Badania jakościowe : metody i zastosowania
Autor: Olejnik, Iwona.
Badania jakościowe metody i zastosowania - opis wydawcyOd kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a
także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania.Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji."Autorki, decydując się na przyjęcie pragmatycznego podejścia do problematyki jakościowych badań marketingowych, stworzyły spójną pracę o charakterze podręcznika, ukazującą zagadnienia skomplikowane w sposób przejrzysty i prosty. Są to z pewnością walory recenzowanego opracowania. (...) Do atutów pracy należą prezentowane w niej liczne przykłady pochodzące z praktyki gospodarczej, zwłaszcza z własnych doświadczeń Autorek, zaangażowanych w wiele przedsięwzięć projektowych dedykowanych przedsiębiorcom. (...) Praca stanowi interesującą propozycję wydawniczą, która może wejść do kanonu lektur obowiązkowych dla młodych badaczy, przedsiębiorców zainteresowanych tematem jakościowych badań marketingowych i studentów kierunków ekonomicznych". Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Marii Nikodemskiej-Wołowik
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Iwona Olejnik, Mirosława Kaczmarek, Agnieszka Springer. | ||||||||||||||||
Hasła: | Badania jakościowe Badania marketingowe Opracowanie Socjologia i społeczeństwo Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : CeDeWu, 2018. | ||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie drugie. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 245 stron : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 221-228. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Socjologia i społeczeństwo Powstanie dzieła: | 2013 r. | Twórcy: | Kaczmarek, Mirosława. Autor | Springer, Agnieszka. Autor Odbiorcy: | Studenci. Przedsiębiorcy. | Powiązane zestawienia: | Badania marketingowe | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 8
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 848 95 87
Sygnatura: Rewersy: 33
Numer inw.: 86559
Dostępność: wypożyczana na 14 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 56.768
Numer inw.: 56768
Dostępność: tylko na miejscu