Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20180425150941081449 / Katalog / Szczegóły pozycji

Ewaluacja edukacyjna - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Ewaluacja edukacyjna : interdyskursywne dialogi i konfrontacje / Henryk Mizerek.
Okładka pozycji Ewaluacja edukacyjna : interdyskursywne dialogi i konfrontacje

Ewaluacja edukacyjna : interdyskursywne dialogi i konfrontacje

Autor: Mizerek, Henryk Kazimierz.




Książka dzieli się na dwie części. Pierwsza: Tradycje i współczesność, pokazuje genezę, rozwój oraz współczesne sposoby istnienia ewaluacji edukacyjnej w dwóch jej postaciach: jako praktyki nieodłącznie związanej z dziejami naszego gatunku oraz jako grupy nurtów, podejść i teorii istniejących w ramach dyscypliny akademickiej powstałej w latach 50. ubiegłego stulecia w Stanach Zjednoczonych. W ten

sposób chcę zaprzeczyć obecnej w myśleniu wielu wpływowych osób w Polsce tezie, że ewaluacja jest kulturowo obcym, wziętym z kosmosu bytem. Że nie istniała wcześniej i jeśli już musimy ją prowadzić (bo tak każe prawo), to trzeba ją wymyślić od nowa. W tej części przedstawiam świadectwa, w których świetle takiej tezy da się bronić.Drugiej części książki nadałem tytuł Słowa wytrychy, słowa klucze. Analizuję tu sześć kategorii: wartości, refleksję, dialog, podmioty sceny edukacyjnej, odpowiedzialność i jakość. Każdej z nich poświęcam osobny rozdział. O ich wyborze zadecydowały dwie kwestie. Pierwszą z nich jest fakt, że każda z tych kategorii odnosi się do fundamentalnych problemów podejmowanych w teorii i metodologii badań ewaluacyjnych. Jednocześnie ? z racji swojej ogólności ? traktowane są często jako aksjomaty niewymagające dalszych uzasadnień. Tymczasem ? jeśli się im przyjrzeć bliżej ? nawet jeżeli przyjmują status ukrytych przedzałożeń (por. Slife, Williams, 1995), to zawsze stanowią punkt odniesienia w zrozumieniu fenomenu bogactwa modeli, nurtów, podejść czy generacji ewaluacji.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Henryk Mizerek.
Hasła:Badania ewaluacyjne
Efektywność nauczania
Jakość kształcenia
Komunikacja interpersonalna
Kształcenie
Myślenie twórcze
Szkolnictwo
Wartości
Polska
Monografia
Edukacja i pedagogika
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017.
Opis fizyczny:236 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 197-220. Indeks. Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Powstanie dzieła:2017 r.
Powiązane zestawienia:Jakość kształcenia
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

MBdDiM nr XXXI
ul. Tyniecka 40a
tel. 22 646 46 49

Sygnatura: Sala górna: 37
Numer inw.: 13948
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek0



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy