Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20160923124833081449 / Katalog / Szczegóły pozycji

Jakościowe badania pedagogiczne - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Jakościowe badania pedagogiczne : filozofia, metodyka, ewaluacja / Dariusz Kubinowski.
Okładka pozycji Jakościowe badania pedagogiczne : filozofia, metodyka, ewaluacja

Jakościowe badania pedagogiczne : filozofia, metodyka, ewaluacja

Autor: Kubinowski, Dariusz




Książka Dariusza Kubinowskiego wpisuje się w nowy krajobraz metodologiczny i paradygmatyczny współczesnych nauk społecznych. Praca posiada jasną i zwartą konstrukcję (od ogółu do szczegółu). Jest napisana z pełną świadomością założeń strukturalnych wywodu. Autor w sposób niezwykle drobiazgowy (w sensie pozytywnym) przedstawia "chyba" wszystkie metody badań jakościowych, jakie można

odnotować w literaturze, a nawet jakie można sobie wyobrazić. Jest to praca o metodologii jakościowej i jakościowych metodach badań w pedagogice i generalnie w "naukach o wychowaniu", choć może być znakomitą lekturą także dla socjologów, psychologów, antropologów itp. Jest to książka pomyślana jako podręcznik. Jednak jest ona czymś więcej niż podręcznikiem. Z recenzji prof. zw.dr.hab. Krzysztofa T. Koneckiego

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Dariusz Kubinowski.
Hasła:Pedagogika - metodologia
Pedagogika - metody
Adres wydawniczy:Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010.
Opis fizyczny:388 s. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 361-388.
Powiązane zestawienia:Pedagogika - metodologia
Pedagogika – metody
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. CZĘŚĆ I. Filozofia jakościowych badań pedagogicznych
  2. 1. W stronę human science
  3. 1.1. Geneza human science
  4. 1.2. Orientacje humanistyczne wybranych nauk o człowieku
  5. 1.3. Transdyscyplinarne nurty współczesnych studiów humanistycznych
  6. 1.4. Nowa humanistyka integralna
  7. 2. Istota współczesnych badań jakościowych
  8. 2.1. Pojęcie badań jakościowych
  9. 2.2. Cechy konstytutywne badań jakościowych
  10. 2.3. Badania jakościowe a nowe media
  11. 2.4. Klasyfikacje danych jakościowych
  12. 2.5. Wyzwania metodologii badań jakościowych
  13. 3. Pedagogika zorientowana humanistycznie
  14. 3.1. Swoistość pedagogiki i jej metodologii oraz istota edukacji/wychowania
  15. 3.2. Paradygmaty pedagogiczne i edukacyjne
  16. 3.3. Humanizm jako kategoria dyskursywna w pedagogice
  17. 3.4. Pedagogika zorientowana humanistycznie jako megaparadygmat
  18. 4. Badania jakościowe we współczesnej pedagogice
  19. 4.1. Rozwój jakościowych badań pedagogicznych na świecie
  20. 4.2. Pedagogika polska a badania jakościowe
  21. 4.3. Synergiczno-partycypacyjny model jakościowych badań pedagogicznych
  22. 4.4. Badanie jakościowe jako wychowanie
  23. CZ�?ŚĆ II. Metodyka jakościowych badał pedagogicznych
  24. 5. Tradycje badawcze
  25. 5.1. Etnografia
  26. 5.2. Badania narracyjne
  27. 5.3. Studium przypadku/przypadków
  28. 5.4. Teoria ugruntowana
  29. 5.5. Badanie w działaniu
  30. 5.6. Badanie przez sztukę
  31. 5.7. Podejścia charakterystyczne
  32. 6. Gromadzenie danych
  33. 6.1. Obserwacja
  34. 6.2. Wywiad
  35. 6.3. Badanie dokumentów i wytworów
  36. 6.4. Audiografia, fotografia, wideografia
  37. 6.5. Metody i techniki charakterystyczne
  38. 7. Analiza danych
  39. 7.1. Proces analizy i interpretacji
  40. 7.2. Sposoby analizy
  41. 7.3. Reprezentacje
  42. 7.4. Komputerowe wspomaganie analizy
  43. 7.5. Poznawcze rezultaty badań
  44. 8. Projekty badawcze
  45. 8.1. Właściwości projektowania
  46. 8.2. Fazy realizacji projektu
  47. 8.3. Dobór przypadków
  48. 8.4. Badacz, wspótbadacz, publiczność
  49. 8.5. Prezentacja wyników badań
  50. CZĘŚĆ III. Ewaluacja jakościowych badał pedagogicznych
  51. 9. Tradycyjne kryteria naukowe i ich adaptacja
  52. 9.1. Efektywność i ekonomiczność
  53. 9.2. Trafność i rzetelność
  54. 9.3. Obiektywizm i triangulacja
  55. 9.4. Dokumentacja i transparentność
  56. 10. Swoiste wyznaczniki paradygmatyczne
  57. 10.1.Jakościowość, humanistyczność, pedagogiczność
  58. 10.2.ldiomatyczność, kontekstualność i adekwatność
  59. 10.3. Otwartość, elastyczność, kreatywność, dialogiczność
  60. 10.4. Użyteczność praktyczna
  61. 10.5. Refleksyjność i autoewaluacja
  62. 11. Standardy etyczne
  63. 11.1. Szacunek i odpowiedzialność
  64. 11.2.Autentyczność, szczerość, uczciwość
  65. 11.3.Ochrona danych osobowych i własności intelektualnej
  66. 11.4. Pokora
  67. 11.5. Aporie.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.982
Numer inw.: 49982
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:






Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy