Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20201123165323057952 / Katalog / Szczegóły pozycji

Gemino - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Gemino : [Gra planszowa] : pojedynek na dwóch planszach / autor Martin Nedergaard Andersen ; [tłumaczenie z duńskiego].
Okładka pozycji Gemino : [Gra planszowa] : pojedynek na dwóch planszach

Gemino : [Gra planszowa] : pojedynek na dwóch planszach

"Pojedynek na dwóch planszach "

Autor: Andersen, Martin Nedergaard




"Gemini" z języka angielskiego oznacza bliźnięta, stąd nazwa produktu, która znakomicie odzwierciedla rywalizację na dwóch planszach jednocześnie. Nam taka zabawa kojarzy się z pokazami szachistów, kiedy mistrz konkuruje z kilkoma amatorami popisując się swoją wiedzą i umiejętnościami, teraz i my możemy się tak poczuć. "Gemino" to bodajże pierwsza w tym roku duża gra od wydawnictwa "Egmont", czy warto

było czekać? Przekonajcie się sami i obejrzyjcie filmy, zapraszamy do recenzji. Autorem gry jest Martin Nedergaard Andersen, który często projektuje pozycje abstrakcyjne, ale też imprezowe. My w kolekcji posiadamy jego "Papering Duel", "Voodoo" oraz "Inspektor Tusz" i ze wszystkich jesteśmy bardzo zadowoleni. Ta pozycja przypomina nam "Trexo", które także śmiało można wykorzystać, jako pomoc dydaktyczną, bo wszelkie modyfikacje klasycznego "kółko i krzyżyk" są przez nauczycieli i uczniów mile widziane. Po otwarciu pudełka miło patrzeć na wysoką jakość komponentów, ponieważ kamienie są mocne, ładnie zrobione, nie tylko z barwionymi symbolami, ale również wytłoczonymi kształtami. Odrobinę szkoda, że na planszy nie oznaczono miejsc w ten sposób, ponieważ mogłyby bawić się nawet dzieci niewidome. Znajdziemy tutaj 56 płytek w podziale po 14 na ikonę, parę dwustronnych planszy oraz krótką instrukcję wyjaśniającą zasady rozgrywki. Celem gry jest ułożenie linii jednakowych oznaczeń - pion, poziom lub skos, za co uzyskujemy punkt, zabawa kończy się przy trzech. Standardowo tworzą ją 4 płytki, jeśli bawimy się w dwie osoby, będzie to 5 kamieni. Każdy z nas gra swoim zestawem, wybieramy dowolną barwę miejscówki z którejś z planszy, natomiast kolejną płytkę ustawiamy na identycznym kolorze pola drugiej płaszczyzny. W momencie utworzenia ciągu zbieramy 4 kamienie - w zabawie w parze 1 płytka więc pozostanie na planszy. Zdobyty punkt oznaczamy odkładając jeden z kamieni na bok. Eliminując z płaszczyzny linię tworzymy nową przestrzeń do gry. Może zdarzyć się sytuacja, w której w naszej turze zabraknie nam płytek do dołożenia, wtedy tą drugą lub parę - jeśli nic nie możemy dodać, należy przemieścić na planszach - przesunąć na nowe pole o identycznej barwie. Pozycja jest mądra i dobrze zrobiona, wszyscy miłośnicy gier abstrakcyjnych powinni się nią zainteresować. Zaletą w stosunku do "Trexo" jest możliwość zabawy także rodzinnie i z kilkoma przyjaciółmi, przy komplecie uczestników jest za ciasno, gra najlepiej wypada na 3 osoby, natomiast pojedynki w parze wywołują równie gorące emocje. Dwie plansze to więcej możliwości ułożenia zestawu, ale również inne myślenie, ponieważ koncentrujemy się na obu płaszczyznach, które są od siebie bezpośrednio zależne, ściśle połączone. Nie budujemy tutaj w górę, jak to ma miejsce w "Trexo", natomiast także jest przyjemnie i zabawa wciąga nie tylko osoby kochające łamigłówki i wszelkie gry logiczne. U nas gra prawdopodobnie pozostanie w kolekcji, zastanawiamy się, czy nie zastąpi "Trexo", ponieważ teraz do zabawy z rodzicami będziemy mogli zaprosić córkę i nikt nie będzie czekał na nową partię, a jedyne na własną kolejkę. Dobra gra i wciągający "pojedynek na dwóch płaszczyznach", także mentalnych, chce się dopowiedzieć!

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:autor Martin Nedergaard Andersen ; [tłumaczenie z duńskiego].
Hasła:Logika
Gry planszowe
Gry i zabawy dziecięce
Gry i zabawy umysłowe
Adres wydawniczy:Warszawa : Egmont Polska, copyright 2018.
Zawartość
pudełka:
1gra ( wiele elementów) ; instrukcja ( 1karta luzem : ilustracje ; 19 cm).
Uwagi:Czas gry 15 minut. Liczba graczy 2-4. W pudełku: 2 dwustronne plansze, 56 płytek, karta z instrukcją. Pełna zawartość gry na pudełku / w instrukcji. tłumaczenie z duńskiego.
Forma gatunek:Gry i zabawy.
Dziedzina:Hobby i czas wolny
Przeznaczenie:6+.Nieodpowiednia dla dzieci w wieku poniżej 3 lat (małe elementy - ryzyko zadławienia).
6+.Nieodpowiednia dla dzieci w wieku poniżej 3 lat (małe elementy - ryzyko zadławienia).
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: G.348
Numer inw.: 348
Dostępność: wypożyczana na 14 dni

schowekzleć zamówienie

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: G.493
Numer inw.: 493
Dostępność: wypożyczana na 14 dni

schowekzleć zamówienie




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Ale bałagan [Gra planszowa]  1Okładka książki  Bandido [Gra planszowa]  2Okładka książki  Bystre główki [Gra] gra pamięciowa  3Okładka książki  Głowa w chmurach  4Okładka książki  Król Kur  5Okładka książki  Rere Kum Kum [Gra planszowa] : turboszybka gra do celu  6Okładka książki  Zgubione, znalezione  7Okładka książki  Złap robala : [Gra planszowa]  8Okładka książki  Żubr Pompik : gra planszowa  10




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy