Wychowawcza i edukacyjna rola domu dziecka w Polsce
Autor: Kamińska, Urszula
Oddając do rąk Czytelników niniejszą monografię mam nadzieję, że wzbudzi ona zainteresowanie pracowników opieki nad dzieckiem, ale nade wszystko osób przygotowujących się do zawodu wychowawcy. Może stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów kierunku pedagogika różnych specjalności, gdzie realizowane są przedmioty z zakresu opieki nad dzieckiem zagrożonym. Pozwoli także zarówno pracownikom naukowym, jak i
studentom dostrzec przemiany tej klasycznej formy instytucjonalnej opieki nad dzieckiem, jaką jest dom dziecka, który powinien być traktowany jako ostateczność, kiedy inne formy opieki rodzinnej nie mogą być zastosowane wobec dziecka pozbawionego możliwości pozostania w rodzinie biologicznej. Najważniejszym problemem jawi się terapia rodzin w wypracowanym systemie pomocy rodzinie z udziałem profesjonalnie przygotowanych pedagogów rodzinnych i pracowników socjalnych. Wychowanie jako "uczłowieczanie człowieka" jest głównym zadaniem pedagogiki opiekuńczej jako nauki teoretyczno-praktycznej, rozwijającej zarówno teorię wychowania opiekuńczego, jak i formy pomocy jednostce w realizacji jej własnego życia.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Urszula Kamińska ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie. | ||||||||
Hasła: | Domy dziecka - Polska - od 1944 r. Pedagogika opiekuńcza - historia - Polska - od 1944 r. Wychowankowie domów dziecka - wychowanie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2010. | ||||||||
Opis fizyczny: | 224 s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 215-224. | Powiązane zestawienia: | Domy dziecka | Pedagogika opiekuńcza Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 49.963
Numer inw.: 49963
Dostępność: tylko na miejscu