Współczesny świat dziecka : media i konsumpcja
"Media i konsumpcja "
Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja - opis wydawcyDzieci i dorośli zmieniają się pod wpływem wielu czynników, wzorców i narzędzi komunikacji. Warto obserwować te fascynujące procesy w kontekście świata wartości, który ujawnia się w treściach medialnych. W niniejszej książce przyglądamy się wielu społecznym zjawiskom i fenomenom zachodzącym w kulturze konsumpcji oraz świecie
mediów. Autorzy i autorki tekstów dokonują wnikliwych analiz relacji między dziećmi i dorosłymi, juniorami i seniorami, badają procesy infantylizacji, a także estetyki dzieciństwa.Pokazują medialnych bohaterów świata dzieci i młodzieży, ich kłopoty i dylematy, które są też problemami młodych ludzi. Omawiają kulturowe zjawiska, analizując reklamy, telewizyjne programy rozrywkowe dla dzieci, grupy fanowskie, bajki, filmy, seriale, kanały YouTube, wirtualne dzienniki szkolne."Małgorzata Bogunia-Borowska jest doświadczoną badaczką kultury współczesnej, w której media i konsumpcja stanowią tematy fundamentalne. Należy do najlepszych badaczy problematyki telewizji, wzorów konsumpcji. Kontynuacja badań relacji dzieci-media, tym razem z uwzględnieniem nowych mediów, wydaje się jak najbardziej wskazana i ważna. W książce krzyżują się różnorodne i wielowymiarowe spojrzenia badaczy, łączących podejścia teoretyczne z praktyką badawczą. Wielką zaletą niniejszej publikacji jest aktualność analizowanych zjawisk. To bardzo wartościowa pozycja na liście lektur obowiązkowych nie tylko dla studentów i badaczy z obszaru nauk społecznych, ale także zdecydowanie szerszego kręgu czytelników: rodziców, wychowawców czy wszystkich świadomych konsumentów mediów".- prof. Małgorzata Molęda-ZdziechMałgorzata Bogunia-Borowska - socjolog i medioznawca. Pracuje w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod redakcją Małgorzaty Boguni-Borowskiej. | ||||||||||||||
Hasła: | 2001- Cyberkultura Dzieci Film dla dzieci i młodzieży Kultura masowa Młodzież Reklama Społeczeństwo konsumpcyjne Środki masowego przekazu Opracowanie Praca zbiorowa Kultura i sztuka Media i komunikacja społeczna Socjologia i społeczeństwo | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019. | ||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 370, [2] strony : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia przy rozdziałach. Streszczenia angielskie. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Kultura i sztuka | Media i komunikacja społeczna Socjologia i społeczeństwo Powstanie dzieła: | 2019 r. | Twórcy: | Bogunia-Borowska, Małgorzata. Redakcja | Powiązane zestawienia: | Dziecko | Środki masowego przekazu Reklama Film dla dzieci i młodzieży Młodzież - socjologia Kultura masowa Cyberkultura Społeczeństwo konsumpcyjne Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 57.516
Numer inw.: 57516
Dostępność: tylko na miejscu