Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Autor: Bogdanowicz, Marta
Odpowiedzialność: | Marta Bogdanowicz, Dariusz Okrzesik. | ||||||||
Seria: | Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne | ||||||||
Hasła: | Sherborne, Veronica - (1922-1990) Dziecko - rozwój psychofizyczny Metoda Sherborne Terapia zajęciowa | ||||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2005. | ||||||||
Opis fizyczny: | 159 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | U góry okł.: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Bibliogr. 148-152. Indeks. | Powiązane zestawienia: | Dziecko – rozwój psychofizyczny | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Spis treści: 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. a. Rodzaje ruchu. b. Struktura zajęć. 2. Propozycje ćwiczeń do zajęć opartych na Metodzie Ruchu Rozwijającego. a. Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schematu ciała i przestrzeni. b. Ćwiczenia oparte na relacji "z" (relacji opiekuńczej). c. Ćwiczenia rozwijajace relację "przeciwko" (relację mocy i energii). d. Ćwiczenia oparte na relacji "razem" (relacji partnerskiej). 3. Propozycje zabaw z rekwizytem. a. Zabawy z kocem. b. Zabawy z chustą. 4. Propozycje ćwiczeń rozwijających relacje społeczne i ułatwiające relaksację. a. Dziecięce masażyki. b. Kołysanki. 5. Planowanie i organizacja zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego. a. Roczny program zajeć. b. Planowanie poszczególnych zajęć. c. Potrzeba ewaluacji zajęć. d. Przykładowe scenariusze zajęć.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 1325
Numer inw.: 1325
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Bogdanowicz, Marta
Marta Bogdanowicz ur. 1943 – psycholog kliniczny dziecięcy, prof. dr hab., była dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji 1990, wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji European Dyslexia Association, członek międzynarodowych towarzystw naukowych. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Opracowała kilka narzędzi [>>]