Sekrety mody
Tytuł oryginału: "Secrets de la mode ".
Autor: Kerlau, Yann.
Któż nie marzył o tym, by mieć w dłoniach klucze do sukcesu? Zwłaszcza dziś, kiedy od Paryża po Londyn, od Madrytu po Nowy Jork, od Tokio do Pekinu ledwie dwadziestka ludzi panuje nad światowym rynkiem mody. Jak to osiągnęli?
Balenciaga, Dior, Yves Saint Laurent, Ralph Lauren, Calvin Klein stworzyli imperia i zrewolucjonizowali modę. Czy pozostają ciągle nie do przeskoczenia? Dlaczego innym, mimo talentu, nie udaje
się wyrobić sobie nazwiska? Czy projektanci są bóstwami, czy umierają wraz z markami, które stworzyli?
Zaczęło się od Francji, gdzie pracowali założyciele: Worth i Madeleine Vionnet oraz magicy: Paul Poiret i Elsa Schiaparelli. W Anglii trzy kobiety - Mary Quant, Vivienne Westwood, Stella McCartney - dokonały przewrotu i w modzie, i w obyczajach. W Hiszpanii jeden człowiek zbudował królestwo pret-a-porter o nazwie Zara i narzucił wszystkim modę globalną. Z Azji zaś przybyli trzej samuraje - Miyake, Yamamoto i Rei Kawakubo, którzy rzucili się na podbój Zachodu i rozpłatali mieczem panujące tu przesądy. Jak im się to udało?
Kto wymyślił happeningi pokazów mody? Kto tak naprawdę wyzwolił damskie sylwetki? Jak powstał modowy marketing? Dlaczego torebka stała się wyznacznikiem pozycji społecznej?
Od Wortha, który w XIX w. stworzył haute couture, po nowe wyzwania XXI wieku. Trzy kontynenty. Osiemnaście niezwykłych ludzkich losów. Po raz pierwszy zdradzamy sekrety ich sukcesów.
Odpowiedzialność: | Yann Kerlau ; przełożyła Magdalena Kowalczyk. | ||||||||||||
Hasła: | Moda Projektanci mody Styliści Biografia Kultura i sztuka | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Wrocław : Bukowy Las, cop. 2014. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 318, [2] strony, [16] stron tablic kolorowych : ilustracje ; 25 cm. Uwagi: | Na okł.: 18 projektantów, którzy zrewolucjonizowali świat. | Forma gatunek: | Książki. Literatura faktu, eseje, publicystyka. | Dziedzina: | Kultura i sztuka | Powstanie dzieła: | 2013 r. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- CZĘŚĆ I. PIONIERZY
- Rozdział 1. Dzień, w którym Worth wymyślił pokaz mody
- Rozdział 2. Tajna broń Madeleine Vlonnet
- CZĘŚĆ II. CZARODZIEJE
- Rozdział 3. Szczęścia I nieszczęścia magika nazwiskiem Poiret
- Rozdział 4. Wynalezienie reklamy: Elsa Schiaparelli
- CZĘŚĆ III. STRAŻNICY ŚWIĄTYNI
- Rozdział 5. Od Balenciagi do Zary: Hiszpania z alkowy wychodzi na ulicę
- Rozdział 6. Od Christiana Diora do Johna Galliana: i Dior stworzył kobietę
- Rozdział 7. Yves Saint Laurent, czyli powstanie mitu
- CZĘŚĆ IV. PODŻEGACZE
- Rozdział 8. Jak Anglia przeszła od mężczyzn do kobiet: rewolucja Mary Quant, Vivienne Westwood i Stelli McCartney
- Rozdział 9. Prestiż w torebce: przepustka do mody
- CZĘŚĆ V. AMERYKAŁSKI SEN
- Rozdział 10. Nowy WASP: Ralph Lauren
- Rozdział 11.1 Ameryka odkryła... seks: Calvin Klein
- Rozdział 12. Diane von Furstenberg: Feniks w portfelowej sukience
- CZĘŚĆ VI. BAL SAMURAJÓW
- Rozdział 13. Sztuka wojownika: Issey Miyake
- Rozdział 14. Yohji Yamamoto: nożyce, które pozbawiły kompleksów haute couture
- Rozdział 15. Czarna burza: Rei Kawakubo
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)