Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Rola trzeciego sektora w społeczeństwie obywatelskim / Krystyna Kietlińska.
Okładka pozycji Rola trzeciego sektora w społeczeństwie obywatelskim

Rola trzeciego sektora w społeczeństwie obywatelskim

Autor: Kietlińska, Krystyna




Celem publikacji jest analiza roli instytucji trzeciego sektora w rozwiązywaniu tak istotnych problemów społecznych jak niepełnosprawność, bezrobocie czy wykluczenie społeczne. Na tle rozwiązań przyjętych w wysokorozwiniętych krajach europejskich autorka prezentuje instytucje, które realizują te zadania w Polsce. Walorem książki jest próba usystematyzowania zarówno semantycznych, jak i merytorycznych zagadnień dotyczących trzeciego sektora oraz prezentacja i ocena funkcjonujących w jego ramach instytucji.


Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Krystyna Kietlińska.
Hasła:1901-2000
1989-2000
2001-
Instytucje nonprofit
Społeczeństwo obywatelskie
Polska
Opracowanie
Gospodarka, ekonomia, finanse
Socjologia i społeczeństwo
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2010.
Opis fizyczny:203 strony ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 193-203.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Socjologia i społeczeństwo
Powstanie dzieła:2010 r.
Powiązane zestawienia:Instytucje nonprofit
Społeczeństwo obywatelskie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Rola społeczeństwa obywatelskiego w realizacji potrzeb społecznych
  2. 1. Społeczeństwo obywatelskie i jego funkcje
  3. 1.1. Pojęcie i cechy społeczeństwa obywatelskiego
  4. 1.2. Funkcje społeczeństwa obywatelskiego
  5. 1.3. Zależność między społeczeństwem obywatelskim a państwem
  6. 2. Potrzeby społeczne i ich specyfika
  7. 2.1. Definicje potrzeb i ich społeczne ujęcie
  8. 2.2. Miejsce potrzeb społecznych w hierarchii potrzeb jednostki
  9. 3. Formy realizacji potrzeb społecznych
  10. 3.1. Modele polityki społecznej
  11. 3.2. Rola państwa w realizacji potrzeb społecznych
  12. 3.3. Rynek i jego ograniczenia w realizacji potrzeb społecznych
  13. 4. Gospodarka mieszana jako alternatywa wobec państwa i rynku
  14. 4.1. Formy przejawiania się gospodarki mieszanej
  15. 4.2. Wzajemne relacje między państwem a rynkiem w gospodarce mieszanej
  16. 4.3. Wielopłaszczyznowe formy powiązań w gospodarce
  17. Rozdział 2. Zadania trzeciego sektora i metody ich finansowania
  18. 1. Zależności między sektorami w gospodarce
  19. 2. Charakterystyka sektora nonprofit
  20. 2.1. Pojęcie i cechy sektora nonprofit
  21. 2.2. Związki między sektorem nonprofit i sektorem publicznym
  22. 3. Gospodarka społeczna i jej zakres
  23. 3.1. Krótka historia koncepcji gospodarki społecznej
  24. 3.2. Pojęcie i cechy gospodarki społecznej
  25. 3.3. Przedsiębiorstwo społeczne jako instytucjonalna forma przejawiania się gospodarki społecznej
  26. 3.3.1. Specyfika przedsiębiorstwa społecznego
  27. 3.3.2. Pojęcie i cechy przedsiębiorstwa społecznego
  28. 3.3.3. Rodzaje przedsiębiorstw społecznych i ich zadania
  29. 4. Trzeci sektor i metody jego zasilania
  30. 4.1. Pojęcie i zakres trzeciego sektora
  31. 4.2. Metody finansowania trzeciego sektora
  32. 4.2.1. Metody budżetowego zasilania instytucji trzeciego sektora
  33. 4.2.2. Rola indywidualnych osób w finansowaniu instytucji trzeciego sektora
  34. 4.2.3. Przedsiębiorstwo jako sponsor trzeciego sektora
  35. 4.2.4. Rola międzynarodowych organizacji w zasilaniu trzeciego sektora
  36. Rozdział 3. Organizacja i zadania instytucji nonprofit w Polsce
  37. 1. Miejsce organizacji nonprofit w trzecim sektorze
  38. 2. Fundacje w Polsce i ich charakterystyka
  39. 2.1. Pojęcie i rodzaje fundacji
  40. 2.2. Procedura tworzenia i działanie fundacji
  41. 2.3. Przywileje dla fundacji i ich ocena
  42. 3. Zadania stowarzyszeń w gospodarce
  43. 3.1. Podobieństwa i różnice między stowarzyszeniem a fundacją
  44. 3.2. Pojęcie i rodzaje stowarzyszeń
  45. 3.3. Procedura tworzenia i działanie stowarzyszeń osób fizycznych
  46. 3.4. Specyfika stowarzyszeń osób prawnych
  47. 4. Rola fundacji i stowarzyszeń w gospodarce
  48. 5. Specyfika działalności pożytku publicznego
  49. 5.1. Zakres podmiotowy działalności pożytku publicznego
  50. 5.2. Zakres przedmiotowy
  51. 5.3. Działalność odpłatna i nieodpłatna organizacji pożytku publicznego
  52. 5.4. Warunki stawiane podmiotom starającym się o status działalności pożytku publicznego
  53. 5.5. Przywileje przyznawane organizacjom pożytku publicznego
  54. 5.6. Wymogi formalne niezbędne do uzyskania statusu działalności pożytku publicznego
  55. 5.7. Rola ofiarności ludności w zasilaniu organizacji pożytku publicznego
  56. 6. Bariery i czynniki rozwoju organizacji nonprofit w Polsce
  57. Rozdział 4. Rola instytucji gospodarki społecznej w przeciwdziałaniu patologiom społecznym w Polsce
  58. 1. Rozwój gospodarki społecznej w Polsce
  59. 2. Przedsiębiorstwa społeczne jako instytucje gospodarki społecznej funkcjonujące w Polsce
  60. 3. Rola spółdzielczości w gospodarce polskiej
  61. 3.1. Pojęcie i cechy spółdzielni
  62. 3.2. Modele spółdzielczości i ich realizacja
  63. 3.3. Rozwój spółdzielczości w Polsce
  64. 4. Organizacje wzajemnościowe i ich specyfika
  65. 5. Przedsiębiorstwo społeczne jako forma zatrudnienia osób niepełnosprawnych
  66. 5.1. Osoby niepełnosprawne i ich uprawnienia
  67. 5.2. Podmioty tworzące miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych
  68. 5.3. Przywileje dla Zakładów Pracy Chronionej
  69. 5.4. Rola ZFRON i PFRON w zasileniu zakładów pracy chronionej
  70. 6. Instytucjonalne formy przeciwdziałania bezrobociu
  71. 6.1. Pojęcie i skutki bezrobocia
  72. 6.2. Instytucje rynku pracy i ich rodzaje
  73. 6.2.1. Zróżnicowanie instytucji rynku pracy
  74. 6.2.2. Instytucje przygotowujące bezrobotnych do pracy
  75. 6.2.3. Instytucje tworzące miejsca pracy dla bezrobotnych
  76. 7. Zadania instytucji działających na rzecz ograniczania wykluczenia społecznego
  77. 7.1. Wykluczenie społeczne i metody jego ograniczania w Polsce
  78. 7.2. Spółdzielnie socjalne i ich zadania
  79. 7.2.1. Pojęcie i zakres działania spółdzielni socjalnych
  80. 7.2.2. Procedura tworzenia spółdzielni socjalnych
  81. 7.2.3. Finansowanie działalności spółdzielni socjalnych
  82. 7.2.4. Miejsce spółdzielni socjalnych w gospodarce
  83. 7.2.5. Specyfika zadań spółdzielni socjalnych i trudności w ich realizacji
  84. 7.3. Rola Centrów Integracji Społecznej (CIS) i Klubów Integracji Społecznej (KIS) w ograniczeniu wykluczenia społecznego
  85. 7.3.1. Zadania CIS
  86. 7.3.2. Finansowanie zadań CIS
  87. 7.3.3. Bariery rozwoju CIS
  88. 7.3.4. Zadania KIS i źródła ich finansowania
  89. Rozdział 5. Kierunki rozwoju trzeciego sektora i ich wpływ na realizację zadań społeczeństwa obywatelskiego
  90. 1. Zmiany zakresu trzeciego sektora w Europie i ich uwarunkowania
  91. 1.1. Etapy przemian instytucji społeczeństwa obywatelskiego
  92. 1.2. Trzeci sektor i XIX-wieczna demokracja
  93. 1.3. Zróżnicowane podejście do trzeciego sektora po II wojnie światowej
  94. 1.4. Lata 70. i 80. XX wieku – odradzanie się społeczeństwa obywatelskiego
  95. 1.5. Koniec XX w. – gospodarka społeczna
  96. 2. Polskie doświadczenia w rozwoju trzeciego sektora
  97. 3. Perspektywy rozwoju trzeciego sektora jako instytucjonalnej formy przejawiania się społeczeństwa obywatelskiego
  98. 3.1. Różnice w rozwoju instytucji trzeciego sektora w Europie i w Polsce
  99. 3.2. Ocena możliwości rozwoju trzeciego sektora w Polsce
  100. 3.2.1. Pozytywy i słabości trzeciego sektora
  101. 3.2.2. Szanse i zagrożenia rozwoju trzeciego sektora.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.243
Numer inw.: 50243
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy