Psychologia ekonomiczna
Autor: Zaleśkiewicz, Tomasz
Nowoczesny przegląd najważniejszych zagadnień z zakresu psychologii ekonomicznej, a także dziedzin pokrewnych: ekonomii behawioralnej, neuroekonomii i teorii gier. Autor prezentuje modele teoretyczne i badania empiryczne opisujące zachowania i decyzje finansowe. Wyjaśnia, dlaczego trzeba sięgać do teorii psychologicznych, aby zrozumieć zachowania ekonomiczne. Tłumaczy, że ekonomia - tak bardzo precyzyjna dziedzina nauki o znacznie
dłuższej historii niż psychologia - potrzebuje jednak wsparcia ze strony innych nauk społecznych.Książka jest wyjątkową pozycją na polskim rynku publikacji akademickich, łączy bowiem w sobie głęboki profesjonalizm ze zrozumiałą dla przeciętnego czytelnika prezentacją skomplikowanych zagadnień. Przedstawia rzetelną wiedzę na temat organizowania rzeczywistości ekonomicznej i doskonale osadzoną w dobrze zweryfikowanych na gruncie empirycznym teoriach psychologicznych. Z wiedzy tej można wyprowadzić konkretne działania praktyczne. Wytwarza bowiem u czytelnika poczucie krytycyzmu w ocenie doświadczanych zachowań ekonomicznych, co jest istotne w dostosowywaniu się do szybko zmieniającej się rzeczywistości rynkowej oraz sprzyja uwrażliwieniu na etyczną stronę takich zachowań.(Z recenzji prof. Andrzeja Falkowskiego)Można też bez trudu wskazać wiele dydaktycznych zalet książki, która stanowi doskonały podręcznik. Napisana jest żywym, nie nużącym językiem. Jej czytaniu bardzo pomagają liczne przykłady, nawiązujące do różnych doświadczeń z życia gospodarczego, na przykład do giełdy i inwestowania, do oszczędzania, ubezpieczania się itd. Co jest jednak najważniejsze, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z wykładem teorii, prezentacją badania, czy prostą ilustracją, czytelnik przez cały czas orientuje się, do czego Autor zmierza i co twierdzi.(Z recenzji prof. Tadeusza Tyszki)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Tomasz Zaleśkiewicz. | ||||||||||||||
Seria: | Akademia Psychologii | ||||||||||||||
Hasła: | Konsumenci (ekonomia) Psychologia ekonomiczna Podręczniki | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. | ||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie pierwsze. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 486, [2] strony : ilustarcje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 449-474. Indeksy | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse | Psychologia Powstanie dzieła: | 2011 r. | Powiązane zestawienia: | Konsumenci (ekon.) | Psychologia Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
Sygnatura: 33
Numer inw.: 68088
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 16688
Numer inw.: 16688
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Zaleśkiewicz, Tomasz
profesor zwyczajny psychologii. Obecnie pełni funkcję dziekana wrocławskiego Wydziału Uniwersytetu SWPS. W SWPS kieruje Katedrą Psychologii Ekonomicznej. Jest także twórcą i kierownikiem Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi. Pełni funkcję sekretarza w International Association for Research in Economic Psychology. Od 2014 roku jest Prezydentem Elektem w International Association of Applied Psychology Division of Economic Psychology. W swojej pracy naukowej koncentruje się na badaniu takich zagadnień, jak: percepcja pieniędzy, inwestowanie, podejmowanie decyzji finansowych, [>>]