Gry wideo : zarys poetyki
Autor: Kubiński, Piotr.
Praca Piotra Kubińskiego Gry wideo - zarys poetyki będzie ważna i interesująca nie tylko dla badaczy gier komputerowych, będzie wielce pouczająca dla badaczy kultury współczesnej. (.) Rozważania i analizy autora na temat emersji jako konstytutywnego składnika gier wideo w pełni mnie przekonują. prof. dr hab. Maryla HopfingerZabiegom immersyjnym i emersyjnym, którymi posługują się twórcy gier, ich tekstowym, funkcjonalnym i
komunikacyjnym znaczeniom poświęcona jest w dużej mierze książka Piotra Kubińskiego, a to podejście badawcze pozwala opisać grę w kategoriach komunikacyjnych, pozwala zinterpretować role semiotycznych aspektów interfejsów użytkownika, co w sumie prowadzi do osadzenia gier wideo w dzisiejszej kulturze. Tu widzę ważne osiągnięcie książki; o grach z taką precyzją mało kto dotąd pisał, mało kto także skupiał się przede wszystkim na ich kulturowych funkcjach. (.) podejście badawcze sprawia, że rozprawa Piotra Kubińskiego przestaje być wyłącznie opisem poetyki gier wideo, budowanym na materiale reprezentatywnych przykładów, zaś staje się diagnozą przemian dzisiejszej kultury, w dużym stopniu powodowanych jej postępującą cyfryzacją. prof. dr hab. Zbigniew Kloch
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Piotr Kubiński. | ||||||||||
Hasła: | 1901-2000 1989-2000 2001- Narracja Poetyka Gry komputerowe - a kultura Gry komputerowe - język | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", 2016. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 358, [1] strona : ilustracje (głównie kolorowe) ; 21 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 319-348. Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje naukowe. | Powstanie dzieła: | 2016 r. | Powiązane zestawienia: | Narracja | Poetyka Gry komputerowe Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)