Strategie konkurowania międzynarodowych korporacji hotelowych
Autor: Sztorc, Małgorzata.
Strategie konkurowania międzynarodowych korporacji hotelowych - opis wydawcyOddawana do rąk Czytelników książka jest pierwszą wydaną w ostatnich latach pracą naukową analizującą w sposób kompleksowy zagadnienia konkurencyjności, strategii konkurowania oraz zasobów umożliwiających umocnienie przewagi konkurencyjnej międzynarodowych przedsiębiorstw z sektora usług hotelarskich. Książka dotyczy nowych,
niezwykle złożonych zjawisk organizacyjnych i ekonomicznych oraz wnosi istotne wartości poznawcze do dorobku naukowego dotyczącego konkurencyjności międzynarodowych przedsiębiorstw hotelowych. Wyróżnia się analizą badanego problemu z perspektywy teorii tworzenia zasobowo-kompetencyjnej przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem elementów teorii kosztów transakcyjnych oraz teorii umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. Zaprezentowano w niej konkurencyjność organizacji z perspektywy identyfikacji źródeł i czynników pozycjonowania strategicznego oraz wskazania na wyróżniające zasoby przedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe, a także określenia elementów składowych strategii konkurowania korporacji hotelowych w warunkach internacjonalizacji i globalizacji rynku usług turystycznych. Ponadto na przykładzie korporacji hotelowej Accorhotels przedstawiono praktyczne aspekty implementacji strategii konkurowania. Książka może stanowić pomoc zarówno w procesie praktycznego zarządzania przedsiębiorstwami dla menedżerów, jak i teoretycznych rozważań podjętej problematyki wśród pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Małgorzata Sztorc ; [recenzenci dr hab. Grażyna Śmigielska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, prof. dr hab. Józef Sala]. | ||||||||||||||||||||
Hasła: | Hotelarstwo Internacjonalizacja przedsiębiorstw Konkurencyjność Zarządzanie strategiczne Polska Materiały pomocnicze Monografia | ||||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2020. | ||||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 387, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 352-383. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Zakres czasowy: | 2005-2018 r. | Powstanie dzieła: | 2020 r. | Twórcy: | Sala, Józef. Recenzja | Śmigielska, Grażyna. Recenzja Przeznaczenie: | Dla menedżerów, a także pracowników naukowych, doktorantów i studentów. | Dla menedżerów, a także pracowników naukowych, doktorantów i studentów. Odbiorcy: | Szkoły wyższe. Menedżerowie. | Powiązane zestawienia: | Hotelarstwo | Internacjonalizacja przedsiębiorstw Konkurencyjność Zarządzanie strategiczne Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 58.689
Numer inw.: 58689
Dostępność: tylko na miejscu