Losy uczniów nieprzystosowanych społecznie
Autor: Ostrihanska, Zofia
Pierwsze kontakty dziecka z książką następują w drugim roku życia: dziecko ogląda ilustracje, próbuje rozpoznawać znajdujące się na nich przedmioty, zaczyna wymieniać czynności osób. Odbiera tylko przekaz obrazowy. Możliwość rozumienia treści czytanego tekstu pojawia się w trzecim roku życia. Przy braku krystalizujących się zainteresowań (występują jedynie zaciekawienia) sensy
czytanych tekstów mogą być dowolne, a okoliczność decydującą stanowi dostosowanie formy i treści do możliwości rozumienia. Występuje natomiast rozróżnienie treści powiadamiających o pewnych aspektach rzeczywistości od fikcjonalnej baśni, która stanowi rozrusznik wyobraźni. Obydwa rodzaje lektury powinny występować równolegle.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Zofia Ostrihanska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski. Wydział Nauk Społecznych. | ||||||
Hasła: | Dziecko trudne - socjologia - Polska Młodzież trudna - socjologia - Polska Niedostosowanie społeczne - Polska | ||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 1997. | ||||||
Opis fizyczny: | 198, [2] s. : wykr. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 187-[199]. | Powiązane zestawienia: | Niedostosowanie społeczne | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 1359
Numer inw.: 1359
Dostępność: tylko na miejscu