Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym
Autor: Bal-Woźniak, Teresa.
Zarządzanie innowacjami - opis wydawcyPodręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia przez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na innowacyjności. Nawiązuje też do zaleceń World Economic Forum Global Competitiveness Report, w którym gospodarka Polski została zakwalifikowana do przejściowego etapu rozwoju: ze stadium
drugiego, stymulowanego efektywnością, do stadium trzeciego, stymulowanego innowacjami. Podkreśla się, że rewolucja przemysłowa 4.0 zakłóca gospodarkę i społeczeństwo, wymuszając ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki pracujemy, żyjemy i współdziałamy ze sobą, oferując przy tym potencjał do skokowego rozwoju. W praktyce oznacza to zapotrzebowanie na nowe kompetencje o charakterze uniwersalnym.Taką metakompetencją może być innowacyjność, która wymaga konsekwentnego kształtowania szczegółowych kompetencji innowacyjnych, a konkretnie: budowania świadomości innowacyjnej, wyzwalania zaangażowania innowacyjnego, stymulowania biegłości i wspierania sprawstwa (prakseologicznej skuteczności). Większa skuteczność zarządzania innowacjami w postaci zwiększonej intensywności wprowadzania innowacji osiągalna jest zatem pośrednio, przez wcześniejsze upowszechnianie innowacyjnych postaw i zachowań ludzi, we wszystkich środowiskach ich funkcjonowania.Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie także przydatna dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów. Ze wstępu
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Teresa Bal-Woźniak. | ||||||||||||||||
Hasła: | Gospodarka Innowacje Klastry (ekonomia) Przedsiębiorczość Wzrost gospodarczy Zarządzanie Polska Podręcznik Gospodarka, ekonomia, finanse Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. | ||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 191 stron : ilustracje, wykresy : 24 cm. Uwagi: | Bibliografia przy rozdziałach. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. | Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse | Zarządzanie i marketing Powstanie dzieła: | 2020 r. | Odbiorcy: | Szkoły wyższe. | Powiązane zestawienia: | Gospodarka | Innowacje – stosowanie Klastry (ekon.) Przedsiębiorczość (postawa) – Polska Wzrost gospodarczy Zarządzanie Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 57.899
Numer inw.: 57899
Dostępność: tylko na miejscu