Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej / Anna Niczyporuk.
Okładka pozycji Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej

Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej

Autor: Niczyporuk, Anna.




Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej - opis wydawcyMimo deklarowanych przez coraz liczniejsze banki oraz inne instytucje finansowe zapewnień o koncentracji na potrzebach klienta, prawa oraz interes ekonomiczny konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych nadal wymagają ochrony.Transakcje na nim zawierane są oparte na zasadzie równorzędności stron. Niewątpliwie

słabszą stroną jest konsument, który nie zawsze podejmuje decyzje suwerennie, w sposób wolny od presji i nacisku ze strony podmiotów profesjonalnie świadczących usługi finansowe. Słabsza względem instytucji finansowej pozycja konsumenta wynika także z samej specyfiki usług finansowych, które cechuje coraz większy stopień złożoności i skomplikowania, przez co są mało przejrzyste i trudne do porównania. Ich zrozumienie determinują poziom posiadanej wiedzy i umiejętności finansowych konsumenta. Nieprzemyślane, nieracjonalne i nieleżące w interesie ekonomicznym konsumenta wybory mogą destabilizować jego domowy budżet i powodować szereg niekorzystnych efektów, prowadząc do jego niewypłacalności. Potrzeba objęcia interesu konsumenta ochroną na tym rynku wydaje się zatem w pełni uzasadniona.W treści książki autorka zidentyfikowała zagrożenia interesu konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych oraz przesłanki objęcia go ochroną. Następnie wyczerpująco przedstawiła i poddała analizie mechanizmy i narzędzia ochrony praw konsumenta stosowane na szczeblu unijnym i krajowym, których skuteczność została oceniona w części empirycznej książki. W oparciu o analizę wyników badań empirycznych prowadzonych na szczeblu krajowym i unijnym wykazała, iż mimo ciągłej rozbudowy mechanizmów i narzędzi ochrony praw konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce, skuteczność podejmowanych działań w tym obszarze mierzona stopniem przejrzystości tego rynku dla konsumenta jest niska.Książka przeznaczona jest dla konsumentów aktywnie korzystających z detalicznych usług bankowych, jak również studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników i kadry zarządzającej banków oraz innych instytucji finansowych będących aktywnymi uczestnikami rynku. Prezentowane opracowanie stanowić może także wartościową lekturę dla pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych, zwłaszcza katedr finansów i bankowości, jak również pracowników instytucji stojących na straży praw konsumentów.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Anna Niczyporuk.
Hasła:Bankowe usługi detaliczne
Ochrona konsumenta
Prawo bankowe
Prawo wspólnotowe europejskie
Kraje Unii Europejskiej
Polska
Opracowanie
Gospodarka, ekonomia, finanse
Prawo i wymiar sprawiedliwości
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu, 2018.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:271 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 253-263.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Prawo i wymiar sprawiedliwości
Powstanie dzieła:2018 r.
Przeznaczenie:Dla konsumentów korzystających z detalicznych usług bankowych, studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników kadry zarządzającej banków i innych instytucji finansowych, pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych.
Dla konsumentów korzystających z detalicznych usług bankowych, studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników kadry zarządzającej banków i innych instytucji finansowych, pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych.
Powiązane zestawienia:Bankowe usługi detaliczne
Ochrona konsumenta
Kraje Unii Europejskiej
Prawo wspólnotowe europejskie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 56.787
Numer inw.: 56787
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy