Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20180522123938028956 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder-Taboł.
Okładka pozycji Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi

Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi

Autor: Jąder, Mariola.




[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.
[...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z

dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych.
Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji.
[...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się.
Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli.
Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Mariola Jąder-Taboł.
Hasła:Gry edukacyjne
Metody aktywizujące (pedagogika)
Myślenie twórcze
Poradnik
Edukacja i pedagogika
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018.
Wydanie:Wydanie 6.
Opis fizyczny:131 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 127-131.
Forma gatunek:Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Powstanie dzieła:2009 r.
Odbiorcy:Nauczyciele nauczania początkowego. Nauczyciele przedszkoli.
Powiązane zestawienia:Gry i zabawy dla dzieci
Myślenie - psychologia rozwojowa
Pedagogika, wychowanie (podręczniki)
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Od autorki
  2. Rozdział I. Efektywność – warunki efektywnego uczenia się
  3. Czynniki zewnętrzne – egzogenne (środowiskowe)
  4. Czynniki wewnętrzne – endogenne (tkwiące w dziecku)
  5. Co ułatwia uczenie się
  6. Rozdział II. Efektywne metody pracy z dziećmi
  7. Metoda projektów
  8. Historie starych fotografii
  9. Cztery pory roku
  10. Metoda projektowania okazji edukacyjnych
  11. Scenariusz zabawy „Kolorowa łąka”
  12. Kto pomoże Nieumiałkowi?
  13. Metoda story-line
  14. Konstrukcja scenariusza
  15. Zalety pracy metodą story-line
  16. Poszukujemy zaginionych bajek. Forma opowieści ruchowej
  17. Wakacyjna wyprawa
  18. Metoda synektyki
  19. Metoda pytań
  20. Metody zabawowe
  21. Gry edukacyjne
  22. Gra motywacyjno-wychowawcza
  23. Gry czytelnicze, zespołowe
  24. Konkursy i gry zespołowe
  25. Quiz „Pytanie za pytanie”
  26. Opowiadamy bajki metodą Carla Orffa
  27. Stara bryczka rodzinna
  28. Odwiedzamy planety i wyspy
  29. Rysowana bajeczka
  30. Wiosenna wycieczka – bajka z zadaniami
  31. Metoda ośrodków zainteresowań
  32. Metody ewaluacyjne
  33. Drzewko
  34. Pogoda
  35. Termometr uczuć
  36. Krąży słoik
  37. Zdania prawdziwe i fałszywe
  38. Pytanie za pytanie
  39. Rozdział III. Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi
  40. Techniki twórczego rozwiązywania problemów
  41. Małe ludziki
  42. Paradoksalna burza mózgów
  43. Metoda projektowania idealnego
  44. Rozwiązywanie problemów drogą skojarzeń
  45. Identyfikacja z obiektem
  46. Rozwiązywanie problemów drogą analogii
  47. Techniki skojarzeniowe
  48. Prowokacje „po” jako narzędzie stymulujące myślenie (myślenie poboczne)
  49. Techniki przyśpieszonego uczenia się
  50. Mind-mapping (mapy pamięci, mentalne, myślowe)
  51. Łańcuchowa metoda skojarzeń
  52. Zakładkowa metoda zapamiętywania – haki pamięciowe
  53. Techniki dyskusyjne
  54. Dyskusja w kawiarni
  55. Metaplan
  56. Słoneczko
  57. Karty dyskusyjne
  58. Sześć kapeluszy (myślące kapelusze)
  59. Dyskusja panelowa (zwana dyskusją ekspertów lub obserwowaną)
  60. 5 z 15 z elementami dyskusji wielokrotnej
  61. Piramida priorytetów
  62. Poker kryterialny
  63. Twoje – moje argumenty
  64. Decyzja należy do ciebie
  65. Obcy przybysz (technika naiwnych pytań)
  66. Debata za i przeciw
  67. Graffiti
  68. Spor z obroną grupy
  69. Przewód sądowy
  70. Kula śniegowa (2 × 4 × 8)
  71. Zgadzam się – nie zgadzam się
  72. Wybory
  73. Metoda 66
  74. Monika, Jan, Anna
  75. Cebula (łożysko kulkowe)
  76. Przesłuchanie
  77. Drzewko decyzyjne
  78. Wywiad
  79. Wywiad z partnerem
  80. Wywiad z grupą
  81. Rozdział IV. Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi
  82. Uczymy się – uczymy innych
  83. Praca w obwodach stacyjnych
  84. Praca w kącikach badawczo-poznawczych
  85. Portfolio
  86. Bibliografia

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

BD nr XXXIII
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 847 63 43

Sygnatura: 37
Numer inw.: 55758
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie




Inne wydania tej pozycji w zbiorach biblioteki:


book





Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi  1




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy