Terraformacja Marsa [Gra planszowa]
Autor: Fryxelius, Jacob.
W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik
Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska. Czas odmierza się w Pokoleniach. Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności, następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty. W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują.W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0˚C (+8˚C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Autor Jacob Fryxelius; opracowanie graficzne Isaac Fryxelius; tłumaczenie Marcin Wełnicki. |
Hasła: | Kosmos Mars (planeta) Termoformowanie Gry i zabawy umysłowe Gry planszowe |
Adres wydawniczy: | Gdańsk: Rebel, 2016. |
Zawartość pudełka: |
|
Uwagi: | Czas gry: 90-120 min. Liczba graczy: 1-5. |
Forma gatunek: | Gry i zabawki. |
Twórcy: | Fryxelius, Isaac. Opracowanie Wełnicki, Marcin. (1984- ). Tłumaczenie |
Przeznaczenie: | 12+. 12+. |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
BD nr XXX
ul. Melsztyńska 4
tel. 22 849 37 98
Sygnatura: G.313
Numer inw.: 313
Pozycja wypożyczona
do dnia: 2024-05-21
BD nr LIV
ul. Ludowa 4
tel. 22 851 64 24
Sygnatura: G.52
Numer inw.: 52
Pozycja wypożyczona
do dnia: 2024-05-29
BD nr LIV
ul. Ludowa 4
tel. 22 851 64 24
Sygnatura: G.235
Numer inw.: 235
Dostępność: wypożyczana na 14 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: G.383
Numer inw.: 383
Dostępność: wypożyczana na 14 dni