Psychoarytmetyka
Tytuł oryginału: "Psico aritmética, ".
Podstawa przekładu: "Psychoarithmetic ".
Autor: Montessori, Maria
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną - jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie.
Odpowiedzialność: | Maria Montessori ; ilustracje Van de Manakker ; przekład Marcin Żuchowski ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda ; konsultacja matematyczna Jakub Szczepaniak. | ||||||||||||||
Hasła: | Metoda Montessori Psychologia dziecka Metody nauczania Matematyka (przedmiot szkolny) Arytmetyka Opracowanie | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. | ||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | XXXIV, [2], 419, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 21 cm. Uwagi: | Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. Publikacje fachowe. | Dziedzina: | Edukacja i pedagogika | Matematyka Psychologia Powstanie dzieła: | 1934 r. | Twórcy: | Camarda, Sylwia. Redakcja | Manakker, Van de. Ilustracje Szczepaniak, Jakub. Konsultacja Żuchowski, Cyryl Marcin. Tłumaczenie Przedmowa Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Sygnatura: Czytelnia: 37
Numer inw.: 83051
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Notka biograficzna:
Montessori, Maria
Maria Montessori ur. 31 sierpnia 1870 w Chiaravalle, zm. 6 maja 1952 w Noordwijk aan Zee w Holandii – włoska lekarka, twórczyni systemu wychowania dzieci zw. metodą Montessori. Metoda ta kładzie nacisk na swobodny rozwój dzieci. Przeciwstawia się systemowi szkolnemu, tłumiącemu aktywność dzieci, którego symbolem była dla Marii Montessori „szkolna ławka”. Montessori uważała, że głównym zadaniem pedagogiki jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci, umożliwianie im wszechstronnego rozwoju fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego. Odkryła także zjawisko [>>]