Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego
Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego - opis wydawcyKsiążka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze
seminaryjno-konwersatoryjnym.W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych.Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich.Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka stanowi kontynuację serii wydawniczej poświęconej kształceniu nauczycieli języków i glottodydaktyce.Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje glottodydaktyczne zarówno na polonistycznych studiach licencjackich, magisterskich, jak i w ramach studiów podyplomowych.Książka jest przeznaczona do wykorzystania na wykładach oraz ćwiczeniach (konwersatoriach) z Glottodydaktyki polonistycznej (czasem zwanej Podstawami dydaktyki języka polskiego jako obcego) oraz przede wszystkim Metodyki nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego (czasem rozbitej na kilka specjalistycznych kursów) na wszystkich realizowanych w Polsce studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych w zakresie glottodydaktyki polonistycznej.Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom."Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego to opracowanie ważne, wyznaczające nowe kierunki w glottodydaktyce polonistycznej. Jest to pozycja ukazująca historię kształtowania się i rozwoju dyscypliny naukowej, ale przede wszystkim przekonująca do refleksji nad nową wizją posługiwania się językiem polskim, ukierunkowana na innowacyjne ujęcia i rozwiązania w kształceniu językowym, takie jak: podejście ukierunkowane na działanie, edukacja międzykulturowa, nauczanie refleksyjne, koncepcje neurodydaktyczne. To, co najbardziej wartościowe w tej książce, to repertuar sposobów, technik i narzędzi, jakie autorzy proponują nauczycielowi języka polskiego jako obcego i drugiego, by mógł i umiał projektować proces dydaktyczny w sposób celowy i na miarę wyzwań współczesnych czasów" - dr hab. Iwona Janowska, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Przemysław E. Gębal, Władysław T. Miodunka ; [recenzja dr hab. Iwona Janowska, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego]. | ||||||||||||||||||
Hasła: | Język polski jako obcy Nauczanie języków obcych Nauczyciele języka polskiego jako obcego Podręcznik Edukacja i pedagogika Językoznawstwo | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. | ||||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 454 strony : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 393-412. Streszczenia angielskie, ukraińskie, rosyjskie. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Językoznawstwo | Edukacja i pedagogika Powstanie dzieła: | 2020 r. | Twórcy: | Gębal, Przemysław. (1972- ). Autor | Janowska, Iwona. Recenzja Miodunka, Władysław. (1945- ). Autor Przeznaczenie: | Adresatami podręcznika są: studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego; czynni zawodowo nauczyciele języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego; lektorzy pracujący za granicą; nauczyciele akademiccy zajmujący się kształceniem przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego oraz prowadzący zajęcia z glottodydaktyki ogólnej na studiach neofilologicznych i lingwistycznych; edukatorzy, którzy w ramach prowadzonych przez siebie form doskonalenia zawodowego dla czynnych zawodowo nauczających wprowadzają wątki o charakterze teoretycznym; specjaliści w zakresie dyplomacji kulturalnej, zajmujący się promocją języka polskiego i kultury polskiej w świecie. | Adresatami podręcznika są: studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego; czynni zawodowo nauczyciele języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego; lektorzy pracujący za granicą; nauczyciele akademiccy zajmujący się kształceniem przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego oraz prowadzący zajęcia z glottodydaktyki ogólnej na studiach neofilologicznych i lingwistycznych; edukatorzy, którzy w ramach prowadzonych przez siebie form doskonalenia zawodowego dla czynnych zawodowo nauczających wprowadzają wątki o charakterze teoretycznym; specjaliści w zakresie dyplomacji kulturalnej, zajmujący się promocją języka polskiego i kultury polskiej w świecie. Odbiorcy: | Szkoły wyższe. Nauczyciele języka polskiego jako obcego. | Powiązane zestawienia: | Nauczyciele języków | Nauczanie języków obcych Język polski jako obcy Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 58.683
Numer inw.: 58683
Dostępność: tylko na miejscu