Zarządzanie ryzykiem
Autor: Jaruga, Krzysztof
Nowe wydanie podręcznika, w którym w sposób kompleksowy przedstawione są główne zagadnienia teoretyczne i praktyczne w zakresie analizy i zarządzania ryzykiem. Autorzy omówili główne rodzaje ryzyka finansowego oraz proces zarządzania ryzykiem. Usystematyzowano wiele podejść wykorzystywanych w teorii i praktyce. Opisano instrumenty pochodne, które są najbardziej skutecznymi narzędziami sterowania ryzykiem finansowym, oraz pomiar i sterowanie
dwoma najważniejszymi rodzajami ryzyka finansowego: rynkowym i kredytowym. W nowym wydaniu uaktualniona i rozszerzona została część dotycząca zarządzania ryzykiem w banku oraz zakładzie ubezpieczeń. Znacznie rozbudowany został również rozdział dotyczący zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. W publikacji znalazły się dwa nowe rozdziały na temat zarządzania ryzykiem w jednostce sektora publicznego oraz w gospodarstwie domowym. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych, wydziałów ekonomicznych i zarzadzania, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników naukowych zajmujących się badaniami w zakresie metod analizy i zarządzania ryzykiem, przedstawicieli instytucji finansowych, przede wszystkim banków i ubezpieczeń oraz menedżerów. Podręcznik powstał pod kierunkiem prof. dr. hab. Krzysztofa Jajugi. Autorami poszczególnych rozdziałów są pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu i Uniwersytetu Łódzkiego.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja naukowa Krzysztof Jajuga ; autorzy Krzysztof Jajuga, Wanda Ronka-Chmielowiec, Andrzej Stopczyński, Agnieszka Wojtasik-Terech [!]. | ||||||||||||||||||
Seria: | FFF Finanse | ||||||||||||||||||
Hasła: | 2001- Zarządzanie ryzykiem Podręcznik Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2019. | ||||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie II. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 495 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm. Uwagi: | Na stronie redakcyjnej błędna nazwa autora, prawidłowa: Agnieszka Wojtasiak-Terech. Bibliografia, netografia na stronach 479-484. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Zakres czasowy: | 2001-2007 r. | Powstanie dzieła: | 2007 r. | Twórcy: | Jajuga, Krzysztof. (1956- ). Autor | Ronka-Chmielowiec, Wanda. Autor Stopczyński, Andrzej. Autor Wojtasiak-Terech, Agnieszka,. Autor Redakcja Przeznaczenie: | Dla studentów uczelni ekonomicznych, wydziałów ekonomicznych i zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników naukowych, przedstawicieli instytucji finansowych i menedżerów. | Dla studentów uczelni ekonomicznych, wydziałów ekonomicznych i zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników naukowych, przedstawicieli instytucji finansowych i menedżerów. Odbiorcy: | Szkoły wyższe. Menedżerowie. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)