Przestrzeń edukacyjna - dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne
Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć. Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych. Takie stanowisko przyjęli autorzy
zbioru, wskazując, że przestrzeń edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. [...] Dobór tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w których szkoła musi się odnaleźć. [...] Przedstawione w tym zbiorze propozycje [...] sygnalizują zmiany, pokazują ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym.Są warte uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec bariery w ich drogach realizacji. Prof. dr hab. Krystyna Ferenz fragment Słowa wstępnego
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod redakcją naukową Mirosława Kowalskiego, Agnieszki Pawlak, Anity Famuły-Jurczak ; Zespół Teorii Wychowania Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, Zakład Teorii Wychowania i Pedeutologii. Wydział Pedagogiki, Socjologii i nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego. | ||||
Hasła: | Pedagogika - teoria Uczniowie - socjologia Wychowanie - teoria | ||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. | ||||
Opis fizyczny: | 245 s. : il. ; 24 cm. Powiązane zestawienia: | Pedagogika - teoria | Uczniowie – socjologia Wychowanie Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Część I. Przestrzeń edukacyjna - nadzieje i niepokoje społeczne
- Komu służą rankingi oświatowe? Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji
- Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego. W sprawie zapomnianej kategorii J. F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji
- Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosów: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy)
- Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii "społeczeństwa ryzyka"
- Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej - analiza założeń nowej Podstawy programowej)
- Bibliografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych
- Edukacja wielokulturowa - konieczność czy chwilowa moda?
- Część II. Uczeń w przestrzeni edukacyjnej - oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne
- Ekstremalne zachowania uczniów
- Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych
- Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów (komunikat z badań)
- Uczniowie o sobie - budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej
- Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów (doniesienie z badań)
- Uczniowie o sobie - budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej
- Portret ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (doniesienie z badań)
- Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
- "Dobry dorosły" w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością
- Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży
- Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
- Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.031
Numer inw.: 50031
Dostępność: tylko na miejscu