Procesy restrukturyzacji warunkiem poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa
Głównym celem monografii jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu restrukturyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem przykładów z praktyki gospodarczej.Adresatem publikacji jest przede wszystkim szerokie grono specjalistów z dziedziny zarządzania, którzy przygotowują przedsiębiorstwa do procesów restrukturyzacji, uczestniczą bądź kierują takimi procesami. Monografia ta, a zarazem kompendium wiedzy, kierowana jest również do doktorantów, studentów i uczestników studiów podyplomowych uczelni ekonomicznych.
Odpowiedzialność: | redakcja naukowa Agnieszka Bitkowska. | ||||||||||||||
Hasła: | Konkurencyjność Przedsiębiorstwo Przedsiębiorstwo - organizacja Zarządzanie strategiczne Monografia Podręcznik Gospodarka, ekonomia, finanse Zarządzanie i marketing | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Difin, 2010. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 276 stron : ilustracje ; 23 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 263-274. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse | Zarządzanie i marketing Powstanie dzieła: | 2010 r. | Twórcy: | Bitkowska, Agnieszka Anna. Redakcja | Powiązane zestawienia: | Konkurencyjność | Przedsiębiorstwo – organizacja Zarządzanie strategiczne Restrukturyzacja przedsiębiorstwa Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY RESTRUKTURYZACJI PRZEDSIĘBIORSTW
- Rozdział 1. Przesłanki procesów restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw
- Agnieszka Bitkowska
- 1.1. Nowa era przemian globalnych
- 1.2. Istota rewolucji technologicznej
- 1.3. Globalny kryzys ekonomiczny i jego wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw
- Rozdział 2. Restrukturyzacja przedsiębiorstw jako ciągły proces dostosowawczy
- Agnieszka Bitkowska, Grażyna Wójcik
- 2.1. Istota restrukturyzacji przedsiębiorstw
- 2.2. Klasyfikacja restrukturyzacji przedsiębiorstw - ujęcie klasyczne
- 2.3. Kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw - ujęcie klasyczne
- 2.4. Współczesne kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw
- Rozdział 3. Restrukturyzacja procesowa przedsiębiorstw
- Agnieszka Bitkowska
- 3.1. Istota procesowego podejścia do zarządzania
- 3.2. Przesłanki i założenia reengineeringu
- 3.3. W kierunku zarządzania procesami
- Rozdział 4. Koncepcje restrukturyzacji przedsiębiorstw
- Agnieszka Bitkowska, Grażyna Wójcik, Krzysztof Kolterman
- 4.1. Kierunki zmian w systemach zarządzania
- 4.2. Metody i narzędzia restrukturyzacji przedsiębiorstw
- 4.2.1. Benchmarking
- 4.2.2. TQM (Total Quality Management)
- 4.2.3. Lean Management
- 4.2.4. Outsourcing
- 4.2.5. Offshoring
- 4.2.6. Zarządzanie wiedzą
- 4.2.7. Organizacja inteligentna
- 4.2.8. Zarządzanie zaufaniem
- Rozdział 5. Wpływ technologii na proces restrukturyzacji przedsiębiorstw
- Agnieszka Bitkowska
- 5.1. Technologia w analizie strategicznej przedsiębiorstwa
- 5.2. Wpływ technologii na strategię przedsiębiorstw i kierunki restrukturyzacji
- Rozdział 6. Przebieg procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa
- Agnieszka Bitkowska
- 6.1. Procedura przebiegu restrukturyzacji
- 6.2. Identyfikacja potrzeb restrukturyzacji - diagnoza przedsiębiorstwa
- 6.2.1. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
- 6.2.2. Analiza potencjału przedsiębiorstwa
- 6.2.3. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
- 6.3. Program restrukturyzacji przedsiębiorstwa
- 6.4. Realizacja programu restrukturyzacji oraz kontrola przebiegu
- Rozdział 7. Rola kapitału ludzkiego w procesie restrukturyzacji
- Agnieszka Bitkowska
- 7.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie restrukturyzacji
- 7.2. Pracownicy w procesie zmian
- 7.3. Restrukturyzacja społecznie odpowiedzialna
- CZĘŚĆ II. RESTRUKTURYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW W PRAKTYCE GOSPODARCZEJ
- Rozdział 8. Restrukturyzacja poprzez transfer technologii na przykładzie
- PHPU "Arkol" sp. z o.o.
- Krzysztof Kolterman
- 8.1. Przesłanki restrukturyzacji
- 8.2. Koncepcja restrukturyzacji
- 8.3. Efekty restrukturyzacji
- Rozdział 9. Restrukturyzacja firmy szkoleniowej Centrum Edukacji EDUS
- Grażyna Wójcik
- 9.1. Przesłanki restrukturyzacji
- 9.2. Koncepcja restrukturyzacji
- 9.3. Efekty restrukturyzacji
- Rozdział 10. Restrukturyzacja procesów na przykładzie Biura Projektów Telekomunikacyjnych
- Stanisław Olszewski
- 10.1. Przesłanki restrukturyzacji
- 10.2. Koncepcja restrukturyzacji
- 10.3. Efekty restrukturyzacji
- Rozdział 11. Restrukturyzacja pionu bankowości detalicznej PKO Banku
- Polskiego SA
- Piotr Kawiński
- 11.1. Przesłanki restrukturyzacji
- 11.2. Koncepcja restrukturyzacji
- 11.3. Efekty restrukturyzacji
- Rozdział 12. Restrukturyzacja na przykładzie koncernu Volkswagen
- Katarzyna Anna Wójcik
- 12.1. Przesłanki restrukturyzacji
- 12.2. Koncepcja restrukturyzacji
- 12.3. Efekty restrukturyzacji.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)