Zarządzanie milenialsami
Tytuł oryginału: "Managing the millenials : discover the core competencies for managing today`s workforce,".
Autor: Espinoza, Chip
Zarządzanie milenialsami - opis wydawcyRoszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni - milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w
oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść.Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników.Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami - ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie.Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty.Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy - być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu - głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. "Każdy pracownik - piszą autorzy - chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia".
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Chip Espinoza, Mick Ukleja ; przełożyła Małgorzata Guzowska. | ||||||||||||||||||
Hasła: | 1901-2000 1945-1989 1989-2000 2001- Pokolenie Y Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM) Poradnik Socjologia i społeczeństwo Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. | ||||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie pierwsze. | ||||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 259, [1] strona : ilustracje ; 21 cm. Forma gatunek: | Książki. Poradniki i przewodniki. | Dziedzina: | Socjologia i społeczeństwo | Zarządzanie i marketing Zakres czasowy: | 1980-2016 r. | Powstanie dzieła: | 2016 r. | Twórcy: | Guzowska, Małgorzata. Tłumaczenie | Ukleja, Mick. (1948-). Autor Odbiorcy: | Pracodawcy. | Powiązane zestawienia: | Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM) | Pokolenie Y Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 56.939
Numer inw.: 56939
Dostępność: tylko na miejscu