości usług oraz wymagania stawiane usługom telekomunikacyjnym i teleinformatycznym w zakresie: dostępności, wierności, szybkości, zdolności, niezawodności, elastyczności, użyteczności, bezpieczeństwa i interoperacyjności. Omówiono także współcześnie stosowane metody badania jakości usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych. W rozdziale 6 zaprezentowano określenia związane z interoperacyjnością i przedstawiono wyniki analiz oraz spostrzeżenia wynikające z Europejskich Ram Interoperacyjności dla europejskich usług użyteczności publicznej i strategii ich wdrożeń, koncentrując uwagę na zasadach i zaleceniach w tym zakresie. Ważnego znaczenia nadano Krajowym Ramom Interoperacyjności oraz wymaganiom WCAG 2.0 w zakresie świadczenia usług przez Internet dla osób niepełnosprawnych, które są domeną nie tylko dostawców usług teleinformatycznych, ale także administracji publicznej w wymiarze europejskim i krajowym. W rozdziale 7 omówiono elementy i procesy zarządzania usługami oraz problemy związane z wymaganiami, architekturą, organizacją i wdrożeniem Systemu Zarządzania Usługami. W rozdziale 8 przedstawiono uwarunkowania rozwoju e-usług administracji publicznej w dobie cywilizacji informacyjnej, w perspektywie wdrożenia i funkcjonowania systemów teleinformatycznych tzw. piątej generacji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Marian Kowalewski ; [recenzenci Krzysztof Urbaniak, Józef Janczak]. | ||||||||||||||
Hasła: | Administracja publiczna Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) Opracowanie | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2019. | ||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 246 stron : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia, wykaz norm na stronach 232-235. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Informatyka i technologie informacyjne | Powstanie dzieła: | 2019 r. | Twórcy: | Janczak, Józef. Recenzja | Urbaniak, Krzysztof. Recenzja Powiązane zestawienia: | Administracja publiczna | Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 59.079
Numer inw.: 59079
Dostępność: tylko na miejscu