Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20161013143942053342 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Przestrzeń edukacyjna - dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne / pod redakcją naukową Mirosława Kowalskiego, Agnieszki Pawlak, Anity Famuły-Jurczak ; Zespół Teorii Wychowania Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, Zakład Teorii Wychowania i Pedeutologii. Wydział Pedagogiki, Socjologii i nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Okładka pozycji Przestrzeń edukacyjna - dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne

Przestrzeń edukacyjna - dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne




Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć. Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych. Takie stanowisko przyjęli autorzy

zbioru, wskazując, że przestrzeń edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. [...] Dobór tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w których szkoła musi się odnaleźć. [...] Przedstawione w tym zbiorze propozycje [...] sygnalizują zmiany, pokazują ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym.Są warte uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec bariery w ich drogach realizacji. Prof. dr hab. Krystyna Ferenz fragment Słowa wstępnego

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod redakcją naukową Mirosława Kowalskiego, Agnieszki Pawlak, Anity Famuły-Jurczak ; Zespół Teorii Wychowania Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, Zakład Teorii Wychowania i Pedeutologii. Wydział Pedagogiki, Socjologii i nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Hasła:Pedagogika - teoria
Uczniowie - socjologia
Wychowanie - teoria
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010.
Opis fizyczny:245 s. : il. ; 24 cm.
PowiÄ…zane zestawienia:Pedagogika - teoria
Uczniowie – socjologia
Wychowanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część I. Przestrzeń edukacyjna - nadzieje i niepokoje społeczne
  2. Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji
  3. Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego. W sprawie zapomnianej kategorii J. F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji
  4. Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosów: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy)
  5. Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii "społeczeństwa ryzyka"
  6. Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej - analiza założeń nowej Podstawy programowej)
  7. Bibliografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych
  8. Edukacja wielokulturowa - konieczność czy chwilowa moda?
  9. Część II. Uczeń w przestrzeni edukacyjnej - oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne
  10. Ekstremalne zachowania uczniów
  11. Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych
  12. Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów (komunikat z badań)
  13. Uczniowie o sobie - budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej
  14. Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów (doniesienie z badań)
  15. Uczniowie o sobie - budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej
  16. Portret ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (doniesienie z badań)
  17. Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
  18. "Dobry dorosły" w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością
  19. Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży
  20. Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
  21. Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.031
Numer inw.: 50031
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy