Jak uczyć się skutecznie - jakie to proste! : ilustrowany podręcznik technik przyswajania wiedzy
Tytuł oryginału: "Help your kids with study skills ".
"Ilustrowany podręcznik technik przyswajania wiedzy "
"Jakie to proste! "
Autor: Vorderman, Carol.
Czy twoje dziecko ma kłopoty z uczeniem się? Nie wiesz, jak mu pomóc, żeby wyniki w szkole były dużo lepsze?
Książka "Jak uczyć się skutecznie" powinna trafić do rąk każdego zdesperowanego rodzica, ucznia i studenta. Jej nowatorskie pod względem graficznym barwne schematy i ilustracje z precyzyjnymi wskazówkami postępowania sprawią, że zrozumienie technik przyswajania wiedzy będzie o wiele
łatwiejsze.
Ten nieoceniony przewodnik - omawiający najistotniejsze problemy związane z organizacją pracy, układaniem harmonogramów, motywacją, stylami uczenia się, metodami powtarzania materiału, egzaminami i radzeniem sobie z lękami - pomoże rodzicom i dzieciom we wspólnej pracy nad polepszeniem efektów nauki.
Jak uczyć się skutecznie na pewno podbuduje zaufanie uczniów do siebie, zmniejszy poziom stresu i sprawi, że najtrudniejsze elementy uczenia się staną się proste, zrozumiałe i łatwe do opanowania.
Odpowiedzialność: | Carol Vorderman ; [tłumaczenie Joanna Kolczyńska]. | ||||||||||||
Hasła: | Uczenie się Poradnik | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2017. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 256 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm. Uwagi: | Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Poradniki i przewodniki. | Twórcy: | Kolczyńska, Joanna. Tłumaczenie | Powiązane zestawienia: | Nauczanie – efektywność | Nauczanie Nauczanie - metody Uczenie się Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- WSTĘP Carol Vorderman
- 1. JAK SIĘ UCZYMY
- Dlaczego potrzebujemy umiejętności uczenia się?
- Pomoc w nauce
- Jak pracuje mózg
- Skuteczne uczenie się
- Style uczenia się
- 2. PRZYGOTOWYWANIE I OKREŚLANIE CELÓW
- Motywacja
- Aktywne uczenie się
- Odpowiedzialność
- Samodzielna nauka
- Radzenie sobie z presją
- Dbałość o kondycję
- Przestrzeń do nauki
- Organizacja pracy
- Koncentracja
- Nie marnuj czasu
- Radzenie sobie z perfekcjonizmem
- Odpowiednie nastawienie
- Układanie harmonogramów
- Dotrzymywanie terminów
- Planowanie rozwoju osobistego
- 3. POZYSKIWANIE INFORMACJI I ICH WYKORZYSTYWANIE
- Szukanie informacji
- Rozwijanie umiejętności czytania
- Ocenianie informacji
- Zaangażowanie w naukę
- Poznawanie różnych stylów uczenia się
- Praca z innymi
- Umiejętność aktywnego słuchania
- Praca zespołowa
- Praca projektowa
- Robienie notatek
- Ćwiczenie pamięci
- Rozwijanie umiejętności myślenia
- Co to jest myślenie krytyczne?
- Rozwijanie krytycznego myślenia
- Myślenie refleksyjne
- Myślenie twórcze
- Rozwijanie umiejętności pisania
- Analiza zagadnienia
- Odpowiadanie na pytanie
- Konstruowanie wywodu
- Sprawdzanie pracy
- Doskonalenie umiejętności prezentacji
- Bezustanna praktyka
- Zastosowanie komputera
- 4. NAUKA ONLINE
- Urządzenia elektroniczne
- Rodzaje źródeł
- Szukanie materiałów
- Zakładki
- Notowanie ze źródeł online
- Plagiaty
- Media społecznościowe
- Wirtualne środowiska nauki
- Bezpieczeństwo w internecie
- Rewolucja w kursach online
- 5. TECHNIKI POWTARZANIA MATERIAŁU
- Zaczynamy
- Powszechne kłopoty z powtarzaniem
- Plany powtórek
- Technika aktywnej nauki przy powtarzaniu
- Karty powtórkowe
- Czytanie
- Style sporządzania notatek
- Mapy myśli
- Pamięć i mózg
- Schematy blokowe i mnemotechnika
- Dodatkowe ćwiczenie pamięci
- Pamięć i technologia
- Poznaj oczekiwania
- Grupy powtórkowe
- Samoocena i ocena koleżeńska
- 6. TECHNIKI ZDAWANIA EGZAMINÓW
- Co to jest egzamin?
- Egzaminy pisemne
- Test wielokrotnego wyboru
- Egzaminy ustne
- Inne formy egzarpinów
- Rady i wskazówki na dzień egzaminu
- Dzień podania wyników
- 7. RADZENIE SOBIE Z LĘKIEM
- Co to jest stres egzaminacyjny?
- Radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym
- Uczenie się bez szkody dla zdrowia
- Czas wolny
- Relaks, wizualizacja i pozytywne myślenie
- Kiedy należy szukać pomocy
- 8. MATERIAŁY I ŹRÓDŁA
- Streszczenie rozdziałów
- Rozdział 1: źródła
- Jakiego typu uczniem jesteś?
- Rozdział 2: źródła
- Gospodarowanie czasem
- Model SMART
- Planowanie celów
- Rozdział 3: źródła
- Pisanie planów
- Redagowanie listy kontrolnej
- Metody aktywnej nauki
- Umiejętność prezentacji
- Rozdział 4: źródła
- Przydatne strony internetowe i aplikacje do nauki online
- Rozdział 5: źródła
- Lista priorytetów
- Tygodniowy plan powtórek
- Miesięczny plan powtórek
- Karty powtórkowe i zbiorcze
- Rozdział 6: źródła
- Egzaminy - lista kontrolna
- Rozdział 7: źródła
- Lista czynników stresogennych i quiz
- Radzenie sobie ze stresem
- Słowniczek
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
BD nr XXX
ul. Melsztyńska 4
tel. 22 849 37 98
Sygnatura: 37
Numer inw.: 51163
Pozycja wypożyczona
do dnia: 2024-05-21
BD nr XXXIII
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 847 63 43
BD nr XXXV
ul. Bonifacego 90
tel. 22 651 80 23
MBdDiM nr XXXI
ul. Tyniecka 40a
tel. 22 646 46 49
Sygnatura: Sala górna: 37
Numer inw.: 23991
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
Notka biograficzna:
Vorderman, Carol
Carol Jean Vorderman ur. 24 grudnia 1960 w Bedford, angielska osobowość medialna, znana ze współpracy z popularnym teleturniejem Countdown w latach 1982-2008. Jej ojciec był Holendrem, jej matka Walijką. Vorderman wychowywała się w Rhyl w północnej Walii, tam też ukończyła szkołę średnią. Później studiowała inżynierię na University of Cambridge. Vorderman dołączyła do zespołu produkującego Countdown już na samym początku. W pierwszych seriach była jedną z hostess, później jednak jej rola rosła i Vorderman została współprowadzącą. 25 lipca 2008 roku, po 26 [>>]