Kształtowanie relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług kultury
Autor: Wróblewski, Łukasz
Kształtowanie relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług - opis wydawcyW pierwszych dwóch dekadach XXI wieku na europejskich pograniczach, w tym również na pograniczu polsko-czeskim, można zauważyć intensyfikację różnych działań mających na celu pobudzenie transgranicznej współpracy kulturalnej. Służą one m.in. zacieraniu granic i podziałów między państwami przygranicznymi czy też
kształtowaniu nowej ich jakości. Doprowadziło to m.in. do wzrostu podaży na rynku usług kultury pogranicza polsko-czeskiego czy zmiany w zachowaniach polskich oraz czeskich odbiorców oferty kulturalnej i w konsekwencji do wyodrębnienia się wspólnego transgranicznego rynku usług kultury. Rynku bardzo specyficznego (chociażby ze względu na ciągle istniejące polsko-czeskie animozje i podziały) i jak dotąd bardzo słabo rozpoznanego oraz opisanego.Prezentowana książka ma charakter interdyscyplinarny i oprócz zarządzania (zwłaszcza marketingu) znajdują się w niej odniesienia do ekonomii, socjologii oraz sfery kultury. Przyjętym celom pracy oraz postępowaniu badawczemu podporządkowana została struktura książki obejmująca dwie warstwy: teoretyczną oraz empiryczną. Rozdział pierwszy poświęcono kluczowym z punktu widzenia podjętego tematu zagadnieniom marketingu relacji w kulturze. W rozdziale drugim uwaga skupiona została na stosunkowo młodej i słabo rozpoznanej kategorii, jaką jest rynek transgraniczny. Najważniejszym celem rozdziału trzeciego była charakterystyka transgranicznego rynku usług kultury podzielonego granicą miasta Cieszyn - Czeski Cieszyn. Zaprezentowano w nim pojęcie i specyfikę miasta podzielonego granicą. W rozdziale czwartym przedstawiono uwarunkowania kształtowania się relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług kultury. Wyniki badań własnych autora zaprezentowano w rozdziale piątym. W rozdziale szóstym przedstawiono modelowe ujęcie procesu kształtowania długotrwałych relacji na transgranicznym rynku usług kultury. Omówiono założenia opracowanego modelu, a także dokonano szczegółowej charakterystyki jego składowych. Skoncentrowano się zwłaszcza na działaniach marketingowych realizowanych na trzech poziomach: badań transgranicznego rynku, jego segmentacji, doboru i konfiguracji instrumentów marketingowych.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Łukasz Wróblewski ; [recenzenci prof. dr hab. Henryk Mruk, dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UE we Wrocławiu]. | ||||||||||||||||||
Hasła: | Czesi Instytucje kultury Kapitał kulturowy Kapitał społeczny Marketing partnerski Polacy Polityka kulturalna Regiony przygraniczne Stereotyp Cieszyn (woj. śląskie) Czeski Cieszyn (Czechy) Opracowanie | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2020. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 335 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 271-292. W aneksie tekst równolegle w języku czeskim. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Socjologia i społeczeństwo | Zarządzanie i marketing Zakres czasowy: | 2001-2020 r. | Powstanie dzieła: | 2020 r. | Twórcy: | Mruk, Henryk. Recenzja | Sobocińska, Magdalena. Recenzja Powiązane zestawienia: | Instytucje kultury | Kapitał społeczny Marketing partnerski Polityka kulturalna Regiony przygraniczne Stereotypy Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 58.697
Numer inw.: 58697
Dostępność: tylko na miejscu