Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Tworzenie sensu w organizacjach / Karl E. Weick ; tłumaczenie Barbara Czarniawska.
Okładka pozycji Tworzenie sensu w organizacjach

Tworzenie sensu w organizacjach

Tytuł oryginalny: "Sensemaking in organizations, ".

Autor: Weick, Karl E.




Tworzenie sensu w organizacjach - opis wydawcy"To doskonała i ważna książka, która w jasny, zrozumiały i wyczerpujący sposób opisuje zagadnienia związane z tworzeniem sensu w organizacjach. Będzie przydatna zarówno dla młodych, jak i doświadczonych badaczy".Bob Sutton, Stanford University"Weick jest autorem pełnym inwencji. Po mistrzowsku buduje teoretyczną strukturę tworzenia sensu, dzięki czemu pojęcie to staje

się bardziej zrozumiałe dla środowiska uczonych, czytelnikom zaś przybliża doświadczenie tworzenia sensu".Kathleen Sutcliffe, University of MinnesotaTradycyjna teoria organizacji oraz badania w tej dziedzinie opierały się na założeniu, że istotą funkcjonowania organizacji jest racjonalne podejmowanie decyzji strategicznych. Taki model ignoruje jednak wewnętrzną złożoność i niejednoznaczność tego, co dzieje się w prawdziwych organizacjach i ich otoczeniu. Dzieło Karla Weicka jest poświęcone procesowi tworzenia sensu w organizacjach. To niekończący się proces konstruowania rzeczywistości, który polega na tym, że ludzie retrospektywnie nadają sens sytuacjom, w jakich się znaleźli. W ten właśnie sposób kształtują się zarówno struktury organizacyjne, jak i procesy organizowania. Konfrontując czytelnika z pojęciem tworzenia sensu, Weick szczegółowo omawia takie kwestie, jak historia pojęcia, jego unikatowość, odmiany i zastosowania w różnych sytuacjach, ale także właściwości ogólne. Książkę kończą rozważania na temat przyszłości badań tworzenia sensu oraz przydatności tego pojęcia w praktyce.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Karl E. Weick ; tłumaczenie Barbara Czarniawska.
Hasła:1901-2000
1989-2000
Komunikacja wewnętrzna
Przedsiębiorstwo
Zarządzanie
Monografia
Zarządzanie i marketing
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnicto Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2016.
Opis fizyczny:278, [2] strony ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 237-264. Indeksy.
Powiązane zestawienia:Komunikacja wewnętrzna
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 55.351
Numer inw.: 55351
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy