Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi : analiza socjologiczna / pod red. Krzysztofa T. Koneckiego, Beaty Pawłowskiej, Dominiki Byczkowskiej-Owczarek.
Okładka pozycji Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi : analiza socjologiczna

Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi : analiza socjologiczna




Do rąk Czytelnika oddajemy książkę prezentującą wnioski z badań prowadzonych w czterech firmach działających na rynku polskim. Badania realizowane były w ramach projektu badawczego zatytułowanego Społeczne i organizacyjne uwarunkowania konstruowania procedur Zarządzania Zasobami Ludzkimi we współczesnych organizacjach biznesowych w latach 2010-2012 i finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa

Wyższego oraz Narodowego Centrum Nauki (w ramach umowy nr N N116 192836).

W badaniach wykorzystaliśmy zarówno jakościowe, jak i ilościowe techniki badawcze, co pozwoliło na pokazanie Czytelnikowi procesów zachodzących w firmach, zilustrowanych wypowiedziami pracowników, a także ogólne, ilościowe zestawienie wykorzystywanych narzędzi ZZL. Zespół badawczy pod kierownictwem prof. zw. dr. hab. Krzysztofa T. Koneckiego, składający się z pracowników Katedry Socjologii Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego (www.soc-org.edu.pl) analizował m.in. wykorzystywane przez firmy narzędzia odnoszące się do rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń pracowniczych, coachingu, mentoringu, ocen pracowniczych, wynagradzania, motywowania, projektowania karier. Badania te są kontynuacją tradycji Katedry, założonej przez Profesora Jana Szczepańskiego i prowadzącej od początku badania z zakresu socjologii przemysłu.

Publikacja nie ogranicza się do teoretycznych wniosków. Prezentujemy w niej cztery studia przypadków firm działających na polskim rynku, które są ciekawą ilustracją zmian zachodzących w tych organizacjach pod wpływem zdarzeń i procesów wewnętrznych oraz zewnętrznych. Prezentowany z perspektywy socjologii zarządzania obraz społeczno-kulturowych uwarunkowań ZZL obejmuje takie zagadnienia jak podstawowe założenia polityki personalnej, kultura i władza organizacyjna oraz proceduralizacja i wdrażanie narzędzi ZZL.

Książkę kierujemy do osób zajmujących się teoretycznymi aspektami polityki personalnej przedsiębiorstw, nauczycieli, którzy wykorzystują w swojej pracy analizę przypadków, a także do praktyków, szukających nowych narzędzi i pomysłów oraz niekonwencjonalnego spojrzenia na narzędzia ZZL i procedury stosowane w swoich organizacjach.
Redaktorzy

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod red. Krzysztofa T. Koneckiego, Beaty Pawłowskiej, Dominiki Byczkowskiej-Owczarek.
Hasła:Kadry - polityka - metody
Adres wydawniczy:Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014.
Opis fizyczny:200 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 193-198.
Powiązane zestawienia:Kadry – polityka
Metody badań
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Wstęp {Beata Pawłowska, Dominika Byczkowska-Owczarek)
  2. 1.1. Problematyka i cel badań
  3. 1.2. Perspektywa teoretyczna i założenia badawcze
  4. 1.3. Metoda badania oraz hipotezy badawcze
  5. 1.4. Struktura książki
  6. 2. Opisy przypadków badanych firm (Izabela Slęzak-Niedbalska, Jakub Niedbalski)
  7. 2.1. Opis przypadku firmy A
  8. 2.1.1. Charakterystyka badań w firmie A
  9. 2.1.2. Charakterystyka organizacji A
  10. 2.1.2.1. Podstawowe informacje, opis działalności oraz cele strategiczne
  11. 2.1.2.2. Budowanie marki, kreowanie wizerunku oraz działalność społeczna i charytatywna
  12. 2.1.3. Charakterystyka komórki do spraw polityki personalnej firmy A
  13. 2.1.4. Procedury i instrukcje w firmie A
  14. 2.1.4.1. Procedury z zakresu polityki personalnej
  15. 2.1.4.1.1. Procedura szkoleń
  16. 2.1.4.1.2. Procedura zatrudniania i zwalniania
  17. 2.1.4.1.3. Procedura wdrażania nowego pracownika (procedura adaptacyjna)
  18. 2.1.4.1.4. Procedura wartościowania pracy
  19. 2.1.4.2. Procedury z zakresu polityki personalnej w firmie A. Wnioski badawcze
  20. 2.1.4.2.1. Rodzaje i źródła procedur
  21. 2.1.4.2.2. Stosunek pracowników do procedur
  22. 2.1.4.2.3. Konstruowanie i kontrola procedur z zakresu polityki personalnej
  23. 2.1.5. Komunikacja w firmie A
  24. 2.1.6. Rodzaje władzy w firmie A
  25. 2.1.6.1. Władza personalna
  26. 2.1.6.2. Władza organizacyjna
  27. 2.1.7. Kultura organizacyjna w firmie A
  28. 2.1.8. Moralność i etyka a wizerunek firmy A
  29. 2.1.9. Podsumowanie opisu przypadku firmy A
  30. 2.2. Opis przypadku firmy - organizacja W (Dominika Byczkowska-Owczarek, Piotr Chomczyński)
  31. 2.2.1. Charakterystyka badań w organizacji W
  32. 2.2.2. Charakterystyka organizacji W
  33. 2.2.3. Narzędzia, systemy, procedury i instrukcje w organizacji W
  34. 2.2.4. Analiza kultury organizacyjnej w instytucji W
  35. 2.2.5. Źródła wiedzy, z których czerpie się w organizacji W inspiracje do konstruowania polityki personalnej oraz procedur i narzędzi ZZL
  36. 2.2.6. Analiza władzy organizacyjnej w instytucji W
  37. 2.2.7. Badanie procesów interakcyjnych zaangażowanych w wytwarzanie założeń polityki personalnej oraz konkretnych narzędzi ZZL w instytucji W
  38. 2.2.8. Podsumowanie opisu przypadku organizacji W
  39. 2.3. Opis przypadku firmy P (Łukasz Marciniak)
  40. 2.3.1. Charakterystyka badań w firmie P
  41. 2.3.2. Charakterystyka firmy P
  42. 2.3.3. Charakterystyka działu zarządzania zasobami ludzkimi firmy P
  43. 2.3.4. Narzędzia, systemy, procedury i instrukcje w firmie P
  44. 2.3.5. Praca nad projektem. Tworzenie procedur
  45. 2.3.6. Kultura organizacyjna firmy P
  46. 2.3.7. Podsumowanie opisu przypadku firmy P
  47. 2.4. Opis przypadku firmy S (Anna Kubczak, Waldemar Dymarczyk, Grzegorz Słowiński)
  48. 2.4.1. Charakterystyka badań w firmie S
  49. 2.4.2. Charakterystyka firmy S
  50. 2.4.3. Charakterystyka działu HR oraz procedury i narzędzia polityki personalnej w firmie S
  51. 2.4.4. Praca nad projektem - tworzenie narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi w firmie S
  52. 2.4.4.1. Jak tworzone są procedury w firmie S
  53. 2.4.4.2. Procesy interakcyjne zaangażowane w tworzenie polityki personalnej i jej narzędzi w firmie S
  54. 2.4.5. Kultura organizacyjna, wiedza oraz władza w firmie S
  55. 2.4.6. Źródła wiedzy i kompetencje osób odpowiedzialnych w firmie S za tworzenie narzędzi z obszaru polityki personalnej
  56. 2.4.7. Społeczne konsekwencje stosowania procedur zarządzania zasobami ludzkimi. Konstruowanie proefektywnościowej kultury organizacyjnej i proefektywnościowych tożsamości w firmie S
  57. 2.4.8. Podsumowanie opisu przypadku firmy S
  58. 3. Analiza społeczno-kulturowych uwarunkowań ZZL
  59. 3.1. Podstawowe założenia polityki personalnej badanych organizacji (Izabela Slęzak-Niedbalska, Jakub Niedbalski)
  60. 3.1.1. Wprowadzenie
  61. 3.1.2. Czynniki kształtujące pozycję i status pracownika w organizacjach A, P, S, W - analiza przypadków
  62. 3.1.3. Podsumowanie
  63. 3.2. Analiza kultur organizacyjnych badanych organizacji (Beata Pawłowska, Piotr Chomczyński)
  64. 3.2.1. Wstęp
  65. 3.2.2. Koncepcje kultury organizacyjnej. System kultury
  66. 3.2.3. Pojęcie kultury organizacyjnej - rozważania teoretyczne
  67. 3.2.4. Analiza kultury organizacyjnej badanych organizacji
  68. 3.2.4.1. Historia firmy a jej tożsamość organizacyjna
  69. 3.2.4.2. Kapitał założycielski a tożsamość organizacyjna i kształtowanie postaw pracowniczych
  70. 3.2.4.3. Normy i wartości w badanych organizacjach
  71. 3.2.4.4. Język i komunikacja w badanych organizacjach
  72. 3.2.4.5. Kultura organizacyjna - próba typologii badanych organizacji
  73. 3.2.5. Podsumowanie
  74. 3.3. Analiza władzy organizacyjnej. Sposoby jej osiągania, podtrzymywania, sprawowania i legitymizacji a użycie polityki personalnej oraz procedur i narzędzi ZZL (Anna Kubczak, Waldemar Dy marczyK)
  75. 3.3.1. Władza - podstawowe pojęcia
  76. 3.3.2. Władza i polityka personalna
  77. 3.3.3. Władza i relacje międzyludzkie
  78. 3.3.4. Podsumowanie
  79. 3.4. Proceduralizacja i wdrażanie narzędzi ZZL (Łukasz Marciniak)
  80. 3.4.1. Wstęp
  81. 3.4.2. Standaryzacja procedur ZZL
  82. 3.4.3. Zakres i rodzaj procedur ZZL
  83. 3.4.4. Podsumowanie
  84. 4. Wybrane elementy polityki personalnej. Analiza danych ilościowych (Piotr Chomczyński)
  85. 4.1. Cel badań ankietowych
  86. 4.2. Charakterystyka badania ankietowego
  87. 4.3. Społeczno-demograficzne cechy badanej populacji
  88. 4.4. Wartości firmowe a zadowolenie z pracy
  89. 4.5. Komunikacja w badanych przedsiębiorstwach
  90. 4.6. Procedury podejmowania decyzji w badanych organizacjach
  91. 4.7. Opinie badanych na temat obowiązujących procedur i sposobów ich tworzenia
  92. 4.8. Warunki pracy w percepcji badanych
  93. 4.9. Weryfikacja hipotez
  94. 5. Zakończenie (Krzysztof Konecki)
  95. 6. Bibliografia
  96. 7. Spis tabel, rysunków i wykresów

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 8
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 848 95 87

Sygnatura: Rewersy: 005
Numer inw.: 83152
Dostępność: wypożyczana na 14 dni

schowekzamów



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy