Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Kontrola, audyt, rachunkowość i finanse - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Kontrola, audyt, rachunkowość i finanse : praktyczne rozwiązania / redakcja naukowa Tomasz Gabrusewicz, Kamilla Marchewka-Bartkowiak, Marcin Wiśniewski.
Okładka pozycji Kontrola, audyt, rachunkowość i finanse : praktyczne rozwiązania

Kontrola, audyt, rachunkowość i finanse : praktyczne rozwiązania




Odpowiednio stosowane narzędzia finansów, rachunkowości, audytu i kontroli są w obecnych czasach podstawą sukcesu w zarządzaniu podmiotami publicznymi oraz prywatnymi. Realizacja celów i zadań tych podmiotów wymaga właściwego zarządzania ich finansami. Proces ten wymaga z kolei prawidłowo funkcjonującego i skutecznie wykorzystywanego systemu rachunkowości. Niezbędne dla efektywnego zarządzania jednostkami są

również należycie prowadzone audyt i kontrola zarządcza.
Książka składa się z odpowiednio dobranych studiów przypadków sektora publicznego i prywatnego, prezentujących praktyczne wykorzystanie metod i narzędzi finansów, rachunkowości, audytu i kontroli. Autorami przygotowanych opracowań są absolwenci studiów podyplomowych Finanse i rachunkowość budżetowa oraz Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza prowadzonych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe twórców sprawia, że prezentowane studia przypadku mają przede wszystkim walor praktyczny.
Niniejsza monografia adresowana jest do osób chcących poznać od strony praktycznej zagadnienia zarządzania finansami i nadzoru, w tym studentów kierunku finanse i rachunkowość oraz słuchaczy studiów podyplomowych.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:redakcja naukowa Tomasz Gabrusewicz, Kamilla Marchewka-Bartkowiak, Marcin Wiśniewski.
Hasła:2001-
Audyt zewnętrzny
Finanse publiczne
Rachunkowość
Zarządzanie
Polska
Zarządzanie i marketing
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu, 2015.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:224 strony: ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia przy rozdziałach.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Zarządzanie i marketing
Twórcy:Gabrusewicz, Tomasz. Redakcja

Marchewka-Bartkowiak, Kamilla. (1973- ). Redakcja

Wiśniewski, Marcin. (1967- ). Redakcja

Odbiorcy:Szkoły wyższe.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Obligacje przychodowe alternatywnym źródłem finansowania rozwoju lokalnego - Daniel Budzeń
  2. Wstęp
  3. 1.1. Obligacje komunalne jako źródło finansowania deficytu budżetowego
  4. 1.2. Funkcje, ryzyka i rodzaje obligacji
  5. 1.3. Istota obligacji przychodowych
  6. 1.4. Doświadczenia jednostek samorządu terytorialnego w realizowaniu inwestycji finansowanych przy udziale obligacji przychodowych
  7. Podsumowanie
  8. Bibliografia
  9. Rozdział 2. Zarządzanie ryzykiem jako jeden z elementów standardów kontroli zarządczej na przykładzie Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego - Edyta Cugier
  10. Wstęp
  11. 2.1. Identyfikacja ryzyka w procesie zarządzania ryzykiem w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego
  12. 2.2. Analiza procesu zarządzania ryzykiem w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego
  13. 2.3. Reakcja na ryzyko w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego
  14. 2.4. Ocena wdrożenia systemu kontroli zarządczej w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego
  15. Podsumowanie
  16. Bibliografia
  17. Rozdział 3. Wydatki osobowe w gospodarce finansowej jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Szczaniec - Marlena Derda
  18. Wstęp
  19. 3.1. Gmina i pracownicy samorządowi
  20. 3.2. Wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń oraz świadczenia społeczne pracowników samorządowych w gospodarce finansowej gminy
  21. 3.3. Istota i cel tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
  22. 3.4. Gmina Szczaniec i jej pracownicy w latach 2009-2013
  23. 3.5. Analiza wydatków osobowych Gminy Szczaniec w latach 2009-2013
  24. 3.6. Analiza funkcjonowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Gminie Szczaniec w latach 2009-2013
  25. Podsumowanie
  26. Bibliografia
  27. Rozdział 4. System kontroli zarządczej a system zarządzania jakością na przykładzie Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży - Ewa Fleischer
  28. Wstęp
  29. 4.1. Teoretycznoprawne podstawy funkcjonowania kontroli zarządczej i systemów zarządzania jakością
  30. 4.2. Prezentacja Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży
  31. 4.3. Analiza porównawcza systemu kontroli zarządczej i systemu zarządzania jakością na przykładzie Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży
  32. Podsumowanie
  33. Bibliografia
  34. Rozdział 5. Proces planowania podróży służbowej z uwzględnieniem czasu pracy pracowników na przykładzie zadań realizowanych przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Poznaniu - Paulina Grzelak
  35. Wstęp
  36. 5.1. Podstawy prawne funkcjonowania jednostki
  37. 5.1.1. Cel i charakterystyka jednostki
  38. 5.1.2. Niestandardowe zadania jednostki
  39. 5.2. Przepisy wewnętrzne dotyczące planowania i prowadzenia wyjazdów służbowych
  40. 5.2.1. Analiza wyjazdów służbowych w II i III kwartale 2012 i 2013 roku
  41. 5.2.2. Analiza finansowa kwoty przeznaczonej na realizację podróży służbowych
  42. 5.3. Wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy
  43. 5.4. Nieprawidłowości i luki w systemie kontroli zarządczej w zakresie wyjazdów służbowych
  44. Podsumowanie
  45. Bibliografia
  46. Rozdział 6. Analiza dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu gnieźnieńskiego w latach 2009-2013 - Patrycja Krasińska
  47. Wstęp
  48. 6.1. Dochody i przychody powiatu
  49. 6.2. Wydatki i rozchody powiatu
  50. 6.3. Saldo budżetowe powiatu i sposoby jego równoważenia
  51. Podsumowanie
  52. Bibliografia
  53. Rozdział 7. Wydatki na oświatę i wychowanie w budżecie jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Gołuchów - Justyna Kościelniak
  54. Wstęp
  55. 7.1. Edukacja jako specyficzne zadanie publiczne
  56. 7.2. Zadania z zakresu oświaty realizowane przez gminę
  57. 7.3. System finansowania oświaty w jednostce samorządu terytorialnego
  58. 7.4. Organizacja placówek oświatowych na terenie gminy Gołuchów
  59. 7.5. Stan zatrudnienia i ilość uczniów w szkołach i przedszkolach
  60. 7.6. Wydatki na oświatę w gminie Gołuchów
  61. 7.7. Finansowanie zadań oświatowych z dochodów własnych gminy Gołuchów
  62. Podsumowanie
  63. Bibliografia
  64. Rozdział 8. Wykorzystanie sprawozdań finansowych w procesie identyfikacji oraz oceny ryzyka finansowego na przykładzie Grupy Kapitałowej PGNiG - studium przypadku - Marzena Mielcarek
  65. Wstęp
  66. 8.1. Ryzyko finansowe - aspekt teoretyczny
  67. 8.2. Ocena ryzyka działalności PGNiG w kontekście prowadzonej działalności
  68. 8.3. Wybrane wskaźniki oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa
  69. 8.4. Ocena ryzyka finansowego na przykładzie PGNiG
  70. Podsumowanie
  71. Bibliografia
  72. Rozdział 9. Audyt zgodności dokumentacji medycznej w kontekście praw pacjenta i odpowiedzialności podmiotu leczniczego - Anna Oźminkowska
  73. Wstęp
  74. 9.1. Dokumentacja medyczna, prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki medycznej
  75. 9.2. Metodologia przeprowadzenia audytu
  76. 9.2.1. Zakres zadania audytowego
  77. 9.2.2. Analiza ryzyka
  78. 9.2.3. Dokumentacja dotycząca realizacji zadania
  79. 9.3. Audyt dokumentacji medycznej w szpitalu powiatowym w wybranych oddziałach szpitalnych zabiegowych: chirurgii ogólnej, ginekologii i położnictwa
  80. 9.3.1. Procedury związane z dokumentacją medyczną oraz z wyrażaniem zgody na udzielane świadczenia medyczne
  81. 9.3.2. Analiza dokumentacji pod kątem spełnienia wymagań prawnych w zakresie praw pacjenta (oświadczenia, upoważnienia, formularze świadomej zgody itp.)
  82. 9.3.3. Udostępnianie i archiwizowanie dokumentacji medycznej
  83. 9.3.4. Analiza skarg i wniosków, roszczeń i zdarzeń medycznych niepożądanych
  84. Podsumowanie
  85. Bibliografia
  86. Rozdział 10. Ocena skuteczności zarządzania ryzykiem w projekcie systemowym 7.1.1 realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pile - Lidia Pawelszczak
  87. Wstęp
  88. 10.1. Ryzyko i zarządzanie ryzykiem w projektach unijnych
  89. 10.1.1. Ryzyko w projektach realizowanych ze środków unijnych
  90. 10.1.2. Zarządzanie ryzykiem w projektach unijnych
  91. 10.2. Zarządzanie ryzykiem w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Pile
  92. 10.3. Zarządzanie ryzykiem w procesie przygotowania, realizacji i rozliczania projektu systemowego 7.1.1 przez MOPS w Pile w roku 2013
  93. 10.3.1. Charakterystyka projektu
  94. 10.3.2. Analiza ryzyka i zarządzanie ryzykiem w projekcie 7.1.1
  95. 10.3.3. Ocena procesu zarządzania ryzykiem w projekcie - efekty działania
  96. Podsumowanie
  97. Bibliografia
  98. Rozdział 11. Zasady rachunkowości projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej na przykładzie rozwiązań stosowanych w jednostce budżetowej X - Anna Piazdecka
  99. Wstęp
  100. 11.1. Środki unijne w dochodach jednostki samorządu terytorialnego
  101. 11.2. Wymogi stawiane dokumentom finansowo-księgowym
  102. 11.3. Ewidencja wydatków i kosztów
  103. 11.4. Konta pozabilansowe
  104. Podsumowanie
  105. Bibliografia
  106. Rozdział 12. Analiza sprawozdań budżetowych jako element zarządzania jednostką samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu kościańskiego - Michał Samoląg
  107. Wstęp
  108. 12.1. Analiza finansowa jako narzędzie wspomagające proces zarządzania
  109. 12.2. Pozioma i pionowa analiza sprawozdań jako wstępna ocena sytuacji ekonomicznej
  110. 12.3. Wstępna analiza sprawozdań budżetowych na przykładzie powiatu kościańskiego
  111. Podsumowanie
  112. Bibliografia
  113. Rozdział 13. Zasady funkcjonowania budżetu w układzie zadaniowym w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu w 2013 roku - Anna Strzelewicz
  114. Wstęp
  115. 13.1. Charakterystyka jednostki i istota budżetu zadaniowego
  116. 13.1.1. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu jako organ administracji rządowej niezespolonej
  117. 13.1.2. Budżet zadaniowy - podstawowe pojęcia i definicje
  118. 13.1.3. Klasyfikacja zadaniowa
  119. 13.2. Cele i mierniki jako elementy realizacji zadania
  120. 13.2.1. Zasady definiowania celów
  121. 13.2.2. Zasady definiowania mierników
  122. 13.2.3. Metodyka wyliczania wartości mierników funkcji, zadań, podzadań i działań
  123. 13.3. Sprawozdawczość w ramach wykonania budżetu w układzie zadaniowym
  124. 13.3.1. Ewidencja budżetu zadaniowego
  125. 13.3.2. Sprawozdanie z wykonania wydatków budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich w układzie zadaniowym
  126. Podsumowanie
  127. Bibliografia
  128. Rozdział 14. Kontrola zarządcza a kontrola wewnętrzna - podobieństwa i różnice - Anna Wojciechowska
  129. Wstęp
  130. 14.1. Istota kontroli zarządczej w sektorze finansów publicznych
  131. 14.1.1. Podstawy prawne kontroli zarządczej
  132. 14.1.2. Cele kontroli zarządczej oraz praktyczne aspekty jej wdrożenia w jednostce
  133. 14.2. Teoretyczne podstawy kontroli wewnętrznej
  134. 14.2.1. Pojęcie, funkcje, cechy i istota kontroli wewnętrznej
  135. 14.2.2. Rola i miejsce kontroli wewnętrznej w procesie zarządzania
  136. 14.3. Relacje między kontrolą zarządczą a kontrolą wewnętrzną
  137. 14.3.1. Różnice między kontrolą zarządczą a kontrolą wewnętrzną
  138. 14.3.2. Charakterystyka cech wspólnych i odmiennych porównywanych systemów kontroli
  139. Podsumowanie
  140. Bibliografia

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31

Sygnatura: 657
Numer inw.: 59580
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy