Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20180524161100001402 / Katalog / Szczegóły pozycji

Edukacja w systemie Marii Montessori - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształcenia. Tom 1 / Sabina Guz.
Okładka pozycji Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształcenia. Tom 1

Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształcenia. Tom 1

Autor: Guz, Sabina.




Jest to drugie wydanie książki, zmienione i uzupełnione. Autorka po przedstawieniu czytelnikom podstaw edukacji w systemie Montessori dokładniej zajmuje się niektórymi obszarami kształcenia dzieci w tym systemie, a mianowicie obszarem życia codziennego, kształcenia zmysłów oraz wybranymi zagadnieniami edukacji matematycznej prowadzonej w przedszkolu i szkole. W książce przedstawiono teoretyczne podstawy pracy nauczycieli w systemie

Montessori oraz oryginalne materiały dydaktyczne z obszaru kształcenia zmysłów i edukacji matematycznej, opracowane przez twórczynię metody, jej współpracowników i następców. Prezentacji materiałów dydaktycznych towarzyszą przykłady praktycznych rozwiązań metodycznych oraz zestawy zadań i ćwiczeń możliwych do wykorzystania przez uczniów i nauczycieli w pracy indywidualnej i zespołowej. Omawiane zagadnienia są bogato ilustrowane barwnymi fotografiami, rysunkami schematami. Książka jest adresowana do wszystkich, którzy interesują się pedagogiką Montessori, a przede wszystkim do studentów pedagogiki oraz czynnych zawodowo nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przydatna też może być nauczycielom metodykom pracującym w starszych klasach szkoły podstawowej oraz pedagogom specjalnym i nauczycielom pracującym w placówkach integracyjnych, a także rodzicom zaangażowanym w indywidualną, domową edukację swoich dzieci.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Sabina Guz.
Hasła:Dziecko w wieku przedszkolnym
Kształcenie
Matematyka
Metoda Montessori
Pedagogika
Wychowanie
Podręcznik
Edukacja i pedagogika
Adres wydawniczy:Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.
Wydanie:Wydanie 2.
Opis fizyczny:385 stron : ilustracje ; 24 cm.
Forma gatunek:Książki. Publikacje fachowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. CZĘŚĆ I. SYSTEM EDUKACYJNY MARII MONTESSORI – PODSTAWY PEDAGOGICZNE
  3. 1. Znaczenie aktywności dziecka w procesie jego rozwoju i uczenia się
  4. 2. Pedagogicznie przygotowane otoczenie w systemie Montessori
  5. 3. Przestrzeń edukacyjna, jej wyposażenie i urządzenie
  6. 4. Materiał dydaktyczny, jego rodzaje i charakterystyka
  7. 5. Uczenie się i nauczanie z wykorzystaniem materiału rozwojowego w systemie Montessori
  8. 6. Zasady pracy dydaktyczno-wychowawczej w systemie Montessori
  9. 7. Skład osobowy przedszkolnych i szkolnych oddziałów w systemie Montessori
  10. 8. Nauczyciel w edukacji Montessori
  11. 9. Organizacja zajęć w systemie Montessori
  12. 10. Współdziałanie placówek Montessori z rodzicami i środowiskiem
  13. CZĘŚĆ II. WYBRANE OBSZARY KSZTAŁCENIA W SYSTEMIE MONTESSORI
  14. A. Zajęcia i materiały z obszaru życia codziennego
  15. B. Materiały sensoryczne i ich rola w kształceniu zdolności poznawczych
  16. I. Spostrzeganie wymiarów
  17. 1. Drewniane cylindry
  18. 2. Kolorowe walce
  19. 3. Różowa wieża
  20. 4. Brązowe schodki
  21. 5. Czerwone beleczki
  22. II. Spostrzeganie kolorów
  23. 1. Kolorowe tabliczki
  24. III. Spostrzeganie faktury materiału
  25. 1. Tablice i tabliczki dotykowe
  26. 2. Pudełko tekstyliów
  27. IV. Rozróżnianie ciężaru
  28. 1. Tabliczki wagowe
  29. V. Rozróżnianie temperatury
  30. 1. Pojemniki termiczne
  31. 2. Tabliczki termiczne
  32. VI. Rozróżnianie elastyczności przedmiotów
  33. 1. Cylindry naciskowe
  34. VII. Rozpoznawanie, opisywanie i nazywanie różnych przedmiotów
  35. 1. Tajemnicze woreczki
  36. VIII. Rozróżnianie smaków
  37. 1. Butelki smakowe
  38. IX. Rozróżnianie zapachów
  39. 1. Pojemniki zapachowe
  40. X. Porównywanie głośności
  41. 1. Puszki szmerowe
  42. C. Kształtowanie wybranych pojęć i umiejętności matematycznych z wykorzystaniem materiałów dydaktycznych Montessori
  43. ROZDZIAŁ I. LICZENIE W ZAKRESIE OD 1 DO 10
  44. 1. Klocki liczbowe
  45. 1.1. Opis materiału
  46. 1.2. Wprowadzenie materiału
  47. 1.3. Przykłady ćwiczeń z wykorzystaniem klocków liczbowych
  48. 2. Cyfry dotykowe
  49. 2.1. Opis materiału
  50. 2.2. Wprowadzenie materiału
  51. 2.3. Ćwiczenia z wykorzystaniem cyfr dotykowych
  52. 3. Wrzeciona
  53. 3.1. Opis materiału
  54. 3.2. Wprowadzenie materiału
  55. 3.3. Wprowadzenie zera
  56. 3.4. Przykłady ćwiczeń służących kształtowaniu pojęcia zera
  57. 4. Cyfry i żetony
  58. 4.1. Opis materiału
  59. 4.2. Wprowadzenie materiału
  60. 4.3. Ćwiczenia z materiałem
  61. ROZDZIAŁ II. ZAPOZNANIE Z ZASADAMI DZIESIĄTKOWEGO SYSTEMU LICZENIA
  62. 1. Złoty materiał
  63. 1.1. Opis materiału
  64. 1.2. Wprowadzenie materiału
  65. 1.2.1. Wprowadzenie złotych koralików
  66. 1.2.2. Wprowadzenie tabliczek i kart liczbowych
  67. 1.2.3. Kojarzenie liczb: 1, 10, 100, 1000 z odpowiednim symbolem graficznym
  68. 1.2.4. Tworzenie ze złotego materiału liczb od 1 do 1000
  69. 1.2.5. Wprowadzenie pełnego zestawu dużych kart liczbowych
  70. 1.2.6. Kojarzenie liczb w zakresie od 1 do 1000 z ich symbolami graficznymi
  71. 1.2.7. Wprowadzenie kwadratu oznaczającego 100 i sześcianu oznaczającego 1000
  72. 1.2.8. Tworzenie liczb wielocyfrowych
  73. 1.2.9. Wstępne ćwiczenia ze złotym materiałem. Przygotowanie do działań arytmetycznych
  74. ROZDZIAŁ III. ROZSZERZENIE NUMERACJI DO 1000 – LICZENIE W ZAKRESIE 1000
  75. 1. Kolorowe liczby
  76. 1.1. Opis materiału
  77. 1.2. Wprowadzenie materiału
  78. 1.3. Przykłady ćwiczeń z wykorzystaniem kolorowych liczb oraz innych materiałów Montessori
  79. 2. Tablice Seguina. Zestaw I
  80. 2.1. Opis materiału
  81. 2.2. Tworzenie liczb drugiej dziesiątki
  82. 2.3. Prezentacja symboli cyfrowych liczb drugiej dziesiątki
  83. 2.4. Kojarzenie liczby z symbolem
  84. 3. Tablice Seguina. Zestaw II
  85. 3.1. Opis materiału
  86. 3.2. Prezentacja pełnych dziesiątek
  87. 3.3. Tworzenie liczb dwucyfrowych
  88. 3.4. Przykłady ćwiczeń z wykorzystaniem tablic Seguina oraz innych materiałów Montessori
  89. 4. Krótkie łańcuchy kolorowych liczb
  90. 4.1. Opis materiału
  91. 4.2. Prezentacja łańcuchów
  92. 4.3. Ćwiczenia z wykorzystaniem łańcuchów
  93. 4.4. Prezentacja łańcucha piątki (52)
  94. 5. Łańcuch setki
  95. 5.1. Opis materiału
  96. 5.2. Prezentacja łańcucha setki oraz przykłady ćwiczeń
  97. 6. Tablica setki
  98. 6.1. Opis materiału
  99. 6.2. Przykłady ćwiczeń
  100. 7. Łańcuch tysiąca
  101. 7.1. Opis materiału
  102. 7.2. Prezentacja łańcucha tysiąca
  103. 7.2.1. Zdejmowanie, przenoszenie i zawieszanie łańcucha
  104. 7.2.2. Mierzenie łańcucha tysiąca łańcuchem setki
  105. 7.2.3. Porównywanie łańcucha tysiąca z kwadratem dziesiątki i sześcianem dziesiątki
  106. 7.2.4. Liczenie koralików i przyporządkowywanie strzałek liczbowych
  107. 7.3. Ćwiczenia z wykorzystaniem łańcucha tysiąca
  108. ROZDZIAŁ IV. DZIAŁANIA ARYTMETYCZNE W DZIESIĄTKOWYM SYSTEMIE LICZENIA
  109. 1. Złoty materiał
  110. 1.1. Dodawanie
  111. 1.1.1. Porządkowanie i liczenie złotego materiału jako przygotowanie do dodawania
  112. 1.1.2. Wprowadzenie dodawania
  113. 1.1.3. Zapoznanie z operacją dodawania
  114. 1.1.4. Dodawanie z przekraczaniem progów
  115. 1.2. Odejmowanie
  116. 1.2.1. Zapoznanie z operacją odejmowania
  117. 1.2.2. Ustopniowanie trudności
  118. 1.3. Mnożenie
  119. 1.3.1. Zapoznanie z operacją mnożenia
  120. 1.3.2. Wprowadzenie mnożenia jako dodawania jednakowych składników
  121. 1.3.3. Mnożenie przez 10
  122. 1.4. Dzielenie
  123. 1.4.1. Zapoznanie z operacją dzielenia
  124. 1.4.2. Dzielenie przez liczbę jednocyfrową z przekraczaniem progów
  125. 1.4.3. Dzielenie przez liczbę dwucyfrową
  126. 2. Znaczki
  127. 2.1. Opis materiału
  128. 2.2. Prezentacja materiału
  129. 2.3. Działania arytmetyczne z wykorzystaniem znaczków
  130. 2.3.1. Dodawanie
  131. 2.3.2. Odejmowanie
  132. 2.3.3. Mnożenie
  133. 2.3.4. Dzielenie
  134. 3. Tablica kropek
  135. 3.1. Opis materiału
  136. 3.2. Dodawanie z wykorzystaniem tablicy kropek
  137. 4. Liczydło małe
  138. 4.1. Opis materiału
  139. 4.2. Prezentacja liczydła małego
  140. 4.3. Przeliczanie koralików z przechodzeniem do jednostek wyższego rzędu
  141. 4.4. Zapoznanie z zapisem liczb na karcie
  142. 4.5. Przedstawianie liczb na liczydle i ich zapisywanie
  143. 5. Geometryczna hierarchia liczb
  144. 5.1. Opis materiału
  145. 5.2. Wprowadzenie materiału
  146. 5.2.1. Lekcja nazw
  147. 5.2.2. Sprawdzanie poprawności skojarzenia nazwy z odpowiednim elementem materiału
  148. 6. Liczydło duże
  149. 6.1. Opis materiału
  150. 6.2. Prezentacja liczydła dużego
  151. 6.3. Działania arytmetyczne z wykorzystaniem liczydeł
  152. 6.3.1. Dodawanie
  153. 6.3.2. Odejmowanie
  154. 6.3.3. Mnożenie
  155. 7. Duża tablica mnożenia
  156. 7.1. Opis materiału
  157. 7.2. Zapoznanie z tablicą
  158. 7.3. Mnożenie liczby wielocyfrowej przez jednocyfrową
  159. 7.4. Mnożenie przez 10
  160. 7.5. Mnożenie przez pełne dziesiątki
  161. 7.6. Mnożenie przez liczbę dwucyfrową
  162. 7.7. Mnożenie przez liczbę wielocyfrową
  163. 7.7.1. Mnożenie przez 100
  164. 7.7.2. Mnożenie przez liczbę trzycyfrową
  165. 8. Liczydło złociste
  166. 8.1. Opis materiału
  167. 8.2. Mnożenie liczb wielocyfrowych
  168. 9. Zestaw do zabawy w bank
  169. 9.1. Opis materiału
  170. 9.2. Mnożenie liczby wielocyfrowej przez jednocyfrową
  171. 9.3. Mnożenie przez liczbę wielocyfrową
  172. 10. Zestaw do dzielenia liczb wielocyfrowych
  173. 10.1. Opis materiału
  174. 10.2. Zapoznanie z materiałem
  175. 10.3. Dzielenie przez liczbę jednocyfrową bez przekraczania progów
  176. 10.4. Dzielenie przez liczbę jednocyfrową z przekraczaniem progów
  177. 10.5. Zapoznanie z zapisem pisemnego dzielenia
  178. 10.6. Dzielenie przez liczbę wielocyfrową
  179. ROZDZIAŁ V. ELEMENTARNE ĆWICZENIA W DODAWANIU, ODEJMOWANIU, MNOŻENIU I DZIELENIU
  180. 1. Wąż dodawania
  181. 1.1. Opis materiału
  182. 1.2. Dodawanie liczb z wykorzystaniem węża
  183. 1.3. Sprawdzanie poprawności wykonania działań
  184. 2. Listwowa tablica dodawania
  185. 2.1. Opis materiału
  186. 2.2. Wprowadzenie tablicy
  187. 2.3. Poszukiwanie dwóch składników dla wybranych liczb
  188. 2.4. Przemienność dodawania
  189. 3. Tablice dodawania
  190. 3.1. Opis materiału
  191. 3.2. Opis i wykorzystanie kolejnych tablic
  192. 4. Wąż odejmowania
  193. 4.1. Opis materiału
  194. 4.2. Odejmowanie liczb z wykorzystaniem węża
  195. 5. Wąż z liczbami ujemnymi
  196. 5.1. Opis materiału
  197. 5.2. Dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem węża
  198. 5.2.1. Kolejność czynności
  199. 5.2.2. Opis wykonywania działań
  200. 6. Listwowa tablica odejmowania
  201. 6.1. Opis materiału
  202. 6.2. Odejmowanie z wykorzystaniem tablicy
  203. 6.2.1. Ćwiczenie 1. Odejmowanie od 9
  204. 6.2.2. Ćwiczenie 2. Odejmowanie z przekraczaniem progu dziesiątkowego
  205. 6.2.3. Ćwiczenie 3. Odejmowanie tej samej liczby od stopniowo malejącej odjemnej (w zakresie 10)
  206. 6.2.4. Ćwiczenie 4. Odejmowanie tej samej liczby od stopniowo malejącej odjemnej z przekraczaniem progu dziesiątkowego
  207. 7. Tablice odejmowania
  208. 7.1. Opis materiału
  209. 7.2. Opis i wykorzystanie kolejnych tablic
  210. 8. Kolorowe liczby (zestaw duży)
  211. 8.1. Opis materiału
  212. 8.2. Mnożenie z wykorzystaniem kolorowych liczb
  213. 8.2.1. Geometryczne i dziesiątkowe przedstawienie mnożenia
  214. 8.2.2. Mnożenie przez 10
  215. 8.2.3. Poszukiwanie różnych czynników dla jednakowego iloczynu
  216. 8.2.4. Tworzenie kwadratów liczb
  217. 8.2.5. Rozdzielność mnożenia względem dodawania
  218. 9. Koralikowa tablica mnożenia
  219. 9.1. Opis materiału
  220. 9.2. Mnożenie z wykorzystaniem tablicy
  221. 9.2.1. Ćwiczenie 1. Od czynników do iloczynu
  222. 9.2.2. Ćwiczenie 2. Od iloczynu do czynników
  223. 10. Tablice mnożenia
  224. 10.1. Opis materiału
  225. 10.2. Opis i wykorzystanie kolejnych tablic
  226. 11. Tablica Pitagorasa
  227. 11.1. Opis materiału
  228. 11.2. Przykłady ćwiczeń
  229. 12. Mała tabliczka dzielenia
  230. 12.1. Opis materiału
  231. 12.2. Przykłady ćwiczeń
  232. 12.2.1. Ćwiczenie 1. Poszukiwanie dzielników
  233. 12.2.2. Ćwiczenie 2. Poszukiwanie dzielnych
  234. 13. Tablice dzielenia
  235. 13.1. Opis materiału
  236. 13.2. Opis i wykorzystanie kolejnych tablic
  237. Załączniki

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp nr 140
ul. Mozarta 1 (V piętro)
tel. 22 847 77 31

Sygnatura: 37
Numer inw.: 10167
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie

MBdDiM nr XXXI
ul. Tyniecka 40a
tel. 22 646 46 49

Sygnatura: Sala górna: 37
Numer inw.: 14009
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek0




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształcenia. T. 1  1Okładka książki  Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształcenia. T. 2  2Okładka książki  Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształcenia. Tom 2  3




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy