Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20201201150327029817 / Katalog / Szczegóły pozycji

Agresja - zjawisko, skutki, zapobieganie - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Agresja - zjawisko, skutki, zapobieganie : perspektywa pedagogiki kognitywistycznej, psychoprofilaktyki oraz edukacji moralnej / Bronisław Siemieniecki, Lidia Wiśniewska-Nogaj, Wioletta Kwiatkowska.
Okładka pozycji Agresja - zjawisko, skutki, zapobieganie : perspektywa pedagogiki kognitywistycznej, psychoprofilaktyki oraz edukacji moralnej

Agresja - zjawisko, skutki, zapobieganie : perspektywa pedagogiki kognitywistycznej, psychoprofilaktyki oraz edukacji moralnej

"Perspektywa pedagogiki kognitywistycznej, psychoprofilaktyki oraz edukacji moralnej "




Książka ta jest odpowiedzią na potrzeby tych, którzy muszą zmierzyć się z agresją i przemocą w pracy zawodowej i poza nią, stając przed niebagatelnym wyzwaniem. Skala zjawiska nie maleje, wręcz odwrotnie - przybiera na sile, przyjmując nowe, bardziej drastyczne formy.W strukturze tej pracy można wyraźnie wyodrębnić trzy części, mianowicie: agresja i przemoc w perspektywie pedagogiki kognitywistycznej,

wybrane psychologiczne aspekty agresji, a także rozwój moralny i nierozerwalny związek systemów wartości indywidualnych oraz zbiorowych z zachowaniami agresywnymi. W takim właśnie podziale treści jest pewien zamysł pokazania złożoności podjętej problematyki. Rozważania nad istotą i uwarunkowaniami agresji są bowiem podstawą dla szukania sposobów jej hamowania i osłabiania. Doprowadza nas to do wyodrębnienia znaczenia procesu wychowawczego i programów lub środków zaradczych oraz ich roli m.in. w profilaktyce agresji.Mamy nadzieję, że lektura tej książki pomoże wielu nauczycielom, lokalnym grupom społecznym, organizacjom oraz innym jednostkom być bardziej wyczulonymi na tego typu powszechnie nieakceptowane zachowania. Może pozwoli nabrać przekonania, że agresywny uczeń nie jest "problemem", ale jest osobą - często mocno zagubioną, niejednokrotnie wchodzącą w życie z bagażem negatywnych doświadczeń, a rolą nauczyciela, pedagoga, wychowawcy powinna być pomoc mu w uporaniu się z przeżywanymi trudnościami, zrozumieniu istoty niszczycielskich skutków wynikających z agresji i przemocy oraz umiejętne kształtowanie postawy moralnej. https://wydawnictwo.umk.pl/pl/products/5276/agresja-zjawisko-skutki-zapobieganie-perspektywa-pedagogiki-kognitywistycznej-psychoprofilaktyki-oraz-edukacji-moralnej

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Bronisław Siemieniecki, Lidia Wiśniewska-Nogaj, Wioletta Kwiatkowska.
Hasła:Agresywność
Nauki kognitywne
Przemoc w szkole
Teoria wychowania
Wychowanie moralne
Monografia
Adres wydawniczy:Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2020.
Opis fizyczny:164 strony ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 151-161.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Psychologia
Powstanie dzieła:2020 r.
Twórcy:Kwiatkowska, Wioletta. (1978- ). Autor

Siemieniecki, Bronisław. (1950- ). Autor

Wiśniewska-Nogaj, Lidia. Autor

Powiązane zestawienia:Agresywność
Przemoc w szkole
Wychowanie moralne
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 58.769
Numer inw.: 58769
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy