Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Zbyt inteligentni, żeby żyć szczęśliwie / Jeanne Siaud-Facchin ; przekład Monika Szewc-Osiecka.
Okładka pozycji Zbyt inteligentni, żeby żyć szczęśliwie

Zbyt inteligentni, żeby żyć szczęśliwie

Tytuł oryginału: "Trop intelligent pour ?tre heureux? : l`adulte surdoué,".

Autor: Siaud-Facchin, Jeanne




Czy inteligentny człowiek może być szczęśliwy?
Pytanie wydaje się absurdalne, ale często jest uzasadnione, ponieważ osoby inteligentne są nierzadko nadwydajne mentalnie i wysoko wrażliwe, co sprawia, że trudniej im doświadczać szczęścia.
Widzisz więcej niż inni, bywasz więc krytyczny i zdarza ci się coś ostro skomentować?
Marzysz o tym, żeby czasem naiwnie

spojrzeć na świat i dać się ponieść fali uczuć?
Ciągle coś analizujesz, dzielisz włos na czworo, zamiast od czasu do czasu poprzestać na uproszczeniach?
Działasz według schematu wszystko albo nic, choć czujesz, że takie perfekcjonistyczne podejście cię przerasta?
Czasem przytłacza cię ogrom napływających informacji, a codzienne czynności to dla ciebie zbyt wiele?
Chcesz kontrolować rzeczywistość, ona jednak wciąż ci się wymyka?
Jeśli na część tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, ta książka jest właśnie dla ciebie. Z jej pomocą w końcu pojmiesz i na nowo oswoisz własną osobowość, a dzięki temu, że połączysz swoje zasoby intelektualne i emocjonalne, zyskasz zrozumienie i akceptację otoczenia. Autorka, uznana psycholożka i terapeutka, da ci konkretne wskazówki, jak zamienić wieczny roller-coaster w zadowolenie z życia i sprawić, by szczególna kreatywność i nadwydajność przyniosła tak oczekiwane poczucie spełnienia.

Opis pochodzi od wydawcy

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Jeanne Siaud-Facchin ; przekład Monika Szewc-Osiecka.
Hasła:Inteligencja emocjonalna
Opracowanie
Adres wydawniczy:Łódź : Feeria, 2020.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:335, [1] strona ; 21 cm.
Forma gatunek:Książki. Poradniki i przewodniki.
Dziedzina:Psychologia
Rozwój osobisty
Powstanie dzieła:2008 r.
Twórcy:Szewc-Osiecka, Monika. Tłumaczenie

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Co to znaczy być nadinteligentnym?
  2. Kim jesteś?
  3. Osoby nadinteligentne: stan wiedzy na dziś
  4. Kilka odkryć neuronauki, które zmieniają nasze wyobrażenia o funkcjonowaniu mózgu
  5. Specyficzna organizacja poznawcza mózgu osób nadinteligentnych
  6. Prawa i lewa półkula
  7. Mózg osoby nadinteligentnej wykazuje cechy szczególne również na poziomie emocjonalnym
  8. Mity mają długie życie!
  9. Rozdział 2. Dlaczego koniecznie należy się zainteresować nadinteligentnymi dorosłymi?
  10. W poszukiwaniu siebie
  11. Częste pytanie: na kogo wyrastają nadinteligentne dzieci?
  12. Wczesna diagnoza dla lepszego rozwoju
  13. Diagnozę postawiono, ale została ona wypaczona lub zignorowana
  14. Ignorowanie diagnozy albo ukrywanie jej przed dzieckiem niesie ze sobą bardzo groźne skutki
  15. Rozdział 3. Od dzieciństwa do dorosłości: trudne budowanie siebie
  16. Dzieciństwo
  17. Pierwsze nieporozumienia: nieumiejętność rozumienia podtekstów
  18. Pierwsze rozczarowania
  19. Pierwsze chwile nudy
  20. Trudne relacje z innymi
  21. Kipiące emocje
  22. Ważny etap: adolescencja
  23. Nic nie jest pewne
  24. Świadomość społeczna
  25. Wyostrzony odbiór świata i innych ludzi utrudnia zachowanie wewnętrznego spokoju
  26. Trzeci wymiar
  27. Dojrzewanie i obrona przed obciążeniem emocjonalnym
  28. Obawa przed zakochaniem
  29. Różnice w dojrzałości płciowej
  30. Identyfikacja z grupą
  31. Żałoba po iluzjach dzieciństwa
  32. Nieadekwatna złość
  33. Zaburzenie samooceny i depresja
  34. Przede wszystkim nie myśleć: specyfika depresji nadinteligentnego nastolatka
  35. Inhibicja intelektualna i fobia szkolna
  36. Druga strona medalu: od zaufania do presji
  37. Konieczność pracy z częścią poznawczą ja
  38. Praca musi być elastyczna
  39. Nadinteligentny nastolatek to wytrawny manipulant
  40. Zwykła sesja terapeutyczna: psychoterapeuta i nadinteligentny nastolatek
  41. Czy możemy zrobić coś jeszcze?
  42. Moje spotkania z nadinteligentnymi nastolatkami
  43. Kiedy nadchodzi ten wielki dzień: dorosłość!
  44. Nadinteligentne dziecko pojęło to już dawno
  45. Rozdział 4. Odkryć w sobie osobę nadinteligentną
  46. Jak można odkryć, że jest się nadinteligentnym?
  47. Jak się dowiedzieć, czy jesteśmy nadinteligentni?
  48. Zrozumienie i analiza wyników
  49. Jak rozkładają się wyniki IQ (oraz poszczególne składniki)
  50. Diagnozowanie osoby nadinteligentnej
  51. Procedura diagnostyczna: wyniki testów to nie wszystko
  52. Stres
  53. Zaburzenia nastroju
  54. Specyficzne trudności
  55. Różnice wyników na obu skalach
  56. Bilans w dorosłym wieku: odważne i trudne przedsięwzięcie
  57. Diagnoza: od wyzwolenia do nowego zmartwienia
  58. Fałszywe self: osobowość w ukryciu
  59. Uwaga na pułapkę stereotypów
  60. Korzystanie z pomocy
  61. Czuję potrzebę, by porozmawiać o tym z rodzicami
  62. Rozdział 5. Osobowość o zaskakujących obliczach
  63. Próba klasyfikacji
  64. Grzeczni albo przewaga bierności
  65. Challengerzy albo przewaga aktywności
  66. A jeśli to właśnie oni są prawdziwymi twórcami?
  67. Chcesz czy nie?
  68. Rozczarowani?
  69. Niebezpieczeństwa poczucia sukcesu
  70. Dziecięca część
  71. Wiek dostosowany do sytuacji
  72. Luka czasoprzestrzenna: życie w kilku wymiarach
  73. Tempo: wiecznie niedopasowany
  74. Kobiecość i męskość: wszystko powinno znaleźć swoje miejsce
  75. Rozdział 6. O trudnościach nadinteligentnych dorosłych
  76. Oszałamiająca jasność umysłu
  77. Lęk
  78. Perfekcjonizm
  79. Znikąd oparcia
  80. Intensywne myślenie
  81. Myśl na krawędzi otchłani
  82. Dyskusje bez końca
  83. Nieustanna analiza otoczenia i potencjalnych zagrożeń
  84. Jak ukoić ten lęk?
  85. Lęk osób nadinteligentnych w świetle badań naukowych
  86. Poczucie winy
  87. Poczucie niespełnienia
  88. Nuda
  89. Niecierpliwość trudna do ukrycia
  90. Nuda a uczucia: od nadmiernego zaangażowania po niestałość
  91. Zazdrość
  92. Uczucia drugiego
  93. Wszechogarniająca nadwrażliwość
  94. Ogromna samotność
  95. Przyjaciel może być jedynie przyjacielem
  96. Wzajemny brak zrozumienia
  97. W poszukiwaniu idealnego świata
  98. Nadmierna świadomość
  99. Sztywność myślenia
  100. Odcięcie myślenia
  101. Życie czy obserwacja własnego życia?
  102. Rozdział 7. Nadinteligentne kobiety
  103. Nadinteligentne kobiety łatwo onieśmielają
  104. Nadinteligentna matka
  105. Nadinteligentna kobieta rozpaczliwie szuka mężczyzny
  106. Ja, inteligentna? Bez żartów!
  107. Drobna, acz ważna, osobista obserwacja
  108. Rozdział 8. Pary: podobieństwa się przyciągają?
  109. A jak to jest z parami?
  110. Wiedzieć czy nie wiedzieć, że jesteśmy Nadinteligentni: zagrożenie czy korzyści dla związku?
  111. Czy związek dwóch nadinteligentnych osób jest gwarancją szczęścia? Czy raczej izolacji?
  112. Rozdział 9. A co z tymi, którzy funkcjonują dobrze?
  113. Dorastanie nadinteligentnego dziecka, które zostanie szczęśliwym dorosłym
  114. 1. Otoczenie sprzyjające solidnemu obrazowi siebie
  115. 2. Potrzeba stabilności emocjonalnej
  116. 3. Autentyczne zrozumienie
  117. 4. Wziąć dziecko za rękę
  118. 5. Umiejętność nawiązywania przyjaźni: dobry zwiastun na przyszłość
  119. 6. Przejść przez lata szkolne bez zbyt wielu strat, z jak największym zadowoleniem i jak największą liczbą sukcesów
  120. 7. Wrażliwość w służbie kreatywności, empatia w służbie innych, emocje w służbie poczucia witalności
  121. Ścieżka nadinteligentnego dorosłego, który robi wszystko, co w jego mocy, by dobrze się czuć
  122. A jeśli Szczęście przez duże S nie istnieje? Sztuka małych szczęść
  123. Równowaga życiowa, nadinteligencja i spółka: jak być szczęśliwym?
  124. Odwrócenie naturalnej tendencji
  125. Odnaleźć własne korzenie
  126. Od siedmiolatka do siedemdziesięciosiedmiolatka
  127. Rozdział 10. Jak to zrobić, by dobrze czuć się w życiu?
  128. Zdolność do odzyskania entuzjazmu równie wielka jak podatność na załamania
  129. Wieczny rollercoaster
  130. Inteligencja jako zasób
  131. Znaleźć w sobie dobroczynny obraz, który przyniesie ukojenie w trudnych chwilach
  132. Jak korzystać z dobroczynnego obrazu?
  133. Wydajna pamięć może pomóc w rozwinięciu niesłychanych zdolności
  134. Script-Mind: notowanie myśli na bieżąco
  135. Podróż do serca myśli
  136. Nadwrażliwość jako talent
  137. Hiperestezja zwielokrotnia doznania
  138. Zmysł estetyczny i poetycki
  139. Kreatywność jako perspektywa
  140. Myślenie rozbieżne, kreatywność i tempo: atuty prekursorów
  141. Empatia jako zasób
  142. Synchronizacja emocji: uzgadnianie tempa
  143. Jeszcze kilka sztuczek, dzięki którym zmienicie marzenia o życiu w życie Waszych marzeń (lub prawie!)
  144. Kiedy udaje się odpuścić tę wyczerpującą walkę
  145. Nadzieja
  146. Rozdział 11. Kiedy nic już nie idzie dobrze
  147. Kruche podstawy obrazu ja
  148. Jakie to czynniki?
  149. Mechanizmy obronne osób nadinteligentnych
  150. Czy można mówić o zaburzeniach typowych dla osób nadinteligentnych?
  151. Ból istnienia
  152. Ograniczyć intelekt, żeby przeżyć
  153. Niebezpieczeństwo błędów diagnostycznych
  154. Pułapki terapii
  155. Uwaga na modną koncepcję odpuszczenia
  156. Ku pokrzepieniu serc: korzyści płynące z wybitnej inteligencji potwierdzone w ostatnich badaniach
  157. Tytułem podsumowania

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 68
Aleje Niepodległości 82
tel. 22 844 70 59

Sygnatura: 159.9
Numer inw.: 53620
Pozycja wypożyczona

Wypożyczona przez: 083641
do dnia: 2024-06-17
schowekrezerwuj
więcejrezerwuj

Wyp nr 125
ul. Czerniakowska 38A
tel. 22 841 33 58

Sygnatura: 159.9
Numer inw.: 41056
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy