Rozszerzona rzeczywistość w usługach informacyjnych bibliotek
Autor: Wójcik, Magdalena
Rozszerzona rzeczywistość w usługach informacyjnych bibliotek - opis wydawcySposób wykorzystania technologii rozszerzonej rzeczywistości w nowoczesnych usługach informacyjnych stanowi zasadniczy przedmiot rozważań w książce. Głównym celem opracowania jest wskazanie zakresu i form potencjalnego wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w działalności usługowej bibliotek publicznych i akademickich.W niniejszym studium dokonano
teoretycznej analizy pojęć wirtualności i realności w kontekście prowadzenia działalności usługowej w środowisku rozszerzonej rzeczywistości, określono cechy informacji udostępnianej za pomocą technologii rozszerzonej rzeczywistości, scharakteryzowano specyfikę współczesnych usług informacyjnych i opracowano ich typologię. Poza tym wyróżniono elementy składające się na proces projektowania nowoczesnych usług informacyjnych zgodnie z koncepcją ekonomii doświadczeń i service design, wytypowano dobre praktyki posiłkowania się rozszerzoną rzeczywistością w działalności usługowej instytucji książki, a także stworzono model wykorzystania technologii rozszerzonej rzeczywistości we współczesnych usługach informacyjnych."W polskiej literaturze bibliologicznej zdecydowanie brakuje rzetelnych opracowań, których autorzy analizowaliby nowoczesne formy usług, ich konstrukcje, cele, wpływ na użytkowników i społeczeństwo. Tego typu publikacje są niezbędne zarówno do dalszych dociekań naukowych innych autorów, jak i przedstawienia decydentom pożytków płynących z działalności bibliotek oraz nowoczesnych form ich aktywności. Dlatego temat podjęty przez dr Magdalenę Wójcik uważam za bardzo cenny i potrzebny. Książka systematyzuje zagadnienie, które dotychczas w polskiej literaturze bibliologicznej było jedynie sygnalizowane. Autorka wykonała olbrzymią pracę, dokonując klasyfikacji omawianych treści".Z recenzji dr hab. Mai Wojciechowskiej, prof. UGDr Magdalena Wójcik jest adiunktem w Instytucie Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują problematykę wykorzystania najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych w usługach bibliotek i ośrodków informacji. Jest autorką książki Web 2.0 w działalności usługowej instytucji książki (Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013),18 tekstów w monografiach naukowych oraz ponad 20 artykułów opublikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych, takich jak "Library Hi Tech", "Libri", "Education and Information Technologies", "Przegląd Biblioteczny", "Zagadnienia Informacji Naukowej", "Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej" czy "Bibliotheca Nostra".
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Magdalena Wójcik. | ||||||||||
Hasła: | 2001- Aplikacja mobilna Bibliotekarstwo Innowacje Jakość usług Media społecznościowe Rzeczywistość rozszerzona Strony WWW Usługi informacyjne Monografia Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo Informatyka i technologie informacyjne | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego, 2018. | ||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 203, [1] strona : ilustracje ; 24 cm. Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo | Informatyka i technologie informacyjne Powstanie dzieła: | 2018 r. | Powiązane zestawienia: | Strony WWW | Media społecznościowe Innowacje – stosowanie Bibliotekarstwo Aplikacja mobilna Jakość usług Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 57.411
Numer inw.: 57411
Dostępność: tylko na miejscu