Myślenie krytyczne jako cel kształcenia na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady
Autor: Wasilewska-Kamińska, Ewa.
Myślenie krytyczne jako cel kształcenia - opis wydawcyAutorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do
dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dydaktycznej. Książka Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej doskonale ten brak uzupełnia.Autorka stara się odpowiedzieć na pytania: Czym jest myślenie krytyczne? Jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji lub procesów poznawczych? W jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać? Dając czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, opisanymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś znanymi w naszym kraju.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Ewa Wasilewska-Kamińska. | ||||||
Hasła: | 1901-2000 2001- Krytycyzm Szkolnictwo wyższe Kanada Stany Zjednoczone Monografia Edukacja i pedagogika | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2016. | ||||||
Opis fizyczny: | 240 stron ; 24 cm. Uwagi: | Bibliografia na stronach 228-236. Indeks. | Powiązane zestawienia: | Szkolnictwo wyższe | Kanada Stany Zjednoczone Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 55.442
Numer inw.: 55442
Dostępność: tylko na miejscu