Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem / redakcja naukowa Robert Nowacki, Marcin W. Staniewski.
Okładka pozycji Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem




Publikacja ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania w procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Książka obejmuje osiem rozdziałów opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Szkoły Głównej Handlowej, którzy w obszarach swych zainteresowań badawczych

mają problematykę nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Rozważania prowadzone są z różnych punktów widzenia i wskazują na znaczną odmienność podejść do wykorzystywania innowacji w zarządzaniu, które są atrakcyjne dla autorów poszczególnych rozdziałów. Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną analizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:redakcja naukowa Robert Nowacki, Marcin W. Staniewski.
Hasła:Innowacje - stosowanie
Przedsiębiorstwo - organizacja
Zarządzanie
Opracowanie
Gospodarka, ekonomia, finanse
Zarządzanie i marketing
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2010.
Opis fizyczny:144 strony : ilustracje ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografia przy rozdziałach. Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Zarządzanie i marketing
Powstanie dzieła:2010 r.
Twórcy:Nowacki, Robert. Redakcja

Staniewski, Marcin W. (1975- ). Redakcja

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Robert Nowacki, Marcin W. Staniewski
  3. Rozdział 1. Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa
  4. Robert Nowacki
  5. Wprowadzenie
  6. 1.1. Innowacyjność i jej wspieranie jako wyzwanie Strategii Lizbońskiej
  7. 1.2. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa
  8. 1.3. Skala wdrażania rozwiązań innowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach
  9. 1.4. Stymulatory i bariery wdrażania rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwach
  10. Podsumowanie
  11. Bibliografia
  12. Rozdział 2. Zasoby innowacji w procesie kreowania wartości przedsiębiorstw
  13. Piotr Szczepankowski
  14. Wprowadzenie
  15. 2.1. Przedsiębiorstwo innowacyjne i przedsiębiorstwo oparte na wartości
  16. 2.2. Możliwości podnoszenia wartości przedsiębiorstwa poprzez innowacje
  17. 2.3. Determinanty i pomiar zasobów innowacji na potrzeby analizy wartości przedsiębiorstwa
  18. 2.4. Model strategiczny zarządzania innowacjami i zarządzania wartością
  19. Podsumowanie
  20. Bibliografia
  21. Rozdział 3. Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw
  22. Stanisław Łobesko
  23. Wprowadzenie
  24. 3.1. Przemiany we współczesnej gospodarce
  25. 3.2. Nowe podejście do innowacji
  26. Podsumowanie
  27. Bibliografia
  28. Rozdział 4. Wybrane strategie tworzenia innowacji i stymulowania kreatywności - przykłady
  29. Katarzyna Bachnik
  30. Wprowadzenie
  31. 4.1. Otoczenie zewnętrzne a strategia korporacyjna
  32. 4.2. Przykłady konkretnych strategii innowacyjnych
  33. Podsumowanie
  34. Bibliografia
  35. Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie innowacyjności
  36. Marcin Waldemar Staniewski
  37. Wprowadzenie
  38. 5.1. Innowacja w organizacji
  39. 5.2. Wiedza - podstawa innowacji
  40. 5.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w innowacyjnym przedsiębiorstwie
  41. 5.4. System Zarządzania Zasobami Ludzkimi w organizacji innowacyjnej - perspektywa badawcza
  42. 5.5. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi
  43. Podsumowanie
  44. Bibliografia
  45. Rozdział 6. Innowacyjność w zarządzaniu finansami - charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce
  46. Grzegorz Gołębiowski
  47. Wprowadzenie
  48. 6.1. Innowacje zarządcze a innowacyjność w zarządzaniu
  49. 6.2. Zależność rozwoju przedsiębiorstwa od innowacyjności i jej poziomu
  50. 6.3. Potencjał innowacyjności
  51. 6.4. Próba identyfikacji innowacyjności w zarządzaniu finansami w przedsiębiorstwach w Polsce
  52. Podsumowanie
  53. Bibliografia
  54. Rozdział 7. Innowacje w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP
  55. Agnieszka Bitkowska
  56. Wprowadzenie
  57. 7.1. Istota koncepcji zarządzania wiedzą
  58. 7.2. Sektor MSP a innowacje
  59. 7.3. Innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP
  60. Podsumowanie
  61. Bibliografia
  62. Rozdział 8. Spółki innowacyjne na rynku giełdowym NewConnect
  63. Piotr Szczepankowski
  64. Wprowadzenie
  65. 8.1. Znaczenie rynku NewConnect w finansowaniu spółek innowacyjnych
  66. 8.2. Wyniki badania stopnia innowacyjności spółek rynku NewConnect
  67. 8.3. Charakterystyka działalności liderów innowacyjności z rynku NewConnect.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 658 C
Numer inw.: 72054
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.226
Numer inw.: 50226
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy