Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Zarządzanie strategiczne - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Zarządzanie strategiczne : koncepcje, metody, strategie / Krzysztof Janasz, Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Katarzyna Szopik-Depczyńska.
Okładka pozycji Zarządzanie strategiczne : koncepcje, metody, strategie

Zarządzanie strategiczne : koncepcje, metody, strategie

Autor: Janasz, Krzysztof.




Praca jest wnikliwym studium koncepcji zarządzania strategicznego, zasad formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz metod analizy strategicznej wykorzystywanych na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oznacza potrzebę stałego redefiniowania misji i strategii podmiotów, struktur, umiejętności budowy strategicznych odpowiedzi na zmieniające się warunki, tj. odnawiania

przedsiębiorstwa. Działania te są z jednej strony rezultatem szeroko rozumianej wiedzy i praktyki, z drugiej zaś metodą prowadzącą do powstawania i rozwijania wiedzy kapitału ludzkiego oraz samej organizacji, w którym kapitał ludzki funkcjonuje. Opracowanie ma charakter teoretyczno-poznawczy i metodyczny, ważną jego zaletę stanowi łączenie kwestii teoretycznych z praktycznymi przykładami.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Krzysztof Janasz, Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Katarzyna Szopik-Depczyńska.
Hasła:Zarządzanie strategiczne
Podręcznik akademicki
Zarządzanie i marketing
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2010.
Wydanie:Wydanie 2 zmienione i uzupełnione.
Opis fizyczny:336 stron : ilustracje ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 319-332.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Zarządzanie i marketing
Powstanie dzieła:2010 r.
Twórcy:Janasz, Władysław. (1940- ). Autor

Kozioł-Nadolna, Katarzyna. Autor

Szopik-Depczyńska, Katarzyna. Autor

Przeznaczenie:Dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania oraz osób zainteresowanych tą problematyką.
Dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania oraz osób zainteresowanych tą problematyką.
Powiązane zestawienia:Zarządzanie strategiczne
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Rozdział 1. Koncepcje zarządzania strategicznego
  3. 1.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania strategicznego
  4. 1.2. Zarządzanie strategiczne jako proces
  5. 1.3. Zasady zarządzania strategicznego
  6. 1.4. Informacja i wiedza w zarządzaniu
  7. Rozdział 2. Podstawowe koncepcje formułowania strategii przedsiębiorstwa
  8. 2.1. Istota strategii przedsiębiorstwa
  9. 2.2. Główne szkoły i nurty w zarządzaniu strategicznym
  10. 2.3. Etapy i procedury zarządzania strategicznego
  11. 2.4. Cele i zadania przedsiębiorstwa
  12. 2.5. Wizja strategiczna i misja przedsiębiorstwa
  13. Rozdział 3. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
  14. 3.1. Poziomy zarządzania strategicznego
  15. 3.2. Kryteria i rodzaje strategii
  16. 3.3. Strategie na poziomie przedsiębiorstwa
  17. 3.4. Strategie dziedzin gospodarowania
  18. 3.5. Strategie konkurencji a strategie marketingowe
  19. 3.6. Strategie funkcjonalne
  20. 3.7. Podstawowe strategie rozwojowe przedsiębiorstwa
  21. Rozdział 4. Ryzyko i niepewność w zarządzaniu strategicznym
  22. 4.1. Istota i znaczenie ryzyka w procesach gospodarczych
  23. 4.2. Ryzyko a niepewność
  24. 4.3. Proces zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie
  25. 4.4. Metody pomiaru, kontroli i ograniczania ryzyka w zarządzaniu strategicznym
  26. Rozdział 5. Analiza makrootoczenia
  27. 5.1. Charakterystyka makrootoczenia przedsiębiorstwa
  28. 5.2. Metody analizy makrootoczenia
  29. 5.2.1. Metody bezscenariuszowe
  30. 5.2.2. Metody scenariuszowe
  31. Rozdział 6. Analiza otoczenia konkurencyjnego
  32. 6.1. Przedsiębiorstwo w otoczeniu konkurencyjnym
  33. 6.2. Metody analizy otoczenia konkurencyjnego
  34. Rozdział 7. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
  35. 7.1. Zasoby i kompetencje w organizacji
  36. 7.2. Metody analizy potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa
  37. Rozdział 8. Diagnoza strategiczna przedsiębiorstwa
  38. 8.1. Istota diagnozy strategicznej
  39. 8.2. Metody pozycjonowania strategicznego firmy w diagnozie strategicznej
  40. Rozdział 9. Formułowanie strategii
  41. 9.1. Podstawowe koncepcje i modele formułowania strategii przedsiębiorstwa
  42. 9.2. Determinanty budowy strategii
  43. Rozdział 10. Implementacja strategii i kontrola strategiczna
  44. 10.1. Implementacja strategii
  45. 10.2. Kontrola i kontrola strategiczna w organizacji
  46. 10.3. Kontroling strategiczny i operacyjny
  47. 10.3.1. Strategiczna karta wyników jako narzędzie realizacji strategii
  48. Rozdział 11. Strategie na poziomie korporacji i przedsiębiorstw sektorowych
  49. 11.1. Strategie korporacji
  50. 11.2. Kontekst sektorowy
  51. 11.3. Zarys strategii sektora przemysłowego
  52. Rozdział 12. Strategie rozwoju i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
  53. 12.1. Istota i motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw
  54. 12.2. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw
  55. 12.3. Pojęcie i formy globalizacji
  56. 12.4. Formułowanie strategii globalnej w przedsiębiorstwie.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 005
Numer inw.: 72090
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.255
Numer inw.: 50255
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Kapitał w finansowaniu działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce : źródła i modele  1Okładka książki  Zarządzanie kapitałem w przedsiębiorstwie  2




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy