Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20171208134613053342 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer ; przeł. [z niem.] Małgorzata Guzowska-Dąbrowska.
Okładka pozycji Jak uczy się mózg

Jak uczy się mózg

Tyt. oryg.: "Lernen : Gehirnforschung und die Schule des Lebens".

Autor: Spitzer, Manfred




Książka "Jak uczy się mózg" jest poświęcona problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologi i pedagogiki.
Autor w bardzo ciekawy sposób ukazuje, jak można przenieść wiedzę z badań nad mózgiem na nasze codzienne życie.


Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Manfred Spitzer ; przeł. [z niem.] Małgorzata Guzowska-Dąbrowska.
Hasła:Mózg - fizjologia
Uczenie się - fizjologia
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012.
Wydanie:Wyd. 1, 4 dodr.
Opis fizyczny:350 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 335-342. Indeks.
Twórcy:Guzowska-Dąbrowska, Małgorzata. Tł.

Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Wprowadzenie
  2. Lejek norymberski
  3. Supermarket „Internet"
  4. Aktywność
  5. Manipulowanie treściami
  6. Przyjemność i daremność
  7. Lęk
  8. Ślady
  9. Mózg
  10. Pół mózgu
  11. Plan
  12. Część 1. JAK SIĘ UCZYMY
  13. 2. Zdarzenia
  14. Hipokamp
  15. Nawigacja dzięki komórkom miejsc
  16. Reprezentacje neuronowe
  17. Wzrost neuronów odpowiadających za miejsca i słówka
  18. Wykrywacz nowości
  19. Historie
  20. Uczenie się bez hipokampa
  21. Podsumowanie
  22. Metodyczne postscriptum: Obrazowanie czynności mózgu
  23. 3. Neurony
  24. Impulsy i synapsy
  25. Reprezentacja przez siłę synaps
  26. Anatomia w liczbach
  27. Wejście i wyjście
  28. Podsumowanie
  29. Postscriptum dla zaawansowanych: Neuronowy rachunek wektorowy
  30. 4. Wiedza i umiejętności
  31. Duże umiejętności i mała wiedza
  32. Siła synaps wiele umie
  33. Synapsy się uczą, ale powoli
  34. Powolne uczenie się umiejętności
  35. Rozwój języka: uczenie się zasad przez przykłady
  36. Radzenie sobie z przeszłością
  37. Pomidory w głowie
  38. Regularny świat
  39. Podsumowanie
  40. 5. Reprezentacje neuronowe
  41. Więcej niż wewnętrzne obrazy
  42. Reprezentacja w populacjach neuronów
  43. Neuronowe aspekty i perspektywy
  44. Od krawędzi do zasad
  45. Neurony kategorii
  46. Neurony reguł
  47. Plastyczność neuronów: zmieniające się reprezentacje
  48. Podsumowanie
  49. 6. Plastyczne mapy
  50. Mapy
  51. Zasady map
  52. Powstawanie map
  53. Plastyczne mapy
  54. Plastyczne rozumienie mowy
  55. Czy w głowie robi się ciasno?
  56. O dotykaniu i mówieniu
  57. Daleko posunięta plastyczność korowa
  58. Poznawcze mapy korowe u pracowników poczty
  59. Współdziałanie map
  60. Podsumowanie
  61. 7. Sen i marzenia senne
  62. Konsolidacja i fazy snu
  63. Uczenie się we śnie
  64. Zeberki uczą się śpiewu we śnie
  65. Uczenie się w marzeniach sennych?
  66. Pozostałości dnia w marzeniach sennych
  67. Higiena snu w życiu i uczeniu się
  68. Podsumowanie
  69. Postscriptum: Delfiny, ptaki i pytanie dlaczego
  70. Część 2. CO WPŁYWA NA UCZENIE SIĘ
  71. 8. Uwaga
  72. Czujność
  73. Uwaga selektywna
  74. Aktywność w uczeniu się
  75. Koncentracja na miejscu albo na obiekcie
  76. Zwracać uwagę lub nie
  77. Podsumowanie
  78. 9. Emocje
  79. Wzburzenie: zaangażowanie w sprawę
  80. Lęk zżera duszę
  81. Podpatrywanie mózgu w trakcie emocjonalnego uczenia się
  82. Stres
  83. Stres ostry i przewlekły
  84. Podsumowanie
  85. Postscriptum: Skąd się bierze stres
  86. 10. Motywacja
  87. Lepiej niż myśleliśmy
  88. Dopamina
  89. Kokaina
  90. Nagroda
  91. Nowość i ocena
  92. Nagroda i plastyczność
  93. Czekolada, muzyka, kontakt wzrokowy
  94. Wytwarzanie motywacji?
  95. Motywacja w szkole
  96. Podsumowanie: dopamina, nowość i nagroda
  97. Psychiatryczne postscriptum: Szaleństwo - kiedy system oceny wariuje
  98. 11. Uczenie się przed narodzeniem i po nim
  99. Uczenie w tonie matki
  100. Wrodzone i/lub wyuczone
  101. Okresy krytyczne
  102. Wczesne dostrajanie do dźwięków
  103. Prototypy twarzy
  104. Realizacja możliwości
  105. Ciche połączenia
  106. Komputer w pokoju dziecinnym?
  107. Podsumowanie
  108. Część 3. UCZENIE SIĘ W CIĄGU CAŁEGO ŻYCIA
  109. 12. Dzieciństwo
  110. Połączenia dojrzewają
  111. Obszary pracują w trybie on-line
  112. Zdrowe dzieci i nauka mówienia
  113. Język migowy
  114. Ewolucja: bycie gotowym czy stawanie się gotowym
  115. Podsumowanie: czego Jaś się nie nauczy
  116. 13. Czytanie
  117. Poznanie
  118. Okablowanie
  119. Diagnoza mikrozaburzeń w zakresie połączeń nerwowych
  120. Terapia i neuroplastyczność
  121. Podsumowanie
  122. 14. Kształcenie: matematyka, nauki przyrodnicze i humanistyczne
  123. Matematyka
  124. Mózg Einsteina
  125. Matematyka
  126. matematyce: moduły
  127. Oś, zmysł i moduł
  128. Dokładnie liczyć czy szacować z grubsza
  129. Lekcje matematyki
  130. Kształcenie w zakresie przedmiotów przyrodniczych i humanistycznych
  131. Podsumowanie
  132. 15. Szybka młodość, mądra starość
  133. Kończąca się egzystencja i dopasowana powolność
  134. Statystyka: o dokładności wartości średnich
  135. Powoli do mądrości
  136. Szybka fizyka i powolny pokój
  137. Im więcej tym lepiej
  138. Mężczyźni: doświadczenie albo siła
  139. Słonice i płodność
  140. Dlaczego się starzejemy?
  141. Podsumowanie: sens starości
  142. Część 4. UCZENIE SIĘ WSPÓLNOTY
  143. 16. Współpraca
  144. Ewolucyjne mechanizmy współpracy
  145. Od wymiany towarów do wymiany myśli
  146. Uwięzieni w grze
  147. Dylemat w skanerze
  148. Rzeczywistość: wielu graczy, wiele gier
  149. Gniew i kara
  150. Dobra opinia
  151. Warunki zewnętrzne społecznego uczenia się
  152. Wilk czy owca?
  153. Podsumowanie: korzenie współpracy
  154. 17. Oceny
  155. Depresja i mania
  156. Kapusta, jabłka i banany
  157. Dylemat zwrotnicy
  158. Moralność w skanerze
  159. O funkcji reprezentacji ocen
  160. Dobry smak
  161. Koty, Whiskas i moralność
  162. Podsumowanie
  163. 18. Wartości
  164. Wartości w mózgu
  165. Choroby i odkrycie modułów
  166. Przypadek Phineasa Gage`a
  167. Ocena i wartość jak dom i rzeczownik
  168. Kardex i kodeks
  169. Zasady: lingwistyka i etyka
  170. Rozwój: wartości dojrzewają późno
  171. Zróżnicowanie doświadczeń otwiera przestrzenie
  172. Wychowanie: co mamy robić?
  173. Podsumowanie
  174. 19. Uczenie się przemocy z telewizji
  175. 25 000 godzin przed telewizorem
  176. Czy telewizja wyzwala przemoc?
  177. Efekty po dwóch dziesięcioleciach
  178. Uczenie się przez modelowanie: przemoc w laboratorium
  179. Eksperymenty naturalne
  180. Telewizja tworzy przemoc
  181. Wpuścić czy wypuścić?
  182. Desensytyzacja
  183. Dzieci przed telewizorem
  184. Także dziewczynki, także bez skłonności
  185. Podsumowanie: przemoc jako zanieczyszczenie środowiska
  186. Postscriptum: Gry komputerowe - uczenie się przez robienie
  187. Część 5. WNIOSKI: OD BADANIA PISA DO PIZY
  188. 20. Badania PISA
  189. Sto osiemdziesiąt tysięcy uczniów i uczennic
  190. Czytanie, liczenie, nauki przyrodnicze
  191. Wyniki: średnie i rozrzuty
  192. Fińskie szkoły z fińskiego punktu widzenia
  193. Niemieckie szkoły z tasmańskiego punktu widzenia
  194. PISA-E
  195. Podsumowanie
  196. Postscriptum: OCED odkrywa mózg
  197. 21. Szkoła
  198. Co się dzieje naprawdę
  199. Nauczanie klasyczne, wariancja, Jim i słowo na O
  200. Niemiecki w przedszkolu
  201. Angielski w szkole podstawowej
  202. Uczenie się: dla życia, nie do klasówki!
  203. Dyscyplina
  204. Osoba nauczyciela
  205. Kształcenie nauczycieli
  206. Powiązania
  207. ... i zdarzenia
  208. ... zamiast przekazywania
  209. Pochwała i nagana, lęk i stres
  210. Komputery w szkole
  211. Podsumowanie
  212. 22. Lekcje religii
  213. Religia i państwo
  214. Przedmiot szkolny w ustawie zasadniczej
  215. Islam i nowe kraje związkowe
  216. Neuroplastyczność, piaty czołowe i trzeźwa rzeczywistość
  217. Oświecenie
  218. Filozofia, etyka, religioznawstwo
  219. Etyka w 7 klasie?
  220. Obszar problematyczny: kolędy
  221. Podsumowanie: Od płatów czołowych do zmiany konstytucji
  222. Postscriptum: Medytacje na temat trawy, pierwiastka z dwóch, Boga i świata
  223. 23. Treści życia
  224. Pokemony i ochrona środowiska
  225. Warunki życia
  226. Jakie treści?
  227. Struktury
  228. ... historie
  229. ... metafory
  230. ... i mity
  231. Natura
  232. ... i kultura
  233. Kiedy inni decydują
  234. ... i sami decydujemy
  235. Postscriptum: Piza
  236. 24. Epilog: Terra II

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp nr 104
ul. Ludowa 4
tel. 22 840 29 01

Sygnatura: 159.9
Numer inw.: 42639
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów




Inne wydania tej pozycji w zbiorach biblioteki:


book





Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Cyberchoroby : jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie  1Okładka książki  Cyfrowa demencja : w jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci  2Okładka książki  Dopamina i sernik : badania mózgu ? la carte  3Okładka książki  Epidemia smartfonów : [E-audiobook] czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?  4Okładka książki  Epidemia smartfonów : czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?  5Okładka książki  Epidemia smartfonów [Dokument dźwiękowy]  6Okładka książki  Jak uczy się mózg  7




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy