Jak się uczymy : 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów
Tytuł oryginału: "ABCs of how we learn : 26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them,".
Autor: Schwartz, Daniel L.
Czy kiedykolwiek nauczałeś?To pytanie retoryczne. Oczywiście, że tak.Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi,
jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie.Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz "Jasne!", bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce "Jak się uczymy?" przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu:Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny. Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań. Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm. Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry. Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków. Przykłady dobrych i złych zastosowań. Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania. Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami.Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Daniel L. Schwartz, Jessica M. Tsang, Kristen P. Blair ; redakcja naukowa polskiego wydania Ewa Czerniawska ; przekład Małgorzata Guzowska. | ||||||||||||
Hasła: | Nauczanie Poznanie Uczenie się Opracowanie Psychologia | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 396, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm. Uwagi: | Tytuł oryginału: The ABCs of how we learn : 26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them. Bibliografia, netografia przy rozdziałach. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje popularnonaukowe. | Dziedzina: | Psychologia | Powstanie dzieła: | 2016 r. | Twórcy: | Blair, Kristen P. Autor | Czerniawska, Ewa. Redakcja Guzowska, Małgorzata. Tłumaczenie Tsang, Jessica M. Autor Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp nr 104
ul. Ludowa 4
tel. 22 840 29 01
Sygnatura: 159.9
Numer inw.: 44486
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni