Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20201229151109036402 / Katalog / Szczegóły pozycji

Potrzeby edukacyjne seniorów a Uniwersytet Trzeciego Wieku / Piotr Sałustowicz, Barbara Goryńska-Bittner, Maciej Kokociński, Aleksandra Prysłopska-Kamińska ; [recenzentka - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Potrzeby edukacyjne seniorów a Uniwersytet Trzeciego Wieku / Piotr Sałustowicz, Barbara Goryńska-Bittner, Maciej Kokociński, Aleksandra Prysłopska-Kamińska ; [recenzentka: dr hab. Marta Zahorska-Bugaj, Uniwersytet Warszawski].
Okładka pozycji Potrzeby edukacyjne seniorów a Uniwersytet Trzeciego Wieku

Potrzeby edukacyjne seniorów a Uniwersytet Trzeciego Wieku




Potrzeby edukacyjne seniorów a uniwersytet trzeciego wieku - opis wydawcyNasze spojrzenie na starość uległo daleko idącej zmianie, co można dobrze pokazać, odwołując się do koncepcji cyklów życia zaproponowanej przez Eriksona i jednocześnie dokonując pewnej jej rewizji. Nieodłącznym elementem towarzyszącym starości staje się longlife education. Cechą współczesnego świata są bowiem

niezwykle szybkie zmiany zarówno w sferze wiedzy, jak i technologii. W tym procesie nieformalnej edukacji znaczącą, ale też budzącą wiele krytycznych uwag rolę odgrywa Uniwersytet Trzeciego Wieku (UTW). Instytucja ta ma za sobą prawie 50 lat rozwoju i jest przedmiotem dużego zainteresowania badaczy.Podejmując temat roli Uniwersytetu Trzeciego Wieku, pragnęliśmy znaleźć w tym obszarze nowe wątki. Zastosowanie różnych instrumentów badawczych poskutkowało zebraniem bogatego i różnorodnego materiału, który pozwolił na bardziej wszechstronne sportretowanie UTW działających na terenie Poznania i Leszna.Na postawie listy potrzeb Howarda McClusky`ego analizowano zarówno programy UTW, jak i poziom zaspokojenia tych potrzeb w opiniach uczestników. Ponadto Czytelnik otrzymuje kolejną porcję informacji na temat historii i rozwoju UTW w Polsce i na świecie, a także przegląd badań, jakie na ich temat już zrealizowano.Ambicją autorów jest "znalezienie nowych wątków" i "innego spojrzenia". Poza opisem działania UTW i charakterystyką ich uczestników, chcą oni bowiem wskazać na poziom zaspokojenia (a także niezaspokojenia) różnego typu potrzeb, a także szukać remedium na dotychczasowe słabości funkcjonowania UTW. Praca ma więc charakter nie tylko heurystyczny, ale i praktyczny.z recenzji profesor Marty Zahorskiej

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Piotr Sałustowicz, Barbara Goryńska-Bittner, Maciej Kokociński, Aleksandra Prysłopska-Kamińska ; [recenzentka: dr hab. Marta Zahorska-Bugaj, Uniwersytet Warszawski].
Hasła:Osoby w wieku starszym
Uniwersytety trzeciego wieku
Starość
Styl życia
Uczenie się
Leszno (woj. wielkopolskie)
Poznań (woj. wielkopolskie)
Opracowanie
Raport z badań
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020.
Wydanie:Wydanie pierwsze.
Opis fizyczny:203, [2] strony ; 24 cm.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
Zakres czasowy:2018-2019 r.
Powstanie dzieła:2020 r.
Twórcy:Goryńska-Bittner, Barbara. Autor

Kokociński, Maciej. Autor

Prysłopska-Kamińska, Aleksandra. Autor

Sałustowicz, Piotr. (1944- ). Autor

Zahorska-Bugaj, Marta. (1947- ). Recenzja

Powiązane zestawienia:Uczenie się
Starość
Styl życia
Ludzie starzy
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 58.959
Numer inw.: 58959
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy