Masters of Doom : o dwóch takich, co stworzyli imperium i zmienili popkulturę
Autor: Kushner, David S
"Masters of Doom" to opowieść z pierwszej ręki o losach Lennona i McCartneya branży gier wideo: Johna Carmacka i Johna Romero. Wspólnie zbudowali imperium, rozdawali karty w wielomiliardowym przemyśle i budzili kontrowersje w całym kraju. Żyli prawdziwie amerykańskim snem, uciekając z rozbitych domów, by wspólnie stworzyć najbardziej innowacyjne i święcące największe triumfy gry wideo w historii - Dooma i Quake`a - do
czasu, aż te same gry podzieliły ich na dobre.Amerykanie wydają więcej pieniędzy na gry, niż na bilety do kina. "Masters of Doom" to kronika jednej z najbardziej niezwykłych historii branży gier, napisana przez jej czołowego obserwatora. David Kushner zabiera czytelników w podróż "od pucybuta do milionera" w wykonaniu dwóch zbuntowanych geniuszy, którzy dojrzewali, jednocześnie kształtując umysły całego pokolenia. Ten jaskrawy portret pokazuje, dlaczego ich gry były tak brutalne, a jednocześnie dlaczego zatapianie się w stworzone przez nich błyskotliwe, fantastyczne światy przynosiło im ukojenie. Uzmysławia też, jak koncentrowali wyobraźnię i młodzieńczą furię w swoich grach, mających kluczowy wpływ na całą kulturę, od MTV do internetu. opis ze strony wydawnictwa
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | David Kushner ; tłumaczenie Marcin Kosman. | ||||||||||
Hasła: | Carmack, John (1970- ) Romero, John (1967- ) Gry online Rzeczywistość wirtualna Biografia Literatura amerykańska | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Open Beta, 2020. | ||||||||||
Wydanie: | Wydanie pierwsze. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 347 stron ; 21 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 327-328. Indeks. | Forma gatunek: | Książki . Literatura faktu, eseje, publicystyka. | Dziedzina: | Informatyka i technologie informacyjne | Media i komunikacja społeczna Twórcy: | Kosman, Marcin. Tłumacz | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)