Jak ciężko być królem
Autor: Korczak, Janusz
To pytania, na które próbuje znaleźć odpowiedź bohater książki Janusza Korczaka Król Maciuś Pierwszy. Pisząc przed laty tę powieść, Korczak wspólnie z dziećmi zastanawiał się nad trudami i odpowiedzialnością związanymi ze sprawowaniem władzy. Jak ciężko być królem to książka, która powstała w oparciu o wybrane fragmenty Króla Maciusia Pierwszego ze znakomitą
interpretacją wizualną Iwony Chmielewskiej. Korczak podkreślał, że pamięć "o wewnętrznym dziecku w sobie" pozwala zachować świeżość i czystość spojrzenia na świat, dzieci zaś uważał za pełnoprawnych obywateli i uczestników życia społecznego. Chciał, aby wierzyły w siebie i wiedziały, że "nie można zostawiać świata takim, jaki jest". Ta książka chce o tym przypomnieć. To niezwykła lektura zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | według powieści Janusza Korczaka "Król Macius Pierwszy" ; zilustrowała Iwona Chmielewska. | ||||||||||||
Hasła: | Król Maciuś I - (postać fikcyjna) Prawa dziecka Przywódcy i głowy państw Samodzielność Książka obrazkowa Opowiadania i nowele | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Lusowo : Wydawnictwo Wolno, copyright 2018. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | [40] stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm. Uwagi: | W książce wykorzystano fragmenty powieści Janusza Korczaka pt.: "Król Maciuś Pierwszy". | Forma gatunek: | Książki. Komiksy i książki obrazkowe. Proza. | Twórcy: | Chmielewska, Iwona. Ilustracje | Odbiorcy: | Dzieci. 9-13 lat . | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp nr 140
ul. Mozarta 1 (V piętro)
tel. 22 847 77 31
BD nr III
ul. Tuchlińska 2A
tel. 22 843 20 87
Notka biograficzna:
Korczak, Janusz
Janusz Korczak, właśc. Henryk Goldszmit[a], ps. „Stary Doktor” lub „Pan Doktor” ur. 22 lipca 1878 lub 1879 w Warszawie, zm. w sierpniu 1942 w Treblince – polsko-żydowski lekarz, pedagog, pisarz, publicysta i działacz społeczny. Teoretyk i praktyk wychowania, twórca oryginalnego systemu pracy z dziećmi, opartego na partnerstwie, samorządnych procedurach i instytucjach oraz pobudzaniu samowychowania. Badacz świata dzieci. Był pionierem działań w dziedzinie diagnozowania wychowawczego oraz prekursorem działań na rzecz praw dziecka-człowieka. W 1926 zainicjował pierwsze pismo [>>]