Od nauczania do uczenia się : o paradygmatycznej zmianie w andragogice
Autor: Malewski, Mieczysław
Żyjemy w świecie przyśpieszonych zmian. Obejmują one wszystkie dziedziny życia społecznego, w tym również naukę. W andragogice wyrażają się one przejściem od koncepcji kształcenia ustawicznego do idei całożyciowego uczenia się. Konkretyzując tę zmianę można powiedzieć, że o ile wcześniej zadaniem edukacji było wprowadzanie ludzi dorosłych w świat wiedzy, o tyle
dzisiaj jej zadaniem jest wprowadzanie i dystrybucja wiedzy w obrębie światów życia codziennego ludzi. Oznacza to radykalne przeobrażenia pola badań dyscypliny naukowej, zmianę najbardziej podstawowych kategorii pojęciowych służących do jego opisu i analizy, modyfikacje metodologicznych wzorów praktyki badawczej i profesjonalnych kompetencji badaczy. Dyskurs całożyciowego uczenia się kreuje sytuację paradygmatycznej zmiany.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Mieczysław Malewski. | ||||||
Hasła: | Oświata dorosłych - od 1989 r. | ||||||
Adres wydawniczy: | Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2010. | ||||||
Opis fizyczny: | 239 s. : il. ; 22 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 211-227. Indeks. Streszcz. ang. | Powiązane zestawienia: | Oświata dorosłych | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Malewski, Mieczysław
Mieczysław Malewski - polski pedagog. Doktorat obronił na Uniwersytecie Wrocławskim w 1979, habilitację tamże w 1990. Profesor tytularny od 2001. Obecnie pełni funkcję Kierownika Zakładu Metodologii Badań Społecznych i Andragogiki Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Członek Rady Redakcyjnej rocznika „Ars Educandi” oraz Rady Redakcyjnej „Rocznika Andragogicznego”. Jego specjalności to andragogika, teoria edukacji dorosłych, metodologia badań edukacyjnych.
Źródło: http://www.wnp.dsw.edu.pl