Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Publikacja ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania w procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Książka obejmuje osiem rozdziałów opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Szkoły Głównej Handlowej, którzy w obszarach swych zainteresowań badawczych
mają problematykę nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Rozważania prowadzone są z różnych punktów widzenia i wskazują na znaczną odmienność podejść do wykorzystywania innowacji w zarządzaniu, które są atrakcyjne dla autorów poszczególnych rozdziałów. Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną analizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja naukowa Robert Nowacki, Marcin W. Staniewski. | ||||||||||||
Hasła: | Innowacje - stosowanie Przedsiębiorstwo - organizacja Zarządzanie Opracowanie Gospodarka, ekonomia, finanse Zarządzanie i marketing | ||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Difin, 2010. | ||||||||||||
Opis fizyczny: | 144 strony : ilustracje ; 23 cm. Uwagi: | Bibliografia przy rozdziałach. Streszczenie angielskie przy rozdziałach. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse | Zarządzanie i marketing Powstanie dzieła: | 2010 r. | Twórcy: | Nowacki, Robert. Redakcja | Staniewski, Marcin W. (1975- ). Redakcja Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Wstęp
- Robert Nowacki, Marcin W. Staniewski
- Rozdział 1. Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa
- Robert Nowacki
- Wprowadzenie
- 1.1. Innowacyjność i jej wspieranie jako wyzwanie Strategii Lizbońskiej
- 1.2. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa
- 1.3. Skala wdrażania rozwiązań innowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach
- 1.4. Stymulatory i bariery wdrażania rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwach
- Podsumowanie
- Bibliografia
- Rozdział 2. Zasoby innowacji w procesie kreowania wartości przedsiębiorstw
- Piotr Szczepankowski
- Wprowadzenie
- 2.1. Przedsiębiorstwo innowacyjne i przedsiębiorstwo oparte na wartości
- 2.2. Możliwości podnoszenia wartości przedsiębiorstwa poprzez innowacje
- 2.3. Determinanty i pomiar zasobów innowacji na potrzeby analizy wartości przedsiębiorstwa
- 2.4. Model strategiczny zarządzania innowacjami i zarządzania wartością
- Podsumowanie
- Bibliografia
- Rozdział 3. Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw
- Stanisław Łobesko
- Wprowadzenie
- 3.1. Przemiany we współczesnej gospodarce
- 3.2. Nowe podejście do innowacji
- Podsumowanie
- Bibliografia
- Rozdział 4. Wybrane strategie tworzenia innowacji i stymulowania kreatywności - przykłady
- Katarzyna Bachnik
- Wprowadzenie
- 4.1. Otoczenie zewnętrzne a strategia korporacyjna
- 4.2. Przykłady konkretnych strategii innowacyjnych
- Podsumowanie
- Bibliografia
- Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie innowacyjności
- Marcin Waldemar Staniewski
- Wprowadzenie
- 5.1. Innowacja w organizacji
- 5.2. Wiedza - podstawa innowacji
- 5.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w innowacyjnym przedsiębiorstwie
- 5.4. System Zarządzania Zasobami Ludzkimi w organizacji innowacyjnej - perspektywa badawcza
- 5.5. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi
- Podsumowanie
- Bibliografia
- Rozdział 6. Innowacyjność w zarządzaniu finansami - charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce
- Grzegorz Gołębiowski
- Wprowadzenie
- 6.1. Innowacje zarządcze a innowacyjność w zarządzaniu
- 6.2. Zależność rozwoju przedsiębiorstwa od innowacyjności i jej poziomu
- 6.3. Potencjał innowacyjności
- 6.4. Próba identyfikacji innowacyjności w zarządzaniu finansami w przedsiębiorstwach w Polsce
- Podsumowanie
- Bibliografia
- Rozdział 7. Innowacje w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP
- Agnieszka Bitkowska
- Wprowadzenie
- 7.1. Istota koncepcji zarządzania wiedzą
- 7.2. Sektor MSP a innowacje
- 7.3. Innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP
- Podsumowanie
- Bibliografia
- Rozdział 8. Spółki innowacyjne na rynku giełdowym NewConnect
- Piotr Szczepankowski
- Wprowadzenie
- 8.1. Znaczenie rynku NewConnect w finansowaniu spółek innowacyjnych
- 8.2. Wyniki badania stopnia innowacyjności spółek rynku NewConnect
- 8.3. Charakterystyka działalności liderów innowacyjności z rynku NewConnect.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)