Strategie rozwoju przedsiębiorstw : nowe spojrzenie
Autor: Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka Freda.
"Strategie rozwoju przedsiębiorstw" - opis wydawcy. Strategie przedsiębiorstw ewoluują wraz z rozwojem teorii zarządzania strategicznego i pojawiających się razem z nią nowych koncepcji, modeli i spojrzeń. Takim stosunkowo nowym podejściem do rozwoju przedsiębiorstw jest koncepcja ambidexterity, zakładająca jednoczesność działań eksploracyjnych i eksploatacyjnych, co ma zapewnić firmie sukces i względnie
trwałą przewagę konkurencyjną. Pojawia się tu jednak pytanie, czy strategia oburęczna jest właściwa dla wszystkich przedsiębiorstw, a jeśli nie, to co warunkuje jej wybór. Poszukując na nie odpowiedzi, Autorka: - definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii; - identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji; - dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty. Książka wskazuje dotychczasowe ustalenia badawcze, nadal istniejące luki poznawcze oraz kierunki dalszych badań. W związku z tym jest przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz szerokiego grona kadry kierowniczej, która w swych działaniach musi dokonywać trudnych wyborów strategicznych ukierunkowanych, z jednej strony, na wzrost efektywności przedsiębiorstwa, z drugiej zaś na poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Agnieszka Zakrzewska-Bielawska. | ||||||||||||||
Hasła: | Organizacja Przedsiębiorstwo Zarządzanie strategiczne Opracowanie Podręcznik akademicki Gospodarka, ekonomia, finanse Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2018. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 273 strony : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Na stronie redakcyjnej błędny ISBN. Bibliografia na stronach 248-273. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Zarządzanie i marketing | Gospodarka, ekonomia, finanse Powstanie dzieła: | 2018 r. | Odbiorcy: | Szkoły wyższe. | Powiązane zestawienia: | Organizacja | Przedsiębiorstwo Zarządzanie strategiczne Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 8
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 848 95 87
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 56.455
Numer inw.: 56455
Dostępność: tylko na miejscu