Tymon i emocje : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego
"Historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego "
Autor: Gut-Orłowska, Magdalena
Tymon i emocje to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do
emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Magdalena Gut-Orłowska. | ||||||||||||||||
Hasła: | Kompetencje społeczne Komunikacja interpersonalna Uczucia Materiały pomocnicze | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. | ||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 105, [2] strony : ilustracje ; 30 cm. Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. | Dziedzina: | Edukacja i pedagogika | Rodzina, relacje międzyludzkie Powstanie dzieła: | 2019 r. | Przeznaczenie: | Do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. | Do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Odbiorcy: | Dzieci. 6-8 lat. 9-13 lat. Młodzież. 14-17 lat. Nauczyciele. Osoby z autyzmem. Psychoterapeuci. Rodzice. | Powiązane zestawienia: | Kompetencje społeczne | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)