Zarządzanie wiedzą w zakładach ubezpieczeń w zakresie kreowania relacji z klientami
Autor: Grzebieniak, Andrzej.
Zarządzanie wiedzą w zakładach ubezpieczeń w zakresie kreowania relacji z klientami - opis wydawcyNa zarządzanie wiedzą można patrzeć zarówno z perspektywy makro, czyli gospodarki, jak i mikro, czyli przedsiębiorstw. Przyjęcie w książce perspektywy mikro oznaczało skoncentrowanie się na zbadaniu teoretycznych i empirycznych współzależności zachodzących między poziomem wiedzy w zakresie kreowania
relacji z klientami posiadanej przez przedsiębiorstwa sektora ubezpieczeń, czyli krajowe zakłady i towarzystwa ubezpieczeń, a uzyskiwanymi przez nie wynikami finansowo-ekonomicznymi. Zarządzanie wiedzą oznacza gospodarowanie wiedzą i dotyczy procesów tworzenia wiedzy, jej kodyfikacji, porządkowania, magazynowania, odnajdowania, stosowania i transferu. Jest to szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, gdzie budowanie relacji z klientami wpisuje się w fundamentalną zasadę działalności ubezpieczeniowej tych podmiotów jako instytucji zaufania publicznego. Działalność ubezpieczeniowa polega na wykonywaniu czynności ubezpieczeniowych związanych z oferowaniem i udzielaniem ochrony na wypadek ryzyka wystąpienia skutków zdarzeń losowych. Aby więc ubezpieczyć jakikolwiek przedmiot, osobę, instytucję, odpowiedzialność cywilną, trzeba dysponować szeroką wiedzą o naturze przedmiotu, możliwych uwarunkowaniach i wyłączeniach ochrony ubezpieczeniowej, a także m.in. o sposobach zawarcia umowy ubezpieczeniowej, kalkulacji stopy składki, zasadach likwidacji szkód itd. Pracownicy zakładów i towarzystw ubezpieczeń, podejmując każdą z tych czynności, muszą dysponować wszechstronną wiedzą, aby "interes ubezpieczeniowy" był korzystny dla nich i klientów.W książce podjęto próbę ustalenia odpowiedzi na pytanie, czy w przypadku zakładów ubezpieczeń wzrost poziomu wiedzy w zakresie kreowania relacji z klientami powoduje:Poprawienie ich wyników ekonomiczno-finansowych?Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów operacyjnych? Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów strategicznych?Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów dotyczących kształtowania kultury organizacyjnej?Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów dotyczących kreowania rozwiązań organizacyjnych?
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Andrzej Grzebieniak. | ||||||||||||||||
Hasła: | Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) 2001- Konsumenci (ekonomia) Marketing partnerski Polityka społeczna Zakłady ubezpieczeniowe Zarządzanie wiedzą Polska Case study (studium przypadku) Monografia Gospodarka, ekonomia, finanse Polityka, politologia, administracja publiczna Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : CeDeWu Sp. z o.o., 2018. | ||||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie I. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 336, [1] strona : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 315-328. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Gospodarka, ekonomia, finanse Polityka, politologia, administracja publiczna Zakres czasowy: | 2008-2016 r. | Powstanie dzieła: | 2018 r. | Odbiorcy: | Politycy. Menedżerowie. | Powiązane zestawienia: | Zarządzanie wiedzą | Marketing partnerski Polityka społeczna Konsumenci (ekon.) Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 56.737
Numer inw.: 56737
Dostępność: tylko na miejscu