Szogun
Autor: Henn, Dirk
Szogun - opis wydawcy * Gracze wcielają się w role dowódców wojsk XVI wiecznej Japonii, a ich celem jest zapewnienie dominacji własnym rodom. Aby osiągnąć sukces trzeba nie tylko podporządkować sobie jak najwięcej ziem, ale również zadbać o rozwój (wznosząc zamki, świątynie i teatry) i dobre prosperowanie kontrolowanych prowincji (zapewniając zapasy żywności). Najlepszy Daimyo zdobędzie na końcu
gry miano tytułowego Szoguna. * Znakomita mechanika * Rozgrywka podzielona jest na dwie części (dwa lata w feudalnej Japonii), każda podzielona na trzy tury (wiosna, lato i jesień. Zimą następuje podliczenie punktów i rozpatrzenie buntów ludności, w przypadku gdy nie zadbamy o dostateczne zapasy żywności). * Każda tura rozpoczyna się od fazy planowania, w której gracze wydają rozkazy wojskom stacjonującym w poszczególnych prowincjach. Robi się to poprzez położenie zakrytej karty prowincji na polu symbolizującym rozkaz. Dzięki temu nasi rywale do ostatniej chwili nie znają naszych planów. * Niezwykle szybki i oryginalny (i nie tak losowy, jak się na pierwszy rzut oka wydaje) jest mechanizm rozstrzygania bitew. Stosuje się w tym celu wieżę bitewną, do której wrzucamy drewniane kostki obydwu walczących armii. Wynik bitwy uzależniony jest od tego, które kostki i w jakiej ilości wypadną z wieży na plastikową tackę. * Mechanika zawiera także uproszczony mechanizm licytacji, dzięki któremu możemy poświęcić część funduszy, jeżeli zależy nam na pierwszeństwie w danej turze, bądź chcemy skorzystać z jednego z dostępnych przywilejów. * Niepowtarzalny klimat * Wszystkie elementy gry doskonale oddają klimat XVI wiecznej Japonii. Piękna szata graficzna i wysoka jakość komponentów, wszystko to potęguje przyjemność płynącą z rozgrywki. Wieża bitewna dostarcza niesamowitych emocji, a rosnące niezadowolenie w prowincjach i wiszące na włosku bunty naprawdę się w tej grze czuje! * Szogun to gra w której nie brak trudnych wyborów. Często kluczowe na drodze do zwycięstwa jest wznoszenie pałaców, świątyń i teatrów. Aby nie marnotrawić poniesionych kosztów trzeba stawiać budynki w tych regionach, których rywale nie zdołają nam odebrać. Stale musimy dbać o posiadanie odpowiednio licznej armii. Jest to tym trudniejsze, im więcej kontrolujemy regionów. Dodatkowo stale musimy myśleć o odpowiednich zapasach na nadciągającą zimę. * Gra, która nie chce się znudzić * Każda rozgrywka Szoguna jest inna. Inne jest ustawienie początkowe armii, zmienia się kolejność graczy, jak również kolejność wykonywania poszczególnych akcji. Dzięki temu Szogun nie jest grą, w której do sukcesu prowadzą gotowe schematy, lecz umiejętność podejmowania trafnych decyzji w obliczu zmiennej sytuacji. Dodatkowo, druga strona planszy zawiera mapę z nieco innym układem prowincji, co gwarantuje jeszcze większą odmienność rozgrywek. * Mechanika Szoguna nawiązuje do rewelacyjnej gry Wallenstein. Od dnia swej premiery podbił serca miłośników strategii na całym świecie, zdobywając w serwisie Board Game Geek średnią ocen powyżej 8 (na 10 możliwych). * Autor gry - Dirk Henn ma na swoim koncie takie niezaprzeczalne hity jak: Alhambra, Metro, Timbuktu czy właśnie Wallenstein.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | gra Dirka Henna ; tłumaczenie Marcin Wełnicki. |
Hasła: | Gry i zabawy umysłowe |
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Rebel, 2016. |
Zawartość pudełka: |
|
Uwagi: | Pełna zawartość gry w instrukcji. Liczba graczy : 3-5. Czas gry : 90-120 minut. Cel gry : Gracze wcielają się w głowy zwaśnionych klanów, walczących o dominację nad XVI-wieczną Japonią. Pod koniec gry najzdolniejszy daimyo zostanie obwołany Szogunem. Aby wygrać, gracz będzie musiał zawładnąć jak największą liczbą prowincji i jednocześnie rozwinąć swoje królestwo, budując zamki, świątynie i teatry. Gracz, który wzniesie najwięcej budynków w każdym z 5 regionów, otrzyma cenne dodatkowe punkty. |
Forma gatunek: | Gry i zabawki. |
Twórcy: | Wełnicki, Marcin. (1984- ). Tłumaczenie |
Przeznaczenie: | 12+. 12+. |
Powiązane zestawienia: | Gry i zabawy dla dzieci |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: G.161
Numer inw.: 161
Dostępność: wypożyczana na 14 dni