Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć. Cz. 2
Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą - opis wydawcyW poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów,
wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek - "Ja wśród innych", program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym - przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych.Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak - "Jestem wartościowym człowiekiem", dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11-12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach. Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny "Energetyczna akcja - reakcja". Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod redakcją naukową Ewy Grudziewskiej. | ||||||||||||||||
Seria: | Engram | ||||||||||||||||
Hasła: | Dziecko - psychoterapia Młodzież Socjoterapia Zachowanie - korekcja Praca zbiorowa Scenariusze zajęć Edukacja i pedagogika Psychologia | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Difin, 2016. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 169 stron : ilustracje ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia przy rozdziałach. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. | Dziedzina: | Edukacja i pedagogika | Psychologia Powstanie dzieła: | 2016 r. | Twórcy: | Grudziewska, Ewa. Redakcja | Odbiorcy: | Pedagodzy. Nauczyciele. Psycholodzy. | Powiązane zestawienia: | Socjoterapia | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)