Nauczyciel wobec zróżnicowań społecznych
Z recenzji Przemiany społeczne i gospodarcze dokonujące się w naszym kraju i Europie Zachodniej z całą ostrością wprowadziły w krąg problematyki oświatowej kwestię edukacji jako zespołu czynników warunkujących z jednej strony - mobilność społeczną, a z drugiej - procesy utrwalania podziałów społecznych. Czy szkolna edukacja ma potwierdzać i utrwalać to, co obecnie określa się jako
status przypisany, czy też to, co jest określane jako status osiągnięty? Są to zagadnienia dla polityki oświatowej fundamentalne i jako takie siłą rzeczy obciążone ideologicznie. Nie ma "poprawnego" obiektywnie rozwiązania, a skoro tak, to kwestie te powinny być przedmiotem ciągłych dyskusji i sporów opartych na powtarzających się espertyzach. Zbiór niniejszy mieści się w kręgu tej problematyki i zasługuje na uwagę zarówno ze względu na aktualność, jak i sposób ujęcia. Stefan Mieszalski
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod redakcją Romy Kwiecińskiej, Mirosława J. Szymańskiego. | ||||
Hasła: | 2001- Nauczyciele - socjologia - Polska - 21 w. Nierówności społeczne - Polska - 21 w. Postawy - Polska - 21 w. Satysfakcja zawodowa - Polska - 21 w. | ||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. | ||||
Opis fizyczny: | 141, [2] s. ; 21 cm. Powiązane zestawienia: | Nauczyciele – socjologia | Satysfakcja zawodowa Nierówności społeczne Postawy - Polska Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 49.871
Numer inw.: 49871
Dostępność: tylko na miejscu